  • 171. Data: 2019-03-10 22:54:56
    Temat: Re: Wtargnięcie na jezdnię. Przeczytaj artykuł.
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-10 o 22:40, Olfi pisze:

    > Dlaczego uważasz, że art. 49 PoRD nie odnosi się do debila
    > w mercedesie, który zatrzymał się przed przejściem ?

    " Przepis art. 49 ust. 1 pkt 2 u.k.p., jest jasny ale obudowany on jest
    innymi normami i zasadami, którymi należy się kierować, oceniając
    zachowanie uczestników ruchu drogowego. I tak jak w rozpoznawanej
    sprawie, należy uwzględnić zróżnicowanie opisanej sytuacji przy
    uwzględnieniu właściwego zastosowania innych przepisów i uwzględnieniu
    wartości konstytucyjnych oraz praw innych uczestników ruchu drogowego a
    także utrwalających się zwyczajów na drodze .

    Podstawowym obowiązkiem kierującego jest ustąpienie pierwszeństwa
    pieszemu przechodzącemu przez przejście (rowerzyście przejeżdżającemu
    przez przejazd dla rowerów). Oznacza to, że ruch pojazdu nie może
    sprowokować pieszego do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia
    kroku."

    Jest to uzasadnienie z wyroku sądu:
    http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/273CA6CE57

    Dokument prawny. To co z Zenusiem opowiadacie jest temu przeciwne i są
    to powielane bzdury :)

    Możesz odejść.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 172. Data: 2019-03-10 22:59:45
    Od: "Olfi" <a...@s...pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Bo w artykule masz wyrok sądu polskiego w tej sprawie.
    > --
    > LordBluzg(R)
    > <<<Pasek Grozy>>>
    > DZIĘKI POLITYCE RZĄDU PIS
    > MAMY KOLEJNY REKORD WIELKIEJ ORKIESTRY ŚWIĄTECZNEJ POMOCY

    Przeczytaj jeszcze raz ten artykuł i zastanów się czy faktycznie
    wyrok jest w tej sprawie.
    Sytuacja jest taka, że piesi stoją na chodniku po lewej stronie
    jezdni, a debil w mercedesie stoi po prawej stronie jezdni,
    czyli mógł jechac i nie wymusiłby pierwszeństwa na pieszych.
    Debil w mercedesie "zachęcił" debili pieszych do wejścia pod
    jadący samochód.

  • 173. Data: 2019-03-10 23:05:32
    Temat: Re: Wtargnięcie na jezdnię
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    10 Mar 2019 16:59:58 GMT, w <X...@1...0.0.1>,
    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(-a):

    > Użytkownik r...@k...pl r...@k...pl ...

    > Oczywiście.

    Show me.
    Bo wiesz, że z definicji przejście dla pieszych stanowi część jezdni?
    Tzn. jeżeli pasy są poza jezdnią, to nie mogą być przejściem dla pieszych?

  • 174. Data: 2019-03-10 23:09:05
    Temat: Re: Wtargnięcie na jezdnię. Ciągle zmieniasz temat.
    Od: "Olfi" <a...@s...pl>

> [...]
    > <<<Pasek Grozy>>>
    > DZIĘKI POLITYCE RZĄDU PIS
    > MAMY KOLEJNY REKORD WIELKIEJ ORKIESTRY ŚWIĄTECZNEJ POMOCY

    Ale nie o tym jest dyskusja. Ciągle zmieniasz temat.
    Debil w mercedesie nie miał komu ustępować pierwszeństwa,
    bo piesi byli na chodniku i to po lewej stronie drogi dwukierunkowej.

  • 175. Data: 2019-03-10 23:09:13
    Temat: Re: Wtargnięcie. Nie wystarczy zwolnić.
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 10 Mar 2019 14:07:02 +0100, w <5c850c04$0$507$65785112@news.neostrada.pl>,
    LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Teraz cie podłamię, nie dość że wyżej masz napisane to na dodatek musisz
    > mieć prędkość ZEROWĄ, kiedy pieszy przechodzi przez pasy :]
    > Nie wiedziałeś?

    Pokaż przepis, który do tego zobowiązuje.

  • 176. Data: 2019-03-10 23:11:35
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 10 Mar 2019 14:35:55 +0100, w <q633rk$6ap$1@node2.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

    > Dokładnie - sąd uznał go winnym i warunkowo umorzył postępowanie.

    Winnym, a w zasadzie współwinnym -- co widać po uzasadnieniu.

    > Tego uzasadnienia, którego nie pamięta?

    Tego co przytoczył z uzasadnienia.

    > Bo jak rozumiem, to nie ty potraciłeś, tylko cytujesz z internetów?

    Czytałeś w ogóle tego linka?

  • 177. Data: 2019-03-10 23:15:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ty jestes pizdziak z polityki. Rozmowa z toba to gwalt na rozumie.

  • 178. Data: 2019-03-10 23:16:18
    Temat: Re: Wtargnięcie na jezdnię. Paru debili.
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 10 Mar 2019 14:37:50 +0100, w <q633v7$6ap$2@node2.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

    > Wersja 1 jest z powodzeniem stosowana w większości Unii Europejskiej.

    I super.
    Ale póki co to ta wersja u nas nie obowiązuje (w aktualnej sytuacji prawnej
    winny jest pieszy).
    Ale jest stosowana przez sądy (czyli winny będzie kierowca).

    Ale o tym czym pisałem już na początku.

  • 179. Data: 2019-03-10 23:19:48
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-10 o 23:09, Olfi pisze:

    > Ale nie o tym jest dyskusja. Ciągle zmieniasz temat.
    > Debil w mercedesie nie miał komu ustępować pierwszeństwa,
    > bo piesi byli na chodniku i to po lewej stronie drogi dwukierunkowej.

    Dokładnie o tym jest ten wyrok. O niby nieuzasadnionym zatrzymaniu przed
    przejściem. I artykuł który podałem i ten wyrok dokładnie i ściśle jest
    właśnie o tym, czyli o całkowicie _złej_ interpretacji Art 49 którą z
    Zenusiem próbujecie przepchnąć i akurat wyciąłeś bo ci niewygodne było.

    Na dodatek skarży egzaminator, że kobieta na egzaminie tak postąpiła i
    sąd uwala egzaminatora a sam egzamin unieważnia, odpowiadając że
    egzaminator racji nie miał.

    No musisz czytać ze zrozumieniem :(

  • 180. Data: 2019-03-10 23:21:31
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>