-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: PeJot <P...@0...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Wentylator chłodnicy
Date: Tue, 22 Feb 2011 08:35:48 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 28
Message-ID: <ijvp0l$fch$1@inews.gazeta.pl>
References: <ijo769$dm6$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: red.zelmer.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1298360149 15761 62.29.176.18 (22 Feb 2011 07:35:49 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 22 Feb 2011 07:35:49 +0000 (UTC)
X-User: grupy_dyskusyjne1
In-Reply-To: <ijo769$dm6$1@news.onet.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.9) Gecko/20100825
Thunderbird/3.1.3
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:605440
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-02-19 11:48, PeJot pisze:
> Do dwu biegowego wentylatora chłodnicy w aucie dochodzą 3 przewody. Jak
> może być zrobione sterowanie - 2 niezależne wyłączniki termiczne, czy
> sterownik przyglądający się gradientowi temperatury cieczy ? Jak może
> być zrealizowane owe 2 biegi w silniku ( na magnesach chyba ) - inna
> strefa komutacji ? Auto to Fabia II. Zdechł I bieg, nie mam pojęcia czy
> da się silnik serwisować, a nowy ma cenę z Księżyca.
Garść wiadomych od Googla, choć jak zwykle nie na 100 % :
I bieg jest zrobiony poprzez obcięcie napięcia na rezystorze. To
rozwiązanie powszechnie stosuje Skoda, VW, Audi i Seat - silnik
wentylatora ma ten sam numer katalogowy. I bieg wentylatora jest
włączany domyślnie razem z klimatyzacją. Jest to dosyć zawodne
rozwiązanie, często pada ów rezystor.
A teraz podstawowa niewiadoma - jakie napięcie może/powinien mieć ów
wentylator na I biegu ? Zakładając że w moim przypadku zdechł ów
rezystor ( wentylatora jeszcze nie wyciągnąłem ), chciałbym zastąpić go
czymkolwiek mniej zawodnym, choćby szeregiem diod.
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
Następne wpisy z tego wątku
- 22.02.11 09:35 Desoft
- 22.02.11 09:42 qlphon
- 22.02.11 12:25 PeJot
- 22.02.11 12:26 PeJot
- 22.02.11 12:38 RoMan Mandziejewicz
- 22.02.11 13:31 PeJot
- 22.02.11 13:50 J.F.
- 22.02.11 18:06 identifikator: 20040501
- 23.02.11 09:28 Mirek
- 23.02.11 09:51 PeJot
- 23.02.11 10:10 Desoft
- 23.02.11 10:18 PeJot
- 23.02.11 11:47 Desoft
- 25.02.11 06:13 PeJot
- 25.02.11 07:03 Desoft
Najnowsze wątki z tej grupy
- Thunderbird i dysk...
- opornosc falowa
- Bateria 9V 6F22, alkaliczna v cynkowa, samorozładowanie, bateria wysokiej trwałości do miernika
- Tani zakup z ali?
- w czasach LED komary mają ciężko
- walizka z kodami
- Rejestrator temperatur - termopara, siec
- Router LTE z możliwością zmian MTU
- Fajny film widziałem...
- Jaka ładowarka sieciowa do Iphona?
- Taśma izolacyjna do prac elektrycznych
- Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-07-22 Genialna toaleta Urobot, automatycznie badająca mocz i kał z Taiwanu
- 2025-07-22 Thunderbird i dysk...
- 2025-07-22 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-07-22 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-07-22 Warszawa => Asystent ds. Sprzedaży i Rozwoju Klienta <=
- 2025-07-22 Warszawa => Sales Assistant and Customer Development Specialist <=
- 2025-07-22 antyfaszystka
- 2025-07-22 W ogóle nie widać...
- 2025-07-22 I znowu inżynierowie i inżynierzy...