    From: Rafał Łukawski <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Wymiana HDD - laptop
    Date: Mon, 27 Jun 2011 06:44:49 +0200

    On 2011-06-26 15:05, Golibroda wrote:
    > Witajcie,
    >
    > Jest sobie laptop HP Pavilion 6500. Na pok?adzie mam dysk WD Scorpio
    > WD1600BEVS.
    >
    > Rozszyfrowa?em, ?e jest to:
    >
    > SATA
    > 5400 obr
    > 8MB cache
    > 160 GB
    > 2,5 cala
    >
    > Potrzebuje w?o?y? wi?kszy np: 500GB.
    >
    > Czy moge kupi? dowolny dysk SATA ?
    >
    > Czy nie b?dzie b??dem jak HDD b?dzie mia? 16MB cache i np: 7200 obrot?w,
    > albo tylko jeden z tych parametr?w zamiast 8mb/5400obr ?

    Każdy SATA o wysokości do 9.5mm będzie pasował (obecnie dyski do 750GB,
    1TB mają 3 talerze i wysokośc 12,5mm)

    Przy wymianie dysku na wyraźnie większy i o wyższej prędkości obrotowej
    szczególnie warto uważać na wydzielanie ciepła (odprowadzenie ciepła to
    jeden z największych problemów notebooków, tym samym dana seria dobrze
    współpracuje z pewną grupą dysków).

    Dla przykładu HM640JJ Samsunga ma bardzo wyżyłowane parametry (w tym
    pobór prądu), jednym z lepszych wyborów są black scorpio (bardzo trwałe
    (na podstawie ilosci reklamacji w porównaniu do konkurencji), szybkie i
    chyba najzimniejsze wśród konkurencji).

    Np WD5000BEKT:
    http://luktronik.pl/pl/p/Western-Digital-500GB-2.5-W
    D5000BEKT-7200-16MB-SATA-II-Scorpio-Black/200

    (Cena spadnie gdy tylko wejda na magazyn, w PL pojawiają się falami, ale
    warto)

    Można się jeszcze zastanowić nad Seagate Momentus XT (ale tu cena nieco
    wyzsza, mają 4GB pamięci SSD)