-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Wtargnięcie. Nie wystarczy zwolnić.
Date: Sun, 10 Mar 2019 13:28:41 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 43
Message-ID: <q62vti$1bg$1@node2.news.atman.pl>
References: <p...@4...com>
<X...@1...0.0.1>
<h...@4...com>
<5c80de51$0$497$65785112@news.neostrada.pl>
<v...@4...com>
<5c80e46a$0$478$65785112@news.neostrada.pl>
<m...@4...com>
<q5qqdu$8hn$1@news.mixmin.net>
<5c80ee43$0$478$65785112@news.neostrada.pl>
<p...@4...com>
NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1552220914 1392 83.142.196.21 (10 Mar 2019 12:28:34 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 10 Mar 2019 12:28:34 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.5.3
In-Reply-To: <p...@4...com>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2651832
[ ukryj nagłówki ]W dniu 07.03.2019 o 11:30, r...@k...pl pisze:
> Sprawa w sądzie odbyła się w połowie roku 2012 ale mimo to napiszę jaki był
> finał tej historii choćby dla innych w podobnej sytuacji.
>
> Sąd umorzył postępowanie pod warunkiem wpłacenia przeze mnie 500zł na konto
> fundacji na rzecz ofiar wypadków. Orzeczenia sądu nie pamiętam już do końca
> aczkolwiek z grubsza przytoczę:
>
> Kierowca samochodu osobowego nie zachował szczególnej ostrożności podczas
> zbliżania się do przejścia dla pieszych ale to niebezpieczne zachowanie się
> pieszego bezpośrednio doprowadziło do wypadku drogowego. Pieszy wtargnął pod
> koła nadjeżdżającego samochodu a kierowca nie miał żadnej możliwości uniknięcia
> wypadku.
>
> Dodam tylko, że poszkodowany nie stawił się na rozprawę i nie założył mi sprawy
> cywilnej.
> Dziękuję wszystkim za rady.
> Pozdrawiam. Paweł
>
> https://forumprawne.org/prawo-wykroczen/305940-wtarg
niecie-pieszego-potracenie-na-pasach.html
>
>
> Czyli tradycyjnie winny pieszy, ale winny kierowca :)
Mamy tu relację jednej zainteresowanej strony, która nawet nie kryje się
z tym, że nie pamięta co dokładnie sąd orzekł, więc skupmy się na faktach.
1 - sąd uznał za winnego kierowcę, jednocześnie umarzając warunkowo
postępowanie,
2 - nic nie wiadomo jakoby uznał za sprawcę pieszego.
1+2 - w 100% uznano kierowcę za winnego.
PS - IMHO słusznie - jak czytam, że "starszy mężczyzna wtargnął" ro z
miejsca bym obstawiał winę kierownika - myślę, że miałbym skuteczność
koło 90%. Ach ci staruszkowie i staruszki - takie to szybkie, że
kierownikom refleksu brakuje, opije się taki korzenia żenszeen i
wtargiwuje z prędkością światła.
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 10.03.19 13:40 LordBluzg(R)
- 10.03.19 13:55 Zenek Kapelinder
- 10.03.19 14:00 r...@k...pl
- 10.03.19 14:02 r...@k...pl
- 10.03.19 14:07 LordBluzg(R)
- 10.03.19 14:27 Zenek Kapelinder
- 10.03.19 14:35 Shrek
- 10.03.19 14:37 Shrek
- 10.03.19 15:07 Zenek Kapelinder
- 10.03.19 15:54 Shrek
- 10.03.19 15:59 LordBluzg(R)
- 10.03.19 16:30 Zenek Kapelinder
- 10.03.19 16:33 Zenek Kapelinder
- 10.03.19 16:43 Mateusz Viste
- 10.03.19 17:07 LordBluzg(R)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=