  • Data: 2022-11-25 18:32:18
    Temat: Re: Wodor
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25.11.2022 o 08:58, J.F pisze:

    > A w branzy cos zawrzalo, bo podobno Musk rzucil tweeta,
    > ze wodor nie jest taki zly, jak sie zdawalo.
    >
    > Dobry jest, czy jakąs spekulacje robi na akcjach?

    https://francuskie.pl/citroen-peugeot-i-opel-na-wodo
    r-ladowanie-w-3-minuty-rusza-produkcja-przemyslowa/

    Coś w tym jest, skoro Żabojady odpalają produkcję seryjną :)

    Jakoś w tym wątku/grupie nikt o tym nie wspomniał a news jest sprzed
    miesiąca. Same hehehejtery :)

    Łokurwa, muszę skopiować tekst na grupę bo nawet nie klino :D

    "Citroën Jumpy, Peugeot Expert i Opel Vivaro będą produkowane w wersji
    wodorowej na skalę przemysłową. Od 2024 r. fabryki Stellantis będą miały
    zdolność produkcyjną 5 000 pojazdów rocznie, potwierdzając ambicje firmy
    Stellantis, aby stać się pierwszym masowym producentem pojazdów
    użytkowych napędzanych wodorem

    poster
    Podczas wizyty w zakładzie w Hordain w północnym regionie
    Hauts-de-France dyrektor generalny firmy Stellantis Carlos Tavares
    ogłosił rozpoczęcie masowej produkcji lekkich pojazdów użytkowych
    Peugeot, Citroën i Opel w wersji napędzanej wodorem, wyposażonej w
    ogniwo paliwowe.

    ,,Jestem bardzo dumny z pracy wykonanej przez kierownictwo i pracowników
    w Hordain, którzy sprawili, że ich zakład jest pierwszym na świecie,
    który łączy trzy rodzaje energii, co jest możliwe dzięki elastyczności
    naszego systemu produkcyjnego. Dowodzi to zaangażowania firmy Stellantis
    w inwestowanie we Francji w najnowsze technologie oraz we wspieranie
    niskoemisyjnej mobilności w oparciu o zasadę ,,One Company"" - powiedział
    Tavares. ,,Stellantis udało się przejść do następnego kroku w historii
    motoryzacji, w transformacji zarządzanej wspólnie z naszymi partnerami
    społecznymi w naszych 12 zakładach przemysłowych w siedmiu regionach
    Francji, gdzie mamy historyczne korzenie".

    Te pojazdy zasilane wodorem będą montowane na linii wieloenergetycznej
    zakładu, która produkuje już wersje elektryczne i spalinowe dziennego
    ,,K-Zero". Modele napędzane wodorem, wykorzystujące wzmocnioną platformę
    będą następnie przechodzić zwykłe etapy lakierowania i montażu, na tej
    samej linii produkcyjnej co pojazdy spalinowe i elektryczne, zanim
    trafią do nowego obiektu o powierzchni 8000 m?, który skupia się
    wyłącznie na ostatecznym montażu.

    Specjalny zespół zainstaluje zbiornik, dodatkowe akumulatory i ogniwo
    paliwowe na linii produkcyjnej w Hordain, co skróci o połowę czas
    dostosowania w porównaniu z poprzednim procesem na małą skalę, w którym
    ogniwo paliwowe było montowane w warsztacie pilotażowym w Rüsselsheim.

    Ta industrializacja lekkich samochodów dostawczych zasilanych wodorem -
    której towarzyszą inwestycje o wartości 10 mln euro przy wsparciu
    finansowym rządu francuskiego - stanowi nowy krok dla zakładów w
    Hordain, gdzie 43% modeli dla marek Peugeot, Citroën, Opel, Vauxhall,
    Fiat i Toyota jest już dostępnych w wersji elektrycznej o zerowej emisji."

    No, skopjowałem :]

    Teraz hehejtery, do boju!

    --
    LordBluzg(R)??