    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Wi-Fi Direct i winda
    Date: Sat, 1 Aug 2020 03:54:42 +0200

    "ToM" 5f242ecf$0$557$6...@n...neostrada.pl

    > aliexpresie, ale wiadomo, że Chińczyk może napisać wszystko.

    Nie narzekam na AliExpress. Czasami coś zginie, czasami jest
    problem zgodnościowy, ale jak na razie w spornych sytuacjach
    dostawałem zwrot kasy lub dosyłkę... Raz dostałem i zwrot kasy,
    i dosyłkę -- kilka razy próbowałem oddać szmal sprzedawcy, ale
    nie udało się... Raz zamiast 1 wtyczki i 2 gniazd, dostałem
    3 wtyczki i 6 gniazd, ale czekałem dłuugo... IMO nie wszystkie
    gniazda dają tyle amperów, ile zamawiałem i ile mi potrzeba...

    Ogólnie cieszę się zakupami z AliExpress.
    Czasami ;) na proste pytania brak odpowiedzi, czasami
    odpowiedzi są bezsensowne, ale ogólnie nie jest źle. :)

    Czasami można natknąć się na chytrusa, który niby nie kłamie,
    ale wprowadza w błąd.

    Przeżyłem przed godziną chwile grozy -- najpierw znienacka ujrzałem
    błękit z jakimś QR-kodem (to chyba nazywane jest BSODami?) a po
    restarcie jeden z dysków (błysk Seagate dający w porywach ponad
    150 MB/s) tkwiący w adapterze qpionym na Allegro za kilka plnów
    zupełnie ***zniknął***... Na razie podobnego problemu z podobnym
    adapterem qpionym na AliExpress nie miałem... Pojęcia nie mam, co
    stało się z dyskiem -- wydłubałem z Acera oba HDD, podczepiłem ten
    zniknięty ;) via USB, po czym ponownie wszystko zmontowałem... Gdy
    odpaliłem Acera tylko z tym dyskiem, HDDScan pokazywał dra_styczne
    rzeczy, ale gdy odpaliłem kompletnego (SSD, SSHD, HDD, RAMdysk)
    Acera, laptop galopem zabrał się do rzeczy -- normalnie ***nie
    mam tutaj lagowania***, choć 64W10 jest nie na SSD, ale na SSHD;
    zajętość dysków zazwyczaj w okolicy ZERA...

    Stawiam na to, że zbiesił się adapter SATA-SATA wstawiony w miejsce
    wyjętego napędu optycznego. Przed ponownym wstawieniem, przestawiłem
    w nim jakąś zworkę -- jedyną, jaka na nim jest... Nie wiem, co ta
    zworka czyni, ale ponoć trzeba ją przestawić, gdy adapter źle pracuje.
    Przez kilka miesięcy nie zauważyłem żadnych problemów z tym adapterem.

    Z Acerem jest inny smutny problem -- Acer pracując na akumulatorze,
    potrafi znienacka wyłączyć się, co stawia pod znakiem zapytania
    przydatność akumulatora...

    Adapter qpiony na AliExpress wygląda znacznie lepiej niż qpiony na
    Allegro, ale jest ~7 razy droższy. Qpiłem na AliExpress, bo na
    Allegro nie znalazłem PATA-SATA. (czyli qpiłem i SATA-SATA na
    Allegro -- do Acera, i PATA-SATA na AliExpress -- do Fujitsu-Siemensa)

    Rozkład obciążenia na dwa HDD jest strzałem w dziesiątkę!
    RAMdysk to także doskonały pomysł! Natomiast nie jestem
    przekonany do SSD -- kosztowny (za tę cenę można kupić
    sporo RAMek) i niekoniecznie szaleńczo przydatny, choć
    jak już jest, to oczywiście cieszy niessamowicie...

    Fujitsu-Siemens nie ma SSD, ma znacznie słabszy CPU, słabszą
    grafikę, bardzo mało RAMek, słabsze oba HDD, ale rzadko laguje...
    Jeden z HDD w F-S to qpiona używka HTS, zaś drugim jest Toshiba
    qpiona kiedyś jako dysk zewnętrzny, pracująca teraz na mostku
    adaptera PATA-SATA, wpełzająca jedynie na UDMA5...

    Do wielu rzeczy takie coś jest bardzo dobre -- jedynie
    mechanika ;) słaba (sypiąca się klawiatura, połamana
    obudowa...) i brak akumulatora...

    Posmarowanie kości [by nie tarły o siebie zbyt mocno,
    produkując zbędne ciepło?] dało makabrycznie dobre efekty!!!
    Nie mogę porównać temperatury przy maksymalnym obciążeniu, gdyż
    przed smarowaniem laptop nie dawał się włączyć z powodu przegrzewania.
    Teraz, czyli po posmarowaniu, ~w tych samych warunkach, temperatura
    CPU jest niższa o **co najmniej 45°C**, w co być może trudno uwierzyć,
    ale co sprawdzałem wielokrotnie dostatecznie porządnie/starannie!!!

    Bez obciążenia -- wiatrak w Fujitsu-Siemensie nie pracuje!

    Dziś żałuję, że tak mocno katowałem F-S bez smaru, ;) ale nie
    przypuszczałem, że smarowanie może dać aż tak wiele!!!

    BTW grzania i smarowania... Gniotę mój radiator coraz mocniej... ;)
    http://www.eneuel.w.duna.pl/error/dekiel/dgn.pdf
    To właśnie z myślą o LEDkach, kupiłem ciepłoprzewodzącą pastę,
    którą wykorzystałem do smarowania F-S...

    Chińczycy ponoć mają największą na świecie gniatarkę ;) do metali -- wielką
    jak blok mieszkalny, co widziałem w TV... Chińczycy (ale niekoniecznie na
    AliExpress) potrafią dłuugo i namiętnie opowiadać o produkcji radiatorów,
    podawać skład chemiczny, sposób wykonywania, liczenia itd... Są skorzy do
    współpracy. Wyjaśniają, dlaczego radiatory trzeba gnieść, nie odlewać czy
    frezować, dlaczego trzeba unikać wysokiej temperatury (choćby podczas obróbki)
    sprzyjającej rekrystalizacji...

    -=-

    Szukam ciepłoprzewodzącego poliwęglanu...
    Jeśli ww. radiator doczeka się realizacji,
    zlecę wykonanie kolejnych radiatorów, które
    w wolnej chwili namaluję... LEDki są niemal
    za freeko -- kosztują głównie radiatory,
    obudowy, włączniki, przewody elektryczne...

    R_______L____L____L____L_______R <-- przykładowo chcę coś takiego zmontować...
    Długi, gruby płaskownik, na końcu którego są jeże... Za 10W 5cm na 5 cm bez
    zasilacza zapłaciłem nieco ponad złotówkę...

    Qpię jeszcze (być może na AliExpress) tasiemki na 12V i na 5V -- będę
    miał sporo radochy z oświetleniem...

    -=-

    Co do Wi-Fi Direct -- nie używam, więc nie wypowiem się, ale
    ogólnie WiFi jest bardzo elastyczne i daję się urabiać wg woli
    na różne sposoby, zwłaszcza pod W10...

    Ponoć najszybsze BT też nadają się do słania video...

    --