  • 31. Data: 2011-05-16 13:10:32
    Temat: Re: Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Lisciasty"

    > Ja tylko piszę o swoich odczuciach i doświadczeniach i póki co nie
    > widzę wad stosowania 3,0 a widzę wady 2,2 więc po co na siłę trzymać
    > się instrukcji?

    Po napompowaniu do 3,0 nie czujesz, że auto "twardo" wybiera
    nierówności? Może tu jest pies pogrzebany i opona z właściwym ciśnieniem
    w stosunku do obciążenia spełnia również rolę tłumika nierówności? Zbyt
    twarda będzie przenosić wszystkie obciążenia na zawieszenie, które mam
    wrażenie wczesniej się wtedy zużyje ( to tylko moja teoria, nie poparta
    żadnymi badaniami)

  • 32. Data: 2011-05-16 13:13:05
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 16 Maj, 12:53, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
    > A skąd przekonanie że to są wady które da się zobaczyć wcześniej niż w
    > sytuacji podbramkowej na drodze?

    Testowałem fabię, przetestuję też octavię. Jak nie będzie różnicy w
    długości drogi hamowania to jaki problem?
    Za małe ciśnienie powoduje pływanie opony i jest groźne, bardziej bym
    się obawiał 2,0 niż 3,0.

    > Jakie?

    Większy hałas, większe spalanie (zwłaszcza na mieście).

    L.

  • 33. Data: 2011-05-16 13:15:21
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 16 Maj, 13:10, "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> wrote:
> [...]
    > twarda będzie przenosić wszystkie obciążenia na zawieszenie, które mam
    > wrażenie wczesniej się wtedy zużyje ( to tylko moja teoria, nie poparta

    Octavia ogólnie jest twarda, ale zwiększonej twardości nie
    odnotowałem.
    Od nowości nastukane 180 tys. km (z czego ponad 50 tys. na 3,0) a w
    zawieszeniu wymieniane jedynie odboje z tyłu, destrukcyjnego wpływu na
    zawieszenie póki co nie widać.

    Pzdr.
    L.

  • 34. Data: 2011-05-16 13:17:10
    Od: "085" <z...@g...pl>

    > Jakie?

    Przede wszystkim musimy rozwazyc, co chcemy osiagnac. Czy jazda w jedna -
    dwie osoby po dobrych drogach ? Czy jazda po bocznych drogach z malym
    obciazeniem czy tez duzym ? Nie ma uniwersalnego rozwiazania.

    Dwa gumowe spostrzezenia z autopsji: zimowe jakiestam barumy (195 80)"nawet"
    przy 2.2 bara chwialy sie na boki, tak ze trzymanie bylo kiepskie, teraz
    pirelli P6000 przy 2.0 bara "sie nie chwieja". Musi pireli lepsze sa ;)

    Wpadam w ostre dziury na drodze w nocy: opona nabita 2.0 ugina sie tak, ze
    dochodzi do felgi - guma rozcieta, felga wgieta. Pytanie - czy ktos mi na
    pismie zareczy, ze jakby bylo 2,5 bara albo 3,0 jak sugeruje kolega - czy
    krawedz dziury nie doszlaby do felgi ?

    Za duzo gdybania - jakie auto, z jakim obciazeniem, na jakich gumach itp.
    Polecam wymieniac doswiadczenia i nie obrazac sie na siebie - jak komus
    pompowanie sluzy, niech dyma. Z kolei na piaszczystej czy wyboistej drodze
    bez asfaltowej nawierzchni jazda na nizszym cisnieniu dzieki zwiekszeniu
    powierzchni tarcia poprawia przyczepnosc. Po cos w koncu wymyslono bedloki
    ;)

    p, zul

  • 35. Data: 2011-05-16 13:17:35
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Lisciasty"

    > Od nowości nastukane 180 tys. km (z czego ponad 50 tys. na 3,0) a w
    > zawieszeniu wymieniane jedynie odboje z tyłu, destrukcyjnego wpływu na
    > zawieszenie póki co nie widać.

    Czyli moja teoria do d... :)

    Pozdrówki

  • 36. Data: 2011-05-16 13:37:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    > sytuacji podbramkowej na drodze?

    >Testowałem fabię, przetestuję też octavię. Jak nie będzie różnicy w
    >długości drogi hamowania to jaki problem?

    A kto Ci powiedział że chodzi o hamowanie na prostym i suchym?
    A nie np. o trzymanie boczne w zakręcie?

  • 37. Data: 2011-05-16 13:49:09
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-05-16 10:48, Artur Maśląg wrote:

    > Zmartwię Cię - pisałem o tym już dawno i to dość konkretnie.

    aha, no to świetnie, już się zmartwiłem...

    > Aha, świetny materiał, który dokładnie nic nie mówi na temat
    > jakości opony.

    hahah a co ci więcej potrzeba? badań labolatoryjnych składu mieszanki?
    do mnie 100 x bardziej przemawia krytyczna opinia kogoś, kto czegoś
    używał i miał świadomość czego używał, a takich jest na prawdę wielu...

  • 38. Data: 2011-05-16 14:15:25
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-05-16 13:49, Olo pisze:
    (...)

    > aha, no to świetnie, już się zmartwiłem...

    To jakby nie mój problem.

    > hahah a co ci więcej potrzeba?

    Rewelacje w stylu "onetowym" zdecydowanie mają zerową w zasadzie
    wartość merytoryczną.

    > badań labolatoryjnych składu mieszanki?
    > do mnie 100 x bardziej przemawia krytyczna opinia kogoś, kto czegoś
    > używał i miał świadomość czego używał, a takich jest na prawdę wielu...

    Tak, tak - szczególnie na takich portalach, jak i w ogóle w internecie.
    ADAC jest zdaje się źródłem dużo bardziej miarodajnym. Pozwolę sobie
    zostać przy swojej opinii, popartej własnym doświadczeniem, wrażeniami
    i doświadczeniami osób, które są dla mnie wiarygodne w tej materii oraz
    testami np. właśnie rzeczonym ADAC. Jeżeli Ty wolisz opierać swe opinie
    na podstawie internetowych pokrzykiwań to wolna droga...

  • 39. Data: 2011-05-16 15:57:48
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 16 Maj, 13:37, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
    > A kto Ci powiedział że chodzi o hamowanie na prostym i suchym?
    > A nie np. o trzymanie boczne w zakręcie?

    A skąd wiesz że opona sprężysta i usztywniona będzie się gorzej
    zachowywać w zakręcie niż słabo dopompowany kapciuch?
    Możemy się przerzucać tekstami ale póki co to tylko ja zrobiłem
    jakiekolwiek testy :]

    L.

  • 40. Data: 2011-05-16 15:58:49
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 16 Maj, 13:17, "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> wrote:
    > Czyli moja teoria do d... :)

    Niekoniecznie, być może to zależy od modelu samochodu albo ja mam
    szczęście i nic się nie posypało :]
    Wyciąganie wniosków na podstawie jednego przypadku jest takie sobie.

    L.