    From: "Jacek R." <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Z czego są współczesne kable głośnikowe!
    Date: Tue, 24 Nov 2020 22:41:34 +0100

    W dniu 23.11.2020 o 20:21, Piotr Gałka pisze:

    > Ja to dostałem jako gratis do kolumn które i tak bym kupił.
    > Jedyne co straciłem to czas na próbę pocynowania końcówek. A co zyskałem
    > to wiedzę, że te kable tak mają.
    > Tak samo oznaczony kabel jest u nich w cenie 5zł za metr.
    >
    > Z tego wynika, że gdziekolwiek kupując jakikolwiek kabel to trzeba się
    > upewnić z czego zrobiony.
    > Właśnie coś projektuję, gdzie założyłem, że się przylutuje 3 żyły z
    > kolorowego kabelka paskowego. Ciekawe, czy ich ten problem już też dotyczy.
    > P.G.
    Jeśli kupisz u pewnego sprzedawcy taśmę np. tme z opisem Cu to nie
    będzie problemu.
    Ja np. kiedyś kliknąłem na allegro taśmę płaską 2x2,5mm2 do głośników
    właśnie i gdy przyszła oczy otwierałem ze zdumienia.

    Druciki białe jak pocynowane a nie dało się lutować. Po potraktowaniu
    ich zapalniczką spłonął lakier a reszta przetopiła się w białą kulkę.
    Wyglądało na aluminium lakierowane. Po zaciśnięciu tulejek na obu
    końcach opór był dramatycznie wysoki.
    Cienkie taśmy wielożyłowe powinny być ok ale kable telefoniczne czy
    skrętki UTP to na potęgę są stalowe miedziowane lub aluminiowe miedziowane.
    Poznaje się po twardości czy stal czy aluminium. Trzeba uważnie czytać
    opisy.

    --
    pzdr, j.r.