  • 21. Data: 2011-05-16 08:54:37
    Temat: Re: Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:b873c59a-daba-4805-9a8f-c037e67ea23e@w21g2000yq
    m.googlegroups.com...
    On 16 Maj, 08:34, "Vlad The Ripper" <os^
    $_znaki_bez_sh...@poczta.wp.pl> wrote:
    > Niezły wynik, ale podejrzewam, ze przegiąłeś z tym psiknięciem 3 barów.
    > Może
    > się skończyć przedwczesnym zużyciem opon, ale do tego czasu spalanie
    > będzie
    > maleńkie. Zwykle gumiarze w takiej octavii dają 2,2 bara w oponę jako taką
    > średnią z instrukcji. Ja daję 2,4 i to raczej taki maks.
    > Sugeruję sprawdzić ile maksymalnie powinno się pompować w oponki w tym
    > aucie
    > i nie przekraczać tego.

    >Z tym 2,2 to według mnie jest lipa, tzn. gumiarze tyle dają bo tyle
> [...]

    Nie - bo tak każe instrukcja do samochodu.

    >U mnie przy 2,2 opona jest wyraźnie zaokrąglona u
    >dołu, tak z przodu jak i z tyłu. Jak pisałem wyżej, pirelki też
    >użytkowałem na tym ciśnieniu i zjechały się równomiernie.

    Ale to nie chodzi o zużycie równomierne czy nie, tylko o przyczepność.
    Producent samochodu raczej sam sobie tego nie wymyśla bez powodu, zwłaszcza
    że chyba żaden nie każe dmuchać do 3 atm przy zwykłej osobówce.

    Mądrości w stylu że ty wiesz lepiej możesz sobie darować.

  • 22. Data: 2011-05-16 09:29:35
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 16 Maj, 08:54, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
    > Nie - bo tak każe instrukcja do samochodu.

    A jakby Ci instrukcja do samochodu kazała lać tylko castrola i
    pompować koła azotem to byś tak robił?
    Nie wiem czym się kierowali ludzie piszący tą instrukcję, w instrukcji
    do kangura którym jeździłem jakiś czas temu stało, żeby pompować do
    3,0.
    Masa własna kangura 1330 kg masa całkowita 1830 kg.
    Masa własna octavii 1310 kg masa całkowita 1970 kg.

> [...]
    > że chyba żaden nie każe dmuchać do 3 atm przy zwykłej osobówce.
    > Mądrości w stylu że ty wiesz lepiej możesz sobie darować.

    A jaką mądrość masz na potwierdzenie, że pompując do 3 barów mam
    gorszą przyczepność?

    2 lata temu dzieliłem się wynikami z doświadczenia, link poniżej:

    http://tinyurl.com/5so8owd

    Jak będzie czas to zrobię to samo z octavią, tylko podjadę testowo do
    3,5 bara.

    L.

  • 23. Data: 2011-05-16 09:58:56
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
    On 16 Maj, 08:54, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
    > Nie - bo tak każe instrukcja do samochodu.

    >A jakby Ci instrukcja do samochodu kazała lać tylko castrola i
    >pompować koła azotem to byś tak robił?

    Nie zastanowiło Cię, że jednak nie każe, a pompować koła to 2 z hakiem tak?

> [...]
    >3,0.
    >Masa własna kangura 1330 kg masa całkowita 1830 kg.
    >Masa własna octavii 1310 kg masa całkowita 1970 kg.

    Zapewne oponą do ciężarówek, nagminnym przeładowywaniem, nieistotnością
    prowadzenia się na żyletkach.

> [...]
    > Mądrości w stylu że ty wiesz lepiej możesz sobie darować.

    >A jaką mądrość masz na potwierdzenie, że pompując do 3 barów mam

    Ja nie mam, wierzę w producentów samochodów, nie wierzę w ich spisek.

  • 24. Data: 2011-05-16 10:25:05
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > To pewnie mało słyszałeś - bardzo pozytywna opinia o np.
    > P3000.

    To chyba żart ;-). Pozytywną opinię o tych oponach mogli
    napisać najwyżej posiadacze pieców opalanych gumą... P3000
    były najgorszymi oponami, jakie w życiu użyłem. Auto przy
    byle mżawce jechało jak chciało (niestety rzadko pokrywało
    się to z tym, co ja chciałem), hamowanie to masakra, lekki
    łuk na wigotnej jezdni i dusza na ramieniu. Na dodatek po
    trzecim sezonie zaczeły na wszystkich czterech wychodzić z
    boków bąble. Jeden pękł mi dosłownie 200 metrów od
    warsztatu, dojechałem na uciekającym powietrzu :-).

  • 25. Data: 2011-05-16 10:27:49
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 16 Maj, 09:58, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
    > Nie zastanowiło Cię, że jednak nie każe, a pompować koła to 2 z hakiem tak?

    Oczywiście że tak i przez wiele lat się do tego stosowałem. Zawsze
    jednak wkurwiało mnie to wybrzuszenie opony na dole, które
    minimalizowało się po dopompowaniu nieco wyżej, więc zacząłem badania
    w kierunku 3 barów :>

    > Zapewne oponą do ciężarówek, nagminnym przeładowywaniem, nieistotnością
    > prowadzenia się na żyletkach.

    Opona jak opona, nic specjalnego i ciężarowego w niej nie było.
    Nagminne przeładowanie raczej nie występuje u Niemiaszków (kangur był
    brany z wypożyczalni we Frankfurcie), a co do prowadzenia to jak na
    taką budę brak zastrzeżeń, mam wrażenie że prędzej by się przewrócił
    niż opona by puściła (pozwoliłem sobie podpędzić go testowo do 160 km/
    h na autobanie, trzymał się drogi idealnie).

    > Ja nie mam, wierzę w producentów samochodów, nie wierzę w ich spisek.

    A czy ja pisałem o spisku? Pewnie 2,2 jest wygodne dla każdego,
    uniwersalne i każdy "wie" że tyle się psika.

    L.

  • 26. Data: 2011-05-16 10:48:50
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-05-15 22:03, Olo pisze:

    > nic konkretnego nie napisałeś,

    Zmartwię Cię - pisałem o tym już dawno i to dość konkretnie.

    > no ale cóż czytam tylko o P3000, że są
    > dla samobójców na mokrej nawierzchni i głośne jak stado żurawi...
    > Cytuję:
    > "o NAJGORSZE OPONY na jakich w życiu jeździłem!!!! Dostałem je wraz z

    Aha, świetny materiał, który dokładnie nic nie mówi na temat
    jakości opony.

  • 27. Data: 2011-05-16 11:00:03
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-05-16 10:25, Robert_J pisze:

    > To chyba żart ;-). Pozytywną opinię o tych oponach mogli napisać
    > najwyżej posiadacze pieców opalanych gumą... P3000 były najgorszymi

    Nie wątpię - taki ADAC zapewne z tego korzysta.

  • 28. Data: 2011-05-16 11:48:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    >A czy ja pisałem o spisku? Pewnie 2,2 jest wygodne dla każdego,
    >uniwersalne i każdy "wie" że tyle się psika.

    Jakoś chyba nie bardzo, bo ja w różnych autach mam różne ciśnienia.
    Czasem 2,2 czasem 2,0, ostatnio 2,4.
    3.0 nie widziałem nigdzie, poza Żukiem.

    I tak każda wartość jest brana z tabeli, albo z naklejki na samochodzie
    (również przez gumiarzy), więc co za problem żeby tam napisać 3,0 jakby to
    miało być lepsze?

  • 29. Data: 2011-05-16 12:13:08
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 16 Maj, 11:48, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
    > I tak każda wartość jest brana z tabeli, albo z naklejki na samochodzie
    > (również przez gumiarzy), więc co za problem żeby tam napisać 3,0 jakby to
    > miało być lepsze?

    Nie mam pojęcia, nie jestem projektantem samochodów :>
    Ja tylko piszę o swoich odczuciach i doświadczeniach i póki co nie
    widzę wad stosowania 3,0 a widzę wady 2,2 więc po co na siłę trzymać
    się instrukcji?

    Pzdr.
    L.

  • 30. Data: 2011-05-16 12:53:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    >Nie mam pojęcia, nie jestem projektantem samochodów :>
    >Ja tylko piszę o swoich odczuciach i doświadczeniach i póki co nie

    A skąd przekonanie że to są wady które da się zobaczyć wcześniej niż w
    sytuacji podbramkowej na drodze?

    > a widzę wady 2,2

    Jakie?