  • Data: 2019-02-02 18:07:37
    Temat: Re: Wys?u?one kompy, co z nimi?
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 02.02.2019 11:03, Grzegorz Niemirowski wrote:

    > Ale prąd nie jest za darmo. Jeśli coś ma działać 24 godziny na dobę
    > przez wiele miesięcy, to Raspberry Pi zwróci się w porównaniu do starej
    > stacjonarki.

    Poza tym Taspberry Pi są tanie. Tak tanie, że kilka płytek Zero i Zero W
    trzymam w podręcznym zbiorze części, w razie gdyby były mi kiedyś
    potrzebne w jakimś projekcie. Starsze wersje "dużych" płytek też leżą
    luzem, w podobnym celu. RasPi można po prostu traktować jak element
    elektroniczny, który trzyma się na warsztacie, bo może być przydatny.

    > Zrobić można wszystko, ale trzeba uwzględnić właśnie takie dodatkowe
    > rzeczy jak prąd, awaryjność czy gabaryty.

    Nie wspominając o chłodzeniu, szumiących wentylatorach itp. :)

    Jasne - stary komputer można wykorzystać w tym celu, jednak mnie taka
    idea nie przekonuje. Jeśli angażowałbym czas i siły w projekt budowy
    jakiegoś "automatu do gier". to zakup odpowiedniej płytki byłby
    niewielkim wydatkiem, w porównaniu ze skalą całego projektu.