eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Wypadek w F1 i opis
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 24

  • 11. Data: 2018-03-25 12:55:38
    Temat: Re: Wypadek w F1 i opis
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-03-24 o 19:57, J.F. pisze:
    > Dnia Sat, 24 Mar 2018 19:22:02 +0100, Janusz napisał(a):
    >> W dniu 2018-03-24 o 18:25, J.F. pisze:
    >>> Dnia Sat, 24 Mar 2018 16:03:55 +0100, Janusz napisał(a):
    >>>> W drugim zdaniu autor pisze "Samochód Fina został kompletnie zniszczony."
    >>>> No ok, przeciążenie 27G to i tak cud że żyje, ale dalej mamy taki kwiatek
    >>>
    >>> To jest bardzo malo. Np zatrzymanie z 50km/h na drodze 35cm.
    >>> albo ze 100km/h na drodze 1.4m ... gdyby samochody mialy taka strefe
    >>> zgniotu.
    >> Ja Cię proszę nie opowiadaj takich pi..,
    >
    > Jak przywalisz kiedys w przeszkode z predkoscia 50km/h, to jak
    > myslisz, o ile sie auto skroci ?
    >
    >> pamiętasz eksperyment chyba nasa z
    >> odrzutowymi saniami na torach? tam pilot wojskowy przy zatrzymaniu dostał
    >> 10G i podobno na pół godziny stracił widzenie.
    >
    > 10g to oni maja co chwila w czasie manewrow
    Oki znalazłem że było więcej :) coś mi się pomyliło albo złe tłumaczenie
    było.


    --
    Pozdr
    Janusz


  • 12. Data: 2018-03-25 14:11:35
    Temat: Re: Wypadek w F1 i opis
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2018-03-24 19:22, Janusz wrote:
    > W dniu 2018-03-24 o 18:25, J.F. pisze:
    >> Dnia Sat, 24 Mar 2018 16:03:55 +0100, Janusz napisał(a):
    >>> Czytam artykuł o wypadku Bottasa który wpadł na bandę
    >>> https://sportowefakty.wp.pl/formula-1/744996/uderzen
    ie-o-mocy-27g-zla-wiadomosc-dla-valtteriego-bottasa
    >>>
    >>>
    >>> W drugim zdaniu autor pisze "Samochód Fina został kompletnie
    >>> zniszczony."
    >>> No ok, przeciążenie 27G to i tak cud że żyje, ale dalej mamy taki
    >>> kwiatek
    >>
    >> To jest bardzo malo. Np zatrzymanie z 50km/h na drodze 35cm.
    >> albo ze 100km/h na drodze 1.4m ... gdyby samochody mialy taka strefe
    >> zgniotu.
    > Ja Cię proszę nie opowiadaj takich pi.., pamiętasz eksperyment chyba nasa z
    > odrzutowymi saniami na torach? tam pilot wojskowy przy zatrzymaniu dostał
    > 10G i podobno na pół godziny stracił widzenie.

    Nie ma to jak chrzanić głupoty. 10G to w lotach bojowych się osiąga.
    Ba - nawet jak latają w tym Red Bull Racing to tam jest limit do 10G
    przy manewrach. Ale niektórzy przekraczają i wtedy jest dyskwalifikacja.

    W wirówkach 12G w skafandrach. I to jest przeciążenie długotrwałe. A to
    zupełnie inna bajka niż przeciążenie przez 0.1s.

    Tak jak ktoś pisał - 50G to wcale nie jest aż tak dużo.

    --
    mk4


  • 13. Data: 2018-03-25 21:10:35
    Temat: Re: Wypadek w F1 i opis
    Od: tom <t...@l...localdomain>

    Dnia 24.03.2018 Janusz <j...@o...pl> napisał/a:
    > Czytam artykuł o wypadku Bottasa który wpadł na bandę
    > https://sportowefakty.wp.pl/formula-1/744996/uderzen
    ie-o-mocy-27g-zla-wiadomosc-dla-valtteriego-bottasa
    >
    > W drugim zdaniu autor pisze "Samochód Fina został kompletnie zniszczony."
    > No ok, przeciążenie 27G to i tak cud że żyje, ale dalej mamy taki kwiatek
    >

    Już chyba wszystko wyjasnione, więc dodam tylko
    https://www.fia.com/news/f1-safety-measures
    To jest oficjalny opis wypadku Alonso rok temu w Australii z dokładnym
    opisem prędkości, przciążeń itp.
    Było 45g, wyglądało strasznie, a Alonso "wysiadł" bez żadnych obrażeń.

    --
    Tomek


  • 14. Data: 2018-03-26 08:13:30
    Temat: Re: F1 i opis
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 25 Mar 2018 11:13:23 +0200, w <p97p7h$t2q$2@node1.news.atman.pl>,
    Cavallino <c...@k...pl> napisał(-a):

    > A tak a propos F1 - co się zmieniło w Haas od zeszłego roku, że tak
    > dobrze im szło?
    > Zmiana silnika?

    Ciągle Ferrari.
    Zobaczymy po następnych wyścigach -- każdy samochód jest silny na jednych, a
    słabszy na innych.

    I to raczej nie im poszło jak super, ale innym gorzej. Ciągle mają 2s w plecy.


  • 15. Data: 2018-03-26 09:06:07
    Temat: Re: Wypadek w F1 i opis
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 25 Mar 2018 19:10:35 +0000 (UTC), w
    <s...@l...localdomain>, tom <t...@l...localdomain>
    napisał(-a):

    > Dnia 24.03.2018 Janusz <j...@o...pl> napisał/a:
    > > Czytam artykuł o wypadku Bottasa który wpadł na bandę
    > > https://sportowefakty.wp.pl/formula-1/744996/uderzen
    ie-o-mocy-27g-zla-wiadomosc-dla-valtteriego-bottasa
    > >
    > > W drugim zdaniu autor pisze "Samochód Fina został kompletnie zniszczony."
    > > No ok, przeciążenie 27G to i tak cud że żyje, ale dalej mamy taki kwiatek
    > >
    >
    > Już chyba wszystko wyjasnione, więc dodam tylko
    > https://www.fia.com/news/f1-safety-measures
    > To jest oficjalny opis wypadku Alonso rok temu w Australii z dokładnym
    > opisem prędkości, przciążeń itp.
    > Było 45g, wyglądało strasznie, a Alonso "wysiadł" bez żadnych obrażeń.

    Wyglądało strasznie, bo wypadek składał się z serii mniejszych uderzeń.
    Gdyby tak wbił się w coś na raz... raczej by bolało.


  • 16. Data: 2018-03-26 17:57:24
    Temat: Re: F1 i opis
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 26-03-2018 o 08:13, r...@k...pl pisze:
    > Sun, 25 Mar 2018 11:13:23 +0200, w <p97p7h$t2q$2@node1.news.atman.pl>,
    > Cavallino <c...@k...pl> napisał(-a):
    >
    >> A tak a propos F1 - co się zmieniło w Haas od zeszłego roku, że tak
    >> dobrze im szło?
    >> Zmiana silnika?
    >
    > Ciągle Ferrari.
    > Zobaczymy po następnych wyścigach -- każdy samochód jest silny na jednych, a
    > słabszy na innych.

    Ale Ferrari w dużo nowszej (zeszłorocznej) specyfikacji?
    Sam bolid przypadkiem nie też?

    Bo w zeszłym roku to jeździli tak jak Wiliams teraz.
    Jakby innym słabo nie szło, to się zazwyczaj nie łapali nawet na 2 rundę
    kwalifikacji.
    Więc coś musiało się drastycznie zmienić na plus.


  • 17. Data: 2018-03-26 21:45:46
    Temat: Re: Wypadek w F1 i opis
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 25 Mar 2018 12:55:38 +0200, Janusz napisał(a):

    > W dniu 2018-03-24 o 19:57, J.F. pisze:
    >> Dnia Sat, 24 Mar 2018 19:22:02 +0100, Janusz napisał(a):
    >>> W dniu 2018-03-24 o 18:25, J.F. pisze:
    >>>> Dnia Sat, 24 Mar 2018 16:03:55 +0100, Janusz napisał(a):
    >>>>> W drugim zdaniu autor pisze "Samochód Fina został kompletnie zniszczony."
    >>>>> No ok, przeciążenie 27G to i tak cud że żyje, ale dalej mamy taki kwiatek
    >>>>
    >>>> To jest bardzo malo. Np zatrzymanie z 50km/h na drodze 35cm.
    >>>> albo ze 100km/h na drodze 1.4m ... gdyby samochody mialy taka strefe
    >>>> zgniotu.
    >>> Ja Cię proszę nie opowiadaj takich pi..,
    >>
    >> Jak przywalisz kiedys w przeszkode z predkoscia 50km/h, to jak
    >> myslisz, o ile sie auto skroci ?
    >>
    >>> pamiętasz eksperyment chyba nasa z
    >>> odrzutowymi saniami na torach? tam pilot wojskowy przy zatrzymaniu dostał
    >>> 10G i podobno na pół godziny stracił widzenie.
    >>
    >> 10g to oni maja co chwila w czasie manewrow
    > Oki znalazłem że było więcej :) coś mi się pomyliło albo złe tłumaczenie
    > było.

    Jeśli chodzi o przeciążenia bardzo istotny jest czas działania.

    Przeciążenie rzędu 3g może zabić jeśli działa w kierunku głowy dłużej niż
    krótką chwilę (nie do końca rozumiem mechanikę działania, ale ponoć krew
    przestaje wracać z mózgu do serca).

    Te przeciążenia gdzie piloci tracą przytomność to jest około 8g, ale też
    działają minimum przez kilka sekund, a nawet dłużej.

    Przeciążenie w wypadku samochodowym to dziesiątki g, ale działające ułamek
    sekundy. Nie towarzyszą temu efekty kardiologiczne, a jedynie ewentualne
    urazy związane z dużą siłą z którą działa się na pasy bezpieczeństwa i
    powodowane przez bezwładne kończyny czy głowę.

    W motorsporcie stosuje się szerokie, 6pkt, szerokie pasy bezpieczeństwa,
    ściśle otulające ze wszystkich stron ciało fotele, kaski z systemem HANS
    uniemożliwiające bezwładny ruch głową itp.
    Dzięki temu człowiek jest w stanie przetrwać bez szkód całkiem duże
    przeciążenia. Nawet znacznie większe niż te które byłyby już niebezpieczne
    w przypadku zwykłych samochodowych foteli i typowych 3pkt pasów
    bezpieczeństwa.


  • 18. Data: 2018-03-27 09:37:25
    Temat: Re: F1 i opis
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 26 Mar 2018 17:57:24 +0200, w <p9b592$1fq$1@node2.news.atman.pl>,
    Cavallino <c...@k...pl> napisał(-a):

    > W dniu 26-03-2018 o 08:13, r...@k...pl pisze:
    > > Sun, 25 Mar 2018 11:13:23 +0200, w <p97p7h$t2q$2@node1.news.atman.pl>,
    > > Cavallino <c...@k...pl> napisał(-a):
    > >
    > >> A tak a propos F1 - co się zmieniło w Haas od zeszłego roku, że tak
    > >> dobrze im szło?
    > >> Zmiana silnika?
    > >
    > > Ciągle Ferrari.
    > > Zobaczymy po następnych wyścigach -- każdy samochód jest silny na jednych, a
    > > słabszy na innych.
    >
    > Ale Ferrari w dużo nowszej (zeszłorocznej) specyfikacji?

    W aktualnej specyfikacji.

    > Sam bolid przypadkiem nie też?

    Sporo części od Ferrari, ale nadwozie mają własne.

    > Bo w zeszłym roku to jeździli tak jak Wiliams teraz.
    > Jakby innym słabo nie szło, to się zazwyczaj nie łapali nawet na 2 rundę
    > kwalifikacji.
    > Więc coś musiało się drastycznie zmienić na plus.

    Dramatycznego postępu na razie nie widzę, choć wynik w kwalifikacjach więcej
    niż dobry.


  • 19. Data: 2018-03-27 18:56:23
    Temat: Re: F1 i opis
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 27-03-2018 o 09:37, r...@k...pl pisze:
    > Mon, 26 Mar 2018 17:57:24 +0200, w <p9b592$1fq$1@node2.news.atman.pl>,
    > Cavallino <c...@k...pl> napisał(-a):
    >
    >> W dniu 26-03-2018 o 08:13, r...@k...pl pisze:
    >>> Sun, 25 Mar 2018 11:13:23 +0200, w <p97p7h$t2q$2@node1.news.atman.pl>,
    >>> Cavallino <c...@k...pl> napisał(-a):
    >>>
    >>>> A tak a propos F1 - co się zmieniło w Haas od zeszłego roku, że tak
    >>>> dobrze im szło?
    >>>> Zmiana silnika?
    >>>
    >>> Ciągle Ferrari.
    >>> Zobaczymy po następnych wyścigach -- każdy samochód jest silny na jednych, a
    >>> słabszy na innych.
    >>
    >> Ale Ferrari w dużo nowszej (zeszłorocznej) specyfikacji?
    >
    > W aktualnej specyfikacji.

    W sensie że silnik mają ten sam co Scuderia?

    >
    >> Sam bolid przypadkiem nie też?
    >
    > Sporo części od Ferrari, ale nadwozie mają własne.

    To chyba jednak "sporo" zmieniło się w "większość".
    >
    >> Bo w zeszłym roku to jeździli tak jak Wiliams teraz.
    >> Jakby innym słabo nie szło, to się zazwyczaj nie łapali nawet na 2 rundę
    >> kwalifikacji.
    >> Więc coś musiało się drastycznie zmienić na plus.
    >
    > Dramatycznego postępu na razie nie widzę,

    Ale wyścig oglądałeś, czy wyniki przeczytałeś z tabelki? ;-)


  • 20. Data: 2018-03-27 19:21:13
    Temat: Re: F1 i opis
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 27 Mar 2018 18:56:23 +0200, w <p9dt3n$qt0$2@node1.news.atman.pl>,
    Cavallino <c...@k...pl> napisał(-a):

    > >> Ale Ferrari w dużo nowszej (zeszłorocznej) specyfikacji?
    > >
    > > W aktualnej specyfikacji.
    >
    > W sensie że silnik mają ten sam co Scuderia?

    Tak.
    W sumie to konieczność -- zmieniły się przepisy.

    > >> Sam bolid przypadkiem nie też?
    > >
    > > Sporo części od Ferrari, ale nadwozie mają własne.
    >
    > To chyba jednak "sporo" zmieniło się w "większość".

    Być może -- nie ujawniają jakie to części.

    > >> Bo w zeszłym roku to jeździli tak jak Wiliams teraz.
    > >> Jakby innym słabo nie szło, to się zazwyczaj nie łapali nawet na 2 rundę
    > >> kwalifikacji.
    > >> Więc coś musiało się drastycznie zmienić na plus.
    > >
    > > Dramatycznego postępu na razie nie widzę,
    >
    > Ale wyścig oglądałeś, czy wyniki przeczytałeś z tabelki? ;-)

    Uczciwi ludzie śpią o takiej godzinie w niedzielę :)

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: