-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Wypadek
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <9...@g...com>
From: "T." <k...@i...pl>
Date: Thu, 25 Jan 2018 08:29:17 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.5.2
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <9...@g...com>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 46
Message-ID: <5a69874f$0$659$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.28.220.155
X-Trace: 1516865359 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 659 83.28.220.155:51909
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2623363
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-01-22 o 17:53, p...@g...com pisze:
> http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,2293
0299,wypadek-na-a1-suv-rozerwal-osobowke-na-drobne-k
awalki-w-srodku.html
>
> Mam takie dziwne odczucie że to nagrywający przyczynił się w jakiejś części do tego
wypadku. Ten w BMW jest winny jest bez dwóch zdań ale z taką prędkością nie jechał
prawym tylko próbował wyprzedzić prawym nagrywającego który nieudolnie próbował
wyprzedzić Skodę. Ot taka niedźwiedzia przysługa.
>
Analiza wypadku na zimno.
Kluczowa jest różnica prędkości między pojazdem A - wyprzedzanym i B -
BMW. Stuknięta Skoda nie ma znaczenia.
Dla uproszczenia za punk odniesienia bierzemy A.
Do A zbliża się B z prędkością - załóżmy - 50 km/h (przypominam, że
jest to różnica prędkości B - A).
A wyjeżdża na lewy pas i jedzie nim do momentu zderzenia ok. 7 sek.
Przy prędkości 50 km/h pojazd B mógł zauważyć (pod warunkiem że kierowca
od razu go zauważył i mógł zareagować) w odległości 97 m (50 km/h * 7
sek). To bardzo dużo, żeby wyhamować do prędkości A, zwłaszcza, że mamy
do czynienia z pojazdami w ruchu i A przemieścił się w czasie 7 sek. też
o jakąś drogę - jeśli jechał 80 km/h to jest to 22 m/sek, więc Ok. 140
m. Zatem B miał do wyhamowania o 50 km/h aż 240 m (97+140). To jest
ćwierć kilometra na przyhamowanie o 50 km/h!
A co, jeśli różnica jest większa? Jeśli B jechał np. 180 km/h (w co nie
wierzę - raczej poruszał się z dozwoloną na autostradzie prędkością, bo
skutki wypadku byłyby gorsze). Przy różnicy 100 km/h B musiał zauważyć A
w odległości 200 m. Zatem na przyhamowanie miał dłuższą drogę - bo aż
340 m (97+200).
Dla uproszczenia przyjąłem, że zderzenie nastąpiło obok A, choć tak
naprawdę było to Ok. 10 m różnicy, może mniej. Zatem od tych odległości
trzeba te 10 m odjąć. Niemniej wynika, że prawdopodobnie B źle ocenił
sytuację - nie hamował, ale chciał wyprzedzić zygzakiem oba pojazdy.
Możliwe, że nawet przyspieszył.
Wykres prędkości w zależności od czasu nie jest liniowy - generalnie
łatwiej wyhamować z 50 km/h do zera, niż ze 100 do 50, ale różnice nie
są bardzo duże. Zatem zadam głupie pytanie - kto z Państwa nie byłby w
stanie wyhamować nawet do zera na drodze między 240 a 340 m? Teoria
pokazuje, że droga ta wynosi dla 140 km/h - 108 m (uwzględniając czas
reakcji kierowcy i wszystkie te teoretyczne popierdółki). Przy 170 km/h
jest to 165 m. Więc kierowca BMW mógł nie tylko wyhamować do prędkości
A, ale nawet do zera na tej drodze (z poprawką, że było ślisko i droga
ta by się nieco wydłużyła). Dla porządku dodam, że wyhamowanie o 50 km/h
odbywa się na drodze ok. 40 m, o 100 km/h - ok. 110 m na suchej drodze.
Generalnie - kierowca BMW nie ma nic na swoją obronę. Kluczowe jest to,
że B widział przez 7 sekund co się dzieje i de facto nie zareagował
prawidłowo.
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.01.18 10:11 Poldek
- 25.01.18 17:05 Cavallino
- 25.01.18 17:07 j...@i...pl
- 25.01.18 17:08 j...@i...pl
- 25.01.18 17:42 J.F.
- 25.01.18 18:05 Marek S
- 25.01.18 18:07 p...@g...com
- 25.01.18 18:16 r...@k...pl
- 25.01.18 18:23 Cavallino
- 25.01.18 18:28 Marek
- 25.01.18 19:07 Shrek
- 25.01.18 19:44 Cavallino
- 25.01.18 20:57 p...@g...com
- 25.01.18 21:05 Shrek
- 26.01.18 07:53 T.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Felgi
- otwarcie drugiej obwodnicy Trójmiasta
- Prezent dla kierowców od prezydenta Nawrockiego
- czy wiedziałeś że?
- Unijne KOOOORWY mówią że WYCOFUJĄ się z zakazu rejestracji elektryków
- Produkcja energii w elektrowniach atomowych
- Nie widzieć gdzie się jedzie
- Złomnik się SPRZEDAŁ Kanałowi ZERO
- I lewacka ideologia poszła się JEBAĆ
- Dla UTRWALENIA: jak działają "EKO" ZBRODNIARZE
- Emisyjność BEV
- Modulacja FM
- Chińczycy już ZAREAGOWALI!!!! Klamki zewnętrzne w samochodzie MAJĄ BYĆ KLAMKAMI
- Giełdy samochodowe
- #Motodziennik 358 - Czy ELEKTRYKI są jak AZBEST? Wyniki badań
Najnowsze wątki
- 2025-12-24 Felgi
- 2025-12-24 2,5 x więcej niż Li-Ion
- 2025-12-24 No i kolejny ograniczony
- 2025-12-24 Warszawa => Młodszy Specjalista ds. wsparcia sprzedaży <=
- 2025-12-24 New York Times zagrożeniem bezpieczeństwa narodowego USA - POTUS D. Trump
- 2025-12-24 Podżeganie?
- 2025-12-24 => Senior Algorithm Developer (Java/Kotlin) <=
- 2025-12-24 otwarcie drugiej obwodnicy Trójmiasta
- 2025-12-24 Tfu! Przeklety prostokąt (czyli UPS i "sinus modyfikowany")
- 2025-12-23 Prezent dla kierowców od prezydenta Nawrockiego
- 2025-12-23 Warszawa => Asystent ds. Sprzedaży i Rozwoju Klienta <=
- 2025-12-23 Warszawa => Senior IT Recruitment Consultant <=
- 2025-12-22 czy wiedziałeś że?
- 2025-12-22 Unijne KOOOORWY mówią że WYCOFUJĄ się z zakazu rejestracji elektryków
- 2025-12-22 Białystok => ERP Microsoft Dynamics 365 Commerce Consultant <=




7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem