-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Wyprzedzanie i fotoradar jak to jest?
Date: Wed, 2 May 2012 12:55:06 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 66
Message-ID: <jnr3qd$1jh$1@inews.gazeta.pl>
References: <jn92ld$omt$1@node2.news.atman.pl> <jnb37t$934$1@inews.gazeta.pl>
<jnlvqa$bp6$1@inews.gazeta.pl>
<4f9ed386$0$26684$65785112@news.neostrada.pl>
<jnp0hi$kkk$1@inews.gazeta.pl>
<4fa01ab8$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
<jnp68a$3fe$1@inews.gazeta.pl>
<4fa01d36$0$26691$65785112@news.neostrada.pl>
<jnp7q5$5rp$2@inews.gazeta.pl>
<4fa0234b$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
<jnp98c$b6p$1@inews.gazeta.pl>
<4fa03081$0$1310$65785112@news.neostrada.pl>
<jnpemd$olk$1@inews.gazeta.pl>
<4fa0d301$0$26683$65785112@news.neostrada.pl>
<jnqp38$84k$1@inews.gazeta.pl>
<4fa0e849$0$1302$65785112@news.neostrada.pl>
<jnqqcq$au9$1@inews.gazeta.pl>
<4fa0f7a9$0$1318$65785112@news.neostrada.pl>
<jnqupt$jj9$1@inews.gazeta.pl>
<6...@p...pl.invalid>
NNTP-Posting-Host: atv21.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1335956110 1649 83.27.3.21 (2 May 2012 10:55:10 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 2 May 2012 10:55:10 +0000 (UTC)
Importance: Normal
In-Reply-To: <6...@p...pl.invalid>
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3538.513
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3538.513
X-User: jjll
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2446981
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w
Hello J.F,
[...]
>> A co do polskiego kapelusznictwa, ostatnio jechalem po Niemczech
>> ...
>> tam to same kapelusze. Robi sie ciasniej na autostradzie, to zaraz
>> na
>> lewym pasie jest kolejka jeden za drugim, jada ile wypadnie -
>> czasem
>> 110, czasem 70, ale wszyscy przeciez "wyprzedzaja".
>To samo masz na A4 w większym ruchu - zapłakać się można :(
W niemczech ruch wiekszy, to i placz wiekszy :-)
250 km w 2h, 5 km w pol godziny, kolejne 25 km w pol godziny - i po
ch* bylo te autostrady budowac :-)
>> No i kolejna ciekawostka - wedlug radia mamy stau i wypadek za pare
>> kilometrow, dwa pasy stoja, czasem jada ... i tak jakos dziwnie -
>> auto
>> obok ma szybszy pas, ucieka o kilkanascie czy wiecej aut, a po paru
>> minutach go wyprzedzamy, potem on nas i powtorka.
>> Co jest - nie jada na zamek, czy zamek sie nie oplaca i policja tam
>> puszcza po wiecej aut z jednego pasa, a potem uruchamia drugi ?
>Wystarczy cokolwiek. Zweżenie do jednego pasa i już ruch staje.
Ale ja nie mam pretensji do stawania - mnie dziwi ze pasy jechaly na
przemian - jeden spory kawalek, potem drugi spory kawalek, a przeciez
przy wypadku powinny pieknym zamkiem sie laczyc.
>Widziałem w TV ciekawy eksperyment, pokazujący to zjawisko - kazali
http://www.youtube.com/watch?v=Suugn-p5C1M
>jechać kierowcom w kółko - jeden za drugim na pustym placu. I
>wystarczyło, żeby jeden schrzanil płynność i za chwilę kółko...
>stanęło. Bez przyczyny - jeden zwolnił, ten za nim zwolnił gwałowniej
>i któryś z kolei juz się musiał zatrzymać.
Taki stary elektronik, a taki glupi :-)
Toz przeciez transformujesz odpowiedz impulsowa regulatora, ukladasz
uklad rownan dla n powiazanych obiektow, obliczasz macierz ukladu,
rozwiazujesz - i badasz kryterium stabilnosci.
Jak sie okaze ze nie spelnia, to nie trzeba wiele schrzanic - uklad
jest niestabilny i bedzie sie wzbudzal. Trzeba zmniejszyc wzmocnienie
w petli albo zastosowac tlumik pod pedalem gazu :-)
>To tylko kwestia zagęszczenia ruchu - zawsze się znajdzie cielę,
>które
>zwolni za bardzo i leci efekt domina. Niedawno mi sie trafiło takie
>coś długości kilkudziesięciu kilometrów.
Ja tez to raz doswiadczylem - jechala sobie ciezarowka, chyba nawet w
miare rowno i spokojnie, a za nia ciag samochodow i wyprawiali dzikie
harce.
I nie bylem w stanie tego skompensowac, mimo ze widzialem co sie
dzieje i usilowalem przeciwdzialac.
Ale to sie trafilo raz jeden. Zazwyczaj kierowcom sie udaje dobrze
pojechac.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.05.12 13:37 anacron
- 02.05.12 17:25 Gotfryd Smolik news
- 02.05.12 17:30 Gotfryd Smolik news
- 02.05.12 19:20 Cavallino
- 02.05.12 19:27 Cavallino
- 02.05.12 19:30 Cavallino
- 02.05.12 20:12 Shrek
- 02.05.12 20:13 Shrek
- 02.05.12 20:21 Adam Płaszczyca
- 02.05.12 20:23 Adam Płaszczyca
- 02.05.12 20:23 Adam Płaszczyca
- 02.05.12 20:24 Adam Płaszczyca
- 02.05.12 23:29 Cavallino
- 02.05.12 23:55 Shrek
- 03.05.12 00:16 jerzu
Najnowsze wątki z tej grupy
- wrzesień
- jak się kupuje elektryczny?
- jak sprawdzić czy zerwałem gwint
- Wrześniowe promocje na ładowarkach
- KIA 2025r
- Rejestracja godna elektryka
- Koniec dopłat
- Odszkodowanie
- Fwd: Uprzejmie proszę o sprostowanie nieprawdziwej informacji w art. premium
- Polacy zbiednieli
- NOWE PRAWO NADCHODZI. KASKI I KARY DLA MŁODYCH KIEROWCÓW. DROGOWE ZERO
- Kiedyś to było. Muszę go mieć ;-)
- Efekt "chińczyków"? Szok! Mazda, VW i inni zaczynają obniżać ceny!
- będzie ten przeglad po nowemu?
- Grawitacyjny magazyn energii Mastera
Najnowsze wątki
- 2025-09-24 "Wybitna" inteligencja AI
- 2025-09-24 test stereo
- 2025-09-24 Bluetooth stereo
- 2025-09-24 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-09-24 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2025-09-24 Warszawa => BI Developer / Analityk BI <=
- 2025-09-24 Alior zmiana logowania
- 2025-09-24 Warszawa => Senior Microsoft Dynamics 365 Business Central Consultant
- 2025-09-24 Andżelika Borys odwiedziła [WIELKIEGO PATRIOTĘ - przyp. JMJ] Andrzeja Poczobuta w [białoruskiej - przyp. JMJ] kolonii karnej
- 2025-09-24 W USA budują pierwszą komercyjną elektrownię fuzji jądrowej
- 2025-09-24 W USA budują pierwszą komercyjną elektrownię fuzji jądrowej
- 2025-09-24 W USA budują pierwszą komercyjną elektrownię fuzji jądrowej
- 2025-09-24 W USA budują pierwszą komercyjną elektrownię fuzji jądrowej
- 2025-09-23 Re: Kolory już są
- 2025-09-23 paragony grozy