  • Data: 2016-10-28 09:30:00
    Temat: Re: Wiatrak od procesora
    Od: 2late <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 28/10/2016 12:05, Marsjanin wrote:

    > Pewności nie mam, ale na 90% tak.

    > Tak:
    > http://youtu.be/OQ91-ztDoLY

    > Jak najbardziej. Czy ma szczotki czy nie to kwestia napędu. i jest
    > zupełnie nieistotne jeśli chodzi o smarowanie. Obecnie już mało który
    > wentylator ma szczotki, zamiast tego ma magnes w części obrotowej.
    > Porównaj:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_pr%C4%85du_sta%C
    5%82ego
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Bezszczotkowy_silnik_el
    ektryczny
    > Napisem, który mógłby Cię pohamoać przed smarowaniem jest "ball
    > bearing" czyli łożysko kulkowe*, które może być i przeważnie jest
    > zabudowane na stałe, gdize może wciśnie się kropla rzadkiego oleju,
    > ale nie smar. O ile łożysko jest ślizgowe, czyli po prostu kołek
    > obraca się w tulei, można i należy to smarować. Smar stały, żeby nie
    > wyciekał. I tyle. :)

    > To przy czyszczeniu i smarowaniu nie ma żadnego znaczenia.

    Dzieki.
    Cos mi sie zdaje ze kupie cos nowego i podejrzewam ze po trzech latach
    jednak lepszego.
    Chyba sobie taki model sprawie.
    https://www.google.co.uk/#newwindow=1&q=Corsair+ML14
    0+Pro+ML+Series+140mm+Magnetic+RPM+Fan
    Tylko musze sie jeszcze upewnic, bo nie mam zamiaru tego potem odsylac.
    Podejrzewam ze wszystki rozmiary, otwory, itp... dla 140mm sa jednakowe dla
    wszsytkich modeli?