  • Data: 2018-09-05 11:01:13
    Temat: Re: Wzmacniacz antenowy w aucie
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "PeJot" <P...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:pmjea3$dor$1@node1.news.atman.pl...

    > No i chyba jest odporny. Jest w Rzeszowie wieża z nadajnikami TV oraz
    > kilkoma innymi. Dawniej ( przed podłączeniem zasilania do wzmacniacza )
    > było tak, że przejeżdżając ~100 metrów od tej wieży radio totalnie gubiło
    > sygnał FM. Teraz inne radio ale w tych samych warunkach działa bez
    > zaników.

    Możliwe, że tamto radio miało taki feler, iż było wrażliwe na przeciąm
    wskakiwaniem innganie heterodyny, znasz to zjawisko?
    Objawiało się to m.in. właśnie takim zachowaniem, a także, nagłym
    przeskakiwanie na stacje leżące na innych częstotliwościach. I niekoniecznie
    działo się to przez zmianę punktu pracy przestrajjących heterodynę diod
    pojemnościowych, czesto było to dlatego, ze heterodyna staje się generatorem
    synchronizowanym sygnałem z zewnątrz... Jednym z objawów był także pozorny
    spadek siły odbieranego sygnału, radio nie gubi stacji, ale nagle zaczyna
    szumieć, jakby wychodziło z zasiegu. Pewnikiem mieszacz dostaje pierdolca i
    miesza mu się absolutnie każdy syf z otoczenia, wskutek zwykłego przesteru,
    którego zapewne by nie było, gdyby heterodyna (*) dawała mocniejszy sygnał.

    (*) Oj, coś tak sobie pomyślałem, że rybka, albo pipka, oftopicznie, albo
    radia z przemianą pośrednią, albo bezpośrednią, przestaną być prawomyślne,
    albo też którymś przyzna się prawa "równiejszych" pośród równych... Już
    sobie wyobrażam Burmestera 931 z bezpośrednią przemianą, heheheh :) Jeszcze
    tylko kolorki z pryzmatu i na szafo...wróć, świecznik, piedestał, bo
    "równiejsze" :P
    (Tak, wykorzystałem grę słów).

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,