    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Z8350 i wymienny dysk ssd
    Date: Sat, 19 Oct 2019 16:15:53 +0200

    "heby" qoemad$p6s$...@d...me

    > Tak, widzę te słowotoki.

    Tym różnię się od analfabetów -- umiem pisać.
    Analfabeci wypowiadają się inaczej: warcząc,
    plując, kopiąc, zastawiając wjazdy do garażu...
    Quasianalfabeci wypowiadają się tak, jak Ty. :)

    Przypomnę Ci, że nie ja mam jakieś problemy z gubieniem
    tego i owego. :) (czyli z unysłową samoobsługą)

    -=-

    Nieco skoryguję:

    E> Podobnie wyślę do psychiatry kierowców utrudniających mi korzystanie
    E> z garażu -- w promieniu trzydziestu (nawet chyba mniejszym) metrów
    E> naliczyłem dziś 13 miejsc dobrych do parkowania,

    W promieniu trzydziestu metrów zdecydowanie mniej niż 13, bo tylko
    3 miejsca. Pozostałe -- w promieniu sześćdziesięciu metrów.

    Pisałem późno, gdy byłem zmęczony -- pamiętałem policzone wolne miejsca,
    ale pisząc o trzydziestce metrów myślałem tylko o najbliższej okolicy.
    Te 3 to twarde, stabilne i spokojne miejsca. Do nich można dorzucić
    mniej stabilne -- na ,,trawnikach'', których nie polecam. Mój błąd
    pojąłem dopiero wracając z Pogodnej na Krętą...

    Teraz (na mapie) pomierzyłem dokładniej.

    E> Są wolne miejsca na ,,chodnikach'' -- w ciapkach, bo w zamierzeniach
    E> była to ,,strefa zamieszkania'' a takowa raczej nie ma podziału na
    E> ,,chodniki'' i ,,jezdnie''... Teraz jest to ,,strefa ruchu'', aby
    E> umożliwić ;) ludziom parkowanie. Efekt? -- przepisy ruchu drogowego
    E> raczej tu nie sięgają!!! Ponadto i znak B-35 stoi samotnie po lewej
    E> stronie...

    E+ ,,chodniki'' i ,,jezdnie''... Teraz jest to ,,strefa ruchu'', aby
    E> umożliwić ;) ludziom parkowanie.

    Obecnie brak tu tablic ,,strefa ruchu'' i można wjechać tu także ze
    ,,strefy zamieszkania'', mniemam jednak, że w intencjach zarządców
    dróg jest to ,,strefa ruchu''.

    Nie wiem, do kogo należą poszczególne fragmenty terenu, ale mniemam,
    że do: Urzędu Miasta, Wielkoblokowej i Wspólnoty.

    Wjazdu z Krętej na ,,Białkowskiego'' nie strzeże żadna tablica czy znak
    typu A-5 czy D-1...

    ,,Białkowskiego'', bo ta uliczka nie ma nazwy i bywała różnie oznakowana
    różnymi znakami i tablicami pionowymi. (uliczkę tę błędnie nazywały liczne
    mapy -- w istocie ta uliczka nie ma swej nazwy i raczej ;) trzeba ją traktować
    jako drogę wewnętrzną, choć tablic tu brak a stan tych tablic nie jest
    ustabilizowany; śledzenie zmian oznaczeń jest zbyt nudne) Wjazdu do garaży
    z ,,Białkowskiego'' pilnuje ,,zakaz ruchu'' uzupełniony tabliczką. Miejsca
    upatrzonego przez pseudokierowców pilnuje ,,zakaz postoju'' uzupełniony
    adnotacją...

    Problem w tym, że na drogach wewnętrznych niekoniecznie panują przepisy
    ruchu drogowego... (IMO to nie jest jedyny problem tego ,,zakazu postoju'')

    -=-

    Chciałeś pomysłu na coś taniego z SSD i przeglądarką -- otrzymałeś.
    Stary tablet ze slotem mikroSD może obsłużyć przeglądarkę i może
    posłużyć jako magazyn danych. Brak jedynie idealnego USB3, ale co
    komu po USB3, skoro ten ktoś nie ogarnia dyndających peryferiów?

    Co do rzekomego słowotoku...

    Zgubić można 'telefon' i 'tablet', nie 'telefona' i 'tableta'.

    "heby" qocgui$ts1$...@d...me

    > zgubić niż całego tableta, dynda toto i jest ogólnie takie sobie.

    Można zgubić: 'człowieka', 'psa', 'kota', 'samochód', 'tablet',
    'telefon', 'komputer', 'laptop', 'netbook', 'notebook'...

    Jeśli nie widzisz reguły -- możesz zapoznać się ze słowotokiem ;)
    słowników, poradni językowych itp...

    Można też powarczeć -- wyładować swą frustrację tak, jak pseudokierowcy
    lub pisać o rzekomych słowotokach...

    Z 'plastykiem' można tak i siak -- można 'zgubić plastyk' i można 'zgubić plastyka'.
    Tym jednym 'a' można wyrazić sporo -- by uniknąć rzeczywistych słowotoków. Zatem
    nie ja dążę do słowotoków, lecz Ty, rezygnując z poprawnej gramatyki.

    Gubiąc 'plastyk' -- gubimy plastykowy przedmiot; 'gubiąc plastyka' -- gubimy
    nie przedmiot wykonany z plastyku, lecz człowieka, chyba zwykle artystę.

    --