    From: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wyznaczenie mocy obliczeniowej uC
    Date: Sat, 04 Jul 2009 20:29:09 +0200

    W dniu 04.07.2009 19:20, slawek7 pisze:
    > Z tym DFT to podałem jako przykład. Nic nie mam zbudowane.
    > Czy to oznacza że im szybszy uC tym większa moc obliczeniowa? A co np

    No mozna tak powiedziec.

    > w sytuacji, gdy w układzie mamy przetwornik ADC który działa w
    > określonym czasie niezależnym od zegara?

    Zaleznym jak najbardziej. Ale szybkosc ADC i szybkosc procesora to dwie
    rozne rzeczy.

    > i inny przykład, dlaczego możliwe jest dekodowanie programowe plików
    > MP3 przy pomocy ARM'a a już AVR podobno sobie nie radzi? Dlaczego
    > sobie nie radzi?

    Bo dekodowanie mp3 to sporo obliczen. A AVR ma tylko proste obliczenia
    8-bitowe, wiec jesli musisz zrobic zmiennopozycyjne o wiekszej precyzji
    to wychodzi tragedia czasowa. Potrzebujesz wiec procesor duzo szybszy
    (dla uproszczenia taktowany duzo wyzszym zegarem) lub wspierajacy
    hardwarowo obliczenia. ARM spelnia oba warunki. Z tym, ze mozesz
    wykorzystac sprzetowy dekoder mp3 i wtedy... zwykly AVR podola zadaniu.
    Co do dobierania predkosci procesora - trudno sie zgodzic z shg, ze robi
    sie to calkowicie emipirycznie. Masz problem, obmyslasz algorytm,
    widzisz jego zlozonosc i mozesz oszacowac jego koszt. Znajac
    architekture wybranego procesora wiesz ile instrukcji jest potrzebnych
    do jego realizacji, co daje ci dosyc dokladne oszacowanie jaki procesor
    potrzebujesz. Oczywiscie majac duze doswiadczenie od poczatku wiesz, ze
    pewnych rzeczy nie zrobisz na prostym AVR i siegasz po cos mocniejszego.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.