-
Data: 2012-05-02 12:55:06
Temat: Re: Wyprzedzanie i fotoradar jak to jest?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w
Hello J.F,
[...]
>> A co do polskiego kapelusznictwa, ostatnio jechalem po Niemczech
>> ...
>> tam to same kapelusze. Robi sie ciasniej na autostradzie, to zaraz
>> na
>> lewym pasie jest kolejka jeden za drugim, jada ile wypadnie -
>> czasem
>> 110, czasem 70, ale wszyscy przeciez "wyprzedzaja".
>To samo masz na A4 w większym ruchu - zapłakać się można :(
W niemczech ruch wiekszy, to i placz wiekszy :-)
250 km w 2h, 5 km w pol godziny, kolejne 25 km w pol godziny - i po
ch* bylo te autostrady budowac :-)
>> No i kolejna ciekawostka - wedlug radia mamy stau i wypadek za pare
>> kilometrow, dwa pasy stoja, czasem jada ... i tak jakos dziwnie -
>> auto
>> obok ma szybszy pas, ucieka o kilkanascie czy wiecej aut, a po paru
>> minutach go wyprzedzamy, potem on nas i powtorka.
>> Co jest - nie jada na zamek, czy zamek sie nie oplaca i policja tam
>> puszcza po wiecej aut z jednego pasa, a potem uruchamia drugi ?
>Wystarczy cokolwiek. Zweżenie do jednego pasa i już ruch staje.
Ale ja nie mam pretensji do stawania - mnie dziwi ze pasy jechaly na
przemian - jeden spory kawalek, potem drugi spory kawalek, a przeciez
przy wypadku powinny pieknym zamkiem sie laczyc.
>Widziałem w TV ciekawy eksperyment, pokazujący to zjawisko - kazali
http://www.youtube.com/watch?v=Suugn-p5C1M
>jechać kierowcom w kółko - jeden za drugim na pustym placu. I
>wystarczyło, żeby jeden schrzanil płynność i za chwilę kółko...
>stanęło. Bez przyczyny - jeden zwolnił, ten za nim zwolnił gwałowniej
>i któryś z kolei juz się musiał zatrzymać.
Taki stary elektronik, a taki glupi :-)
Toz przeciez transformujesz odpowiedz impulsowa regulatora, ukladasz
uklad rownan dla n powiazanych obiektow, obliczasz macierz ukladu,
rozwiazujesz - i badasz kryterium stabilnosci.
Jak sie okaze ze nie spelnia, to nie trzeba wiele schrzanic - uklad
jest niestabilny i bedzie sie wzbudzal. Trzeba zmniejszyc wzmocnienie
w petli albo zastosowac tlumik pod pedalem gazu :-)
>To tylko kwestia zagęszczenia ruchu - zawsze się znajdzie cielę,
>które
>zwolni za bardzo i leci efekt domina. Niedawno mi sie trafiło takie
>coś długości kilkudziesięciu kilometrów.
Ja tez to raz doswiadczylem - jechala sobie ciezarowka, chyba nawet w
miare rowno i spokojnie, a za nia ciag samochodow i wyprawiali dzikie
harce.
I nie bylem w stanie tego skompensowac, mimo ze widzialem co sie
dzieje i usilowalem przeciwdzialac.
Ale to sie trafilo raz jeden. Zazwyczaj kierowcom sie udaje dobrze
pojechac.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.05.12 13:37 anacron
- 02.05.12 17:25 Gotfryd Smolik news
- 02.05.12 17:30 Gotfryd Smolik news
- 02.05.12 19:20 Cavallino
- 02.05.12 19:27 Cavallino
- 02.05.12 19:30 Cavallino
- 02.05.12 20:12 Shrek
- 02.05.12 20:13 Shrek
- 02.05.12 20:21 Adam Płaszczyca
- 02.05.12 20:23 Adam Płaszczyca
- 02.05.12 20:23 Adam Płaszczyca
- 02.05.12 20:24 Adam Płaszczyca
- 02.05.12 23:29 Cavallino
- 02.05.12 23:55 Shrek
- 03.05.12 00:16 jerzu
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-19 Zakrzewo => SAP HCM Consultant <=
- 2025-07-19 Poznań => Konsultant SAP HCM <=
- 2025-07-19 Poznań => SAP HCR Consultant <=
- 2025-07-18 celnicy pobili policjanta
- 2025-07-18 Warszawa => Technik IT - Konfiguracja i Wsparcie Sprzętowe <=
- 2025-07-18 Warszawa => Specjalista ds. Sprzętu IT i Wsparcia Technicznego <=
- 2025-07-18 Białystok => Kotlin Developer <=
- 2025-07-18 Warszawa => Sales Director (Cloud solutions) <=
- 2025-07-18 Spalinowa trauma
- 2025-07-18 Polska => Senior Key Account Manager <=
- 2025-07-18 Białystok => Programista Kotlin <=
- 2025-07-18 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-07-18 Łódź => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-18 Łódź => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-18 Lublin => Delphi Programmer <=