  • 51. Data: 2019-03-07 11:45:57
    Temat: Re: Wtargnięcie na jezdnię
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-07 o 11:41, r...@k...pl pisze:

    > Żaden samochód z żadnej prędkości nie zatrzymuje się w miejscu.
    > Pieszy ma obowiązek upewnić się przed wejściem na pasy, że kierowca w ogóle ma
    > możliwość wyhamowania.

    No i dochodzimy do sedna sprawy. Z filmu wynika, że kierowca wcale nie
    zwolnił. Zachował się tak, jakby nie widział znaku D-6 który nakazuje mu
    zwolić do prędkości bezpiecznej w tym miejscu. Jego prędkość i odległość
    (bo widać że ma ABS) pozwalała na taki manewr ale tego nie zrobił.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 52. Data: 2019-03-07 12:04:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    Thu, 7 Mar 2019 10:28:18 +0100, w
    <5c80e46a$0$478$65785112@news.neostrada.pl>,

    >Znasz przypadek wyegzekwowania tego przepisu?

    Wyegzekwowac w miare latwo - tyle mamy radiowozow z video ...

    >Nawet na filmie nie wiadomo czy zwolnił -- a do zwolnienia wystarczy
    >zdjęcia
    >nogi z gazu, nawet o 1km/h.

    Jesli nie wiadomo ze zwolnil, to winny :-)

    Poza tym tam jest dalsza czesc w tym przepisie - o ile zwolnic to nie
    napisali, ale skoro do wypadku doszlo, to za malo zwolnil :-)

    J.

  • 53. Data: 2019-03-07 12:06:27
    Temat: Re: Wtargnięcie. Nie wystarczy zwolnić.
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 07 Mar 2019 11:13:57 +0100, r...@k...pl wrote:
    > Akurat kierowca ich na niebezpieczeństwo nie naraził.
    > Sami się narazili łamiąc konkretny przepis PoRD.

    Nie, oni to zrobili znacznie wcześniej - wychodząc z domu.

    Mateusz

  • 54. Data: 2019-03-07 12:07:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Stan prawny jest taki, że pieszy na przejściu ma pierwszeństwo, na
    >chodniku zresztą też.

    Na chodniku ma pierwszenstwo na chodniku, a i to nie jestem pewien,
    a na przejscie wchodzic bezposrednio przed nadjezdzajacy pojazd ma
    zakaz !

    J.

  • 55. Data: 2019-03-07 14:35:00
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 7 Mar 2019 11:45:57 +0100, w <5c80f677$0$507$65785112@news.neostrada.pl>,

> [...]
    > zwolić do prędkości bezpiecznej w tym miejscu. Jego prędkość i odległość
    > (bo widać że ma ABS) pozwalała na taki manewr ale tego nie zrobił.

    Nie zrozumiałeś. Bywa.
    Powtórzę -- pieszy ma obowiązek upewnić się, że kierowca zdoła wyhamować (czyli
    że jest to fizycznie możliwe).

  • 56. Data: 2019-03-07 14:38:13
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 7 Mar 2019 11:34:46 +0100, w <5c80f3e3$0$503$65785112@news.neostrada.pl>,

    > Bo nie zwolnił, do czego był zobowiązany. Gdyby zapierdalał szybciej to
    > by ich wysłała na Marsa bez udziału Elona Muska :)

    A to akurat ma niewielkie znaczenie.
    Z podporządkowanej też nie mogę wyjechać na główną przed jadącego kierowcę z
    +30 na liczniku i tłumaczyć się "Przecież gdyby jechał wolniej, to nie
    zajechałbym mu drogi".

    > Problem w tym, że pieszy nie robi badań na ocenę prędkości. Kierowcy
    > raczej tak :) a ograniczenie zaufania dotyczy równiez kierowcy tym

    Skoro ma problemy to niech czeka, aż pojazd zatrzyma się.

    > Dla mnie proste. Za wtargnięcie uważam nagłe wbiegnięcie/wejscie
    > pieszego tuż przed jadącym pojazdem. Oceniam to na ok 5, max 10m.

    Akurat na ile to oceniasz to ma marginalne znaczenie. Na dodatek źle.
    Idź wybiegnij sobie poza terenem zabudowanym przed pojazd jadący 80km/h 20m
    przed nim i tłumacz potem, że było 20m więc powinien wyhamować :D

  • 57. Data: 2019-03-07 14:40:14
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 7 Mar 2019 11:40:36 +0100, w <5c80f54b$0$495$65785112@news.neostrada.pl>,

    niecie-pieszego-potracenie-na-pasach.html

    > Huhu...no i wyszło szydło z wora :D
    >
    > Nie ma wyroku,

    Czyli kierowca w zasadzie niewinny.

    > a ty jesteś lepszy od sądu :D Tutaj raczej współwina by
    > była ale sprawę umorzono a ty ferujesz swój wyrok :p. Dobry jesteś :D

    Winny, bo musiał zapłacić.
    Zresztą uzasadnienie wszystko wyjaśnia, więc nie wiem po co idziesz w zaparte.

  • 58. Data: 2019-03-07 17:21:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.03.2019 o 12:07, J.F. pisze:

    > Na chodniku ma pierwszenstwo na chodniku, a i to nie jestem pewien,

    Naprawdę masz wątpliwość czy pieszy na chodniku ma pierwszeństwo przed
    samochodem?

    > a na przejscie wchodzic bezposrednio przed nadjezdzajacy pojazd ma zakaz !

    Nie zmienia to iż "pieszy znajdujący się na tym przejściu ma
    pierwszeństwo przed pojazdem". Pieszy ma pierwszweńwo na przejściu i
    koniec. Co najwyżej może się okazać, że w szczególnych wypadkach nie
    będzie pociągnięty do odpowiedzialności - w tym wypadku byłby
    pociągnięty co najmniej na zasadzie współwiny. Cały argument o
    "wtragnieciu" dałoby się od biedy obronić, gdyby koleś zrobił wszystko,
    albo chociaż od bied cokolwiek aby sytuacji zapobiec. Niestety to był
    typowy nieogar, co się pieszego na przejściu dla pieszych nie spodziwa,
    mimo że inni się zatrzymali. Dobrze, że się skończyło na pogietej blasze
    - skoro nie potrafi się uczyć na błędach innych z youtuba, to niech uczy
    się na swoich - wcale mi go nie żal.

    Shrek

  • 59. Data: 2019-03-07 17:33:06
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-03-07 o 11:34, LordBluzg(R) pisze:

    > Dla mnie proste. Za wtargnięcie uważam nagłe wbiegnięcie/wejscie
    > pieszego tuż przed jadącym pojazdem. Oceniam to na ok 5, max 10m.

    No i udowodniłeś wtargnięcie.
    Samochód był o 1,5 długości od przejścia gdy piesi weszli na przejście.
    https://youtu.be/zPvgoxQPTiA?t=15

  • 60. Data: 2019-03-07 19:20:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na przejsciu a przed przejsciem to duza roznica. Na przejsciu ma jesli wszedl zgodnie
    z przepisami. Jesli nie wszedl zgodnie z przepisami dziala stara zasada ze chcacemu
    nie dzieje sie krzywda. Zamiast powtarzac z innymi glupia mantre napisz jakie bys
    mial argumenty w sadzie jesli to Ty bys byl w sytuacji tych pieszych. Zaloz ze
    samochod z ktorego nagrywano to byl radiowoz bez kamery a kazda ze stron uwazala by
    sie za niewinna.