  • 1. Data: 2020-11-23 16:43:37
    Temat: Z czego są współczesne kable głośnikowe!
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Z mojego wątku o Współczesnym sprzęcie audio została mi informacja, żeby
    rozważyć kolumny Quadral argentum 530. Zaczynając od nich znalazłem inne
    (dwa razy tańsze) a do tego wyczytałem, że te Quadral z powodu otworów z
    tyłu nie powinny stać zbyt blisko ściany a ja chcę je prawie oprzeć o
    ścianę.
    Nie przejmując się opiniami w których co drugiego określenia jaki to ten
    dźwięk nie jest nie rozumiem kupiłem:
    https://nautilus2.pl/kolumny/podstawkowe/stx-f130n-c
    zarny-przewod-pure-acoustic-ca-150c-6m-gratis?sort=p
    .price&order=ASC&limit=100
    Z kolumnami dają gratis 4m kabla głośnikowego i właśnie o ten kabel chodzi.
    Miałem kiedyś do naprawy wzmacniacz, który się spalił bo ktoś nie
    pocynował końcówek kabla głośnikowego więc postanowiłem pocynować. Kabel
    wygląda na nowy/czysty, ale w żaden sposób (długo i dzielnie walczyłem,
    kilka razy skracając kabel o kolejne centymetry) nie udało mi się
    pocynować końcówek. W końcu wziąłem jakiś bardzo stary (demoludowy)
    kabelek, bez problemu pocynowałem i podłączyłem kolumny, a ten super
    głośnikowy beztlenowy wywaliłem.

    Jeden przewód wygląda jakby się składał z drucików miedzianych a drugi
    jakby to były druciki posrebrzone lub pocynowane. Z czego oni robią
    teraz te kable, że cyna (normalna, ołowiowa) się tego nie ima?
    P.G.

  • 2. Data: 2020-11-23 16:46:17
    Temat: Re: Z czego są współczesne kable głośnikowe!
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-11-23 o 16:43, Piotr Gałka pisze:

    > Jeden przewód wygląda jakby się składał z drucików miedzianych a drugi
    > jakby to były druciki posrebrzone lub pocynowane. Z czego oni robią
    > teraz te kable, że cyna (normalna, ołowiowa) się tego nie ima?

    Na przykład z amelinium. Żeby cokolwiek polutować, trzeba taki przewód
    okuć.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 3. Data: 2020-11-23 16:55:21
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-11-23 o 16:46, PeJot pisze:

    > Na przykład z amelinium.

    Pierwsze słyszę.
    Google coś tam na temat amelinium wynajduje, ale zakładam, że faktycznie
    może chodzić o aluminium.
    No dobra jasną żyłę zrobili z aluminium, a ta druga to co aluminium
    miedziowane?

    I czemu to miało by być lepsze do głośników. Czyżby tylko chodziło o to,
    że da się ludziom wcisnąć, że to jest jakaś nadzwyczajna miedź beztlenowa.
    P.G.

  • 4. Data: 2020-11-23 17:05:54
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-11-23 o 16:55, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > miedziowane?
    >
    > I czemu to miało by być lepsze do głośników.

    To nie ma być lepsze dla głośników :)))

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 5. Data: 2020-11-23 17:14:30
    Od: K <n...@e...com>

    On 23/11/2020 15:55, Piotr Gałka wrote:

> [...]
    > że da się ludziom wcisnąć, że to jest jakaś nadzwyczajna miedź beztlenowa.

    To ma byc tansze, a nie lepsze.

  • 6. Data: 2020-11-23 18:14:05
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-11-23 o 17:14, K pisze:

    > To ma byc tansze, a nie lepsze.

    Czyli ma być tańsze, ładnie wyglądać i dawać się reklamować jako
    najlepsze na świecie :)
    Ciągle nie umiem się do takiego podejścia do techniki przyzwyczaić.
    P.G.

  • 7. Data: 2020-11-23 18:29:11
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-11-23 o 18:14, Piotr Gałka pisze:

    > Ciągle nie umiem się do takiego podejścia do techniki przyzwyczaić.

    Nie ma wyjścia, trzeba to zaakceptować i uczyć się na błędach, najlepiej
    wiadomo czyich :)

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 8. Data: 2020-11-23 18:49:08
    Od: Pcimol <...@...com>

> [...]
    > jakby to były druciki posrebrzone lub pocynowane. Z czego oni robią
    > teraz te kable, że cyna (normalna, ołowiowa) się tego nie ima?

    Z tzw. gównolitu. ;-)

  • 9. Data: 2020-11-23 18:49:21
    Od: - <s...@g...com>

    poniedziałek, 23 listopada 2020 o 09:55:23 UTC-6 Piotr Gałka napisał(a):

    > Pierwsze słyszę.

    To taki zartobliwy sposob nazywania aluminium.
    Bierze sie z jakiegos jutubowego filmiku gdzie lekko nieświeży facet wyjasnia ze
    aluminium sie nie daje malowac.

    > Google coś tam na temat amelinium wynajduje, ale zakładam, że faktycznie
    > może chodzić o aluminium.
    > No dobra jasną żyłę zrobili z aluminium, a ta druga to co aluminium
    > miedziowane?

    Pewnie tak. To sie nazywa CCA - cooper coated aluminium. Ja to nazywam perfumowanym
    miedzią aluminimum.
    Wade ma taka ze jak nie ruszasz takiej zagniecionej koncowki to jest ok. Jak takowa
    jest narazona na trudniejsze warunki to styk sie straci...

    > I czemu to miało by być lepsze do głośników. Czyżby tylko chodziło o to,
    > że da się ludziom wcisnąć, że to jest jakaś nadzwyczajna miedź beztlenowa.
    > P.G.

    Jest tansze. A jak widzisz nawet swiadomy czlowiek dzis moze nie wiedziec ze mu
    dziadostwo wciskaja i kupi.

    A miedz droga, market swoje narzuci vatu jest 23% i elegancko sie robi roznica w
    cenie.

    Dla porownania dodam ze w kanadzie kabel trzy zylowy AWG16 (1.5mm2) kosztuje jakies
    6pln za m.
    Wiec se policz czy cena byla ok.

  • 10. Data: 2020-11-23 19:04:16
    Od: Pcimol <...@...com>

    > Jest tansze. A jak widzisz nawet swiadomy czlowiek dzis moze nie wiedziec ze mu
    dziadostwo wciskaja i kupi.

    Jak wciskają dziaderstwo też kupuje. :D