  • 1. Data: 2019-10-16 20:43:13
    Temat: Z8350 i wymienny dysk ssd
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Czy któryś z tanich "laptopów" typu Kiano itp opartych o Z8350 posiada
    wymienny dysk ssd?

    Ktoś pyta mnie o radę a ja po godzinie dłubania w necie mogę co prawda
    znaleźć jakieś netbooki z dyskiem ssd ale za duże pieniądze. A tutaj
    budzet kluczowy. Raczej niższa wersja Z3xxx nie wchodzi w grę. Musi być
    miniaturowy, 10", tani i mieć wymienny SSD a idealnie dodatkowo złacze
    USB3. Może być też używany, ba z powodu budzetu nawet powinien, estetyka
    i ergonomia bez znaczenia.

    Ktoś mógłby mi coś podrzucić jako pomysł? To głównie urządzenie do
    zabierania na wyjazdy jeśli dobrze zrozumiałem cel i ma słuzyć jako
    magazyn danych (dlatego ssd) i przegladarka do netu. Jako magazyn to
    nawet eeepc by się nadał, ale do przeglądania netu już bez współczesnego
    cpu nie podejdzie.

  • 2. Data: 2019-10-17 17:12:40
    Temat: Re: Z8350 i wymienny dysk ssd
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "heby" qo7oc3$6up$...@d...me

    > magazyn danych (dlatego ssd)

    Najtańsza flaszka o dużej pojemności.

    https://www.ceneo.pl/12434302;pla?se=z3O9ShpCl5nfI7F
    oLhBE4vUL_WUc7rQs&gclid=Cj0KCQjwoqDtBRD-ARIsAL4pviAJ
    RtSGIZP-KG2u9IZB0itdWlbCxcAXqKEPkQenjbELX1WnDYCg6-oa
    ApEiEALw_wcB#tab=click
    mikroSD 32 GB z przejściówką na USB i przejściówką na SD
    niespełna 25 pln

    Zapewne można znaleźć 64 GB...

    > i przegladarka do netu

    Jakiś stary Androidowy tablet czytający flaszki USB.

    Ostatecznie można podmieniać karty wewnątrz tabletu.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 3. Data: 2019-10-18 16:07:13
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/10/2019 17:12, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > "heby" qo7oc3$6up$...@d...me
    > Najtańsza flaszka o dużej pojemności.

    Tak też zapropnowałem, ale okazało się, słusznie z resztą, że łatwiej
    zgubić niż całego tableta, dynda toto i jest ogólnie takie sobie.

    > Ostatecznie można podmieniać karty wewnątrz tabletu.

    Zazwyczaj jest wlutowana. Możnw wymienić, ale niestety producenci coraz
    cęsciej stosują sztuczki utrudniające wymianę nawet na poziomie
    profesjonalnym.

  • 4. Data: 2019-10-19 00:47:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "heby" qocgui$ts1$...@d...me

    > Zazwyczaj jest wlutowana. Możnw wymienić, ale niestety
    > producenci coraz cęsciej stosują sztuczki utrudniające
    > wymianę nawet na poziomie profesjonalnym.

    Miałem na myśli gniazdo mirkoSD.

    -=-

    Co do gubienia... IMO łatwiej gubić monety, więc jeśli ktoś
    nie potrafi upilnować flaszki, chyba może poprosić o pomoc
    ,,specjalistę''. ;) Przez kilkanaście lat używania penflaszek
    itp. flaszek zgubiłem penflaszkę jeden raz, ale znalazłem. :)
    (spoczywała spokojnie w szufladzie biurka) Innym razem wyprałem
    razem z ubraniem -- jest sprawna. Ogólnie na razie nie zgubiłem
    ,,na amen'' ani razu...

    Zgubiłem natomiast małe/dodatkowe karty Biedronki.
    (wiem, gdzie, ale strata na tyle mała, że będąc
    w tej Biedronce ze dwa dni później, nie zapytałem
    o zgubę) Zgubiłem, gdyż kupowałem mleko dwiema
    kartami -- moją i tymi małymi, złączonymi razem
    mojej matki. Dałem swoją i te małe a zabrałem
    tylko swoją.

    -=-

    Podobnie wyślę do psychiatry kierowców utrudniających mi korzystanie
    z garażu -- w promieniu trzydziestu (nawet chyba mniejszym) metrów
    naliczyłem dziś 13 miejsc dobrych do parkowania, ale pomimo tego komuś
    mocno zależy na tym, by zaparkować samochód tak, by mi utrudnić życie.
    Nie pomaga znak B-35 z dopiskiem 10 minut, nie pomaga zdrowy rozsądek
    nie pomaga znak B-1 ze stosownym dopiskiem...

    .---------------------------------------------------
    -.
    | Prawo i Sprawiedliwość chyba tyko dla wybrańców... |
    '---------------------------------------------------
    -'

    W wolnej chwili postawię fotki.

    Złośliwość ludzka jest zdumiewająca -- stoi samochód niedaleko bramy
    z infomarmacyjną ;) tablicą... Można by za nim zaparkować kolejny,
    bo ten już nieźle tarasuje... Ale nie!!! Za nim i przed nim są wolne
    miejsce!!! (na szczęscie ;) poza tą bramą jest co najmniej jeszcze
    jedna brama wpuszczająca na ten teren; nie pochwalam takiego parkowania,
    ale jeśli już ;) jeden samochód tarasuje, chyba warto postawić tu drugi
    i trzeci, ;) zamiast blokować inne/kolejne miejsca...)

    Są nawet wolne miejsca na parkingach!!!

    Są wolne miejsca na ,,chodnikach'' -- w ciapkach, bo w zamierzeniach
    była to ,,strefa zamieszkania'' a takowa raczej nie ma podziału na
    ,,chodniki'' i ,,jezdnie''... Teraz jest to ,,strefa ruchu'', aby
    umożliwić ;) ludziom parkowanie. Efekt? -- przepisy ruchu drogowego
    raczej tu nie sięgają!!! Ponadto i znak B-35 stoi samotnie po lewej
    stronie...

    Przed laty zastawiono mi wjazd tuż po oddaniu do użytku dwóch nowych
    parkingów -- razem 11 miejsc...

    -=-

    Aby było jasne -- nie o to chodzi, że ktoś postawił samochód
    na chwilę, ale o o to, że parkuje na całą noc, lub dłużej...

    -=-

    W ostatnich dniach zjawisko to nasiliło się.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 5. Data: 2019-10-19 11:51:08
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/10/2019 00:47, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > Miałem na myśli gniazdo mirkoSD.

    To nie jest to samo co dysk ssd typu M.2, konkretnie jeśli chcesz
    zrzucić zdjęcia z kamery na dysk to włascie go wyjąłeś aby włożyć kartę
    sd z kamery. I dupa, znowu trzeba wozić dodatkowy czytnik kart, który na
    bank się zawieruszy.

    > W ostatnich dniach zjawisko to nasiliło się.

    Tak, widzę te słowotoki.

  • 6. Data: 2019-10-19 16:15:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "heby" qoemad$p6s$...@d...me

    > Tak, widzę te słowotoki.

    Tym różnię się od analfabetów -- umiem pisać.
    Analfabeci wypowiadają się inaczej: warcząc,
    plując, kopiąc, zastawiając wjazdy do garażu...
    Quasianalfabeci wypowiadają się tak, jak Ty. :)

    Przypomnę Ci, że nie ja mam jakieś problemy z gubieniem
    tego i owego. :) (czyli z unysłową samoobsługą)

    -=-

    Nieco skoryguję:

    E> Podobnie wyślę do psychiatry kierowców utrudniających mi korzystanie
    E> z garażu -- w promieniu trzydziestu (nawet chyba mniejszym) metrów
    E> naliczyłem dziś 13 miejsc dobrych do parkowania,

    W promieniu trzydziestu metrów zdecydowanie mniej niż 13, bo tylko
    3 miejsca. Pozostałe -- w promieniu sześćdziesięciu metrów.

    Pisałem późno, gdy byłem zmęczony -- pamiętałem policzone wolne miejsca,
    ale pisząc o trzydziestce metrów myślałem tylko o najbliższej okolicy.
    Te 3 to twarde, stabilne i spokojne miejsca. Do nich można dorzucić
    mniej stabilne -- na ,,trawnikach'', których nie polecam. Mój błąd
    pojąłem dopiero wracając z Pogodnej na Krętą...

    Teraz (na mapie) pomierzyłem dokładniej.

> [...]
    E> umożliwić ;) ludziom parkowanie. Efekt? -- przepisy ruchu drogowego
    E> raczej tu nie sięgają!!! Ponadto i znak B-35 stoi samotnie po lewej

    E+ ,,chodniki'' i ,,jezdnie''... Teraz jest to ,,strefa ruchu'', aby
    E> umożliwić ;) ludziom parkowanie.

    Obecnie brak tu tablic ,,strefa ruchu'' i można wjechać tu także ze
    ,,strefy zamieszkania'', mniemam jednak, że w intencjach zarządców
    dróg jest to ,,strefa ruchu''.

    Nie wiem, do kogo należą poszczególne fragmenty terenu, ale mniemam,
    że do: Urzędu Miasta, Wielkoblokowej i Wspólnoty.

    Wjazdu z Krętej na ,,Białkowskiego'' nie strzeże żadna tablica czy znak
    typu A-5 czy D-1...

    ,,Białkowskiego'', bo ta uliczka nie ma nazwy i bywała różnie oznakowana
    różnymi znakami i tablicami pionowymi. (uliczkę tę błędnie nazywały liczne
    mapy -- w istocie ta uliczka nie ma swej nazwy i raczej ;) trzeba ją traktować
    jako drogę wewnętrzną, choć tablic tu brak a stan tych tablic nie jest
    ustabilizowany; śledzenie zmian oznaczeń jest zbyt nudne) Wjazdu do garaży
    z ,,Białkowskiego'' pilnuje ,,zakaz ruchu'' uzupełniony tabliczką. Miejsca
    upatrzonego przez pseudokierowców pilnuje ,,zakaz postoju'' uzupełniony
    adnotacją...

    Problem w tym, że na drogach wewnętrznych niekoniecznie panują przepisy
    ruchu drogowego... (IMO to nie jest jedyny problem tego ,,zakazu postoju'')

    -=-

    Chciałeś pomysłu na coś taniego z SSD i przeglądarką -- otrzymałeś.
    Stary tablet ze slotem mikroSD może obsłużyć przeglądarkę i może
    posłużyć jako magazyn danych. Brak jedynie idealnego USB3, ale co
    komu po USB3, skoro ten ktoś nie ogarnia dyndających peryferiów?

    Co do rzekomego słowotoku...

    Zgubić można 'telefon' i 'tablet', nie 'telefona' i 'tableta'.

    "heby" qocgui$ts1$...@d...me

    > zgubić niż całego tableta, dynda toto i jest ogólnie takie sobie.

    Można zgubić: 'człowieka', 'psa', 'kota', 'samochód', 'tablet',
    'telefon', 'komputer', 'laptop', 'netbook', 'notebook'...

    Jeśli nie widzisz reguły -- możesz zapoznać się ze słowotokiem ;)
    słowników, poradni językowych itp...

    Można też powarczeć -- wyładować swą frustrację tak, jak pseudokierowcy
    lub pisać o rzekomych słowotokach...

    Z 'plastykiem' można tak i siak -- można 'zgubić plastyk' i można 'zgubić plastyka'.
    Tym jednym 'a' można wyrazić sporo -- by uniknąć rzeczywistych słowotoków. Zatem
    nie ja dążę do słowotoków, lecz Ty, rezygnując z poprawnej gramatyki.

    Gubiąc 'plastyk' -- gubimy plastykowy przedmiot; 'gubiąc plastyka' -- gubimy
    nie przedmiot wykonany z plastyku, lecz człowieka, chyba zwykle artystę.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 7. Data: 2019-10-20 18:04:06
    Temat: Re: [OT] Z8350 i wymienny dysk ssd
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/10/2019 16:15, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > "heby" qoemad$p6s$...@d...me
    > Tym różnię się od analfabetów -- umiem pisać.

    Gratuluje. Zdecydowanie jest to widoczne bardziej niż druga część
    niezbędna do wypowiedzi.

    > Analfabeci wypowiadają się inaczej: warcząc,
    > plując, kopiąc, zastawiając wjazdy do garażu...

    Nie, czasami bredzenie o własnych przemyśleniach związanych z Biedronką,
    nie na temat, jest najzwyczajniej niegrzeczne. Zazwyczaj zwracam uwagę
    na to że ktoś bredzi. Szkoda bitów, przepustowości, entropii.

    > Quasianalfabeci wypowiadają się tak, jak Ty. :)

    Całe szczęście analfabetyzm, nawet ze śmieszną literką z przodu, z
    innego analfabetu, to coś zgoła innego.

    > Przypomnę Ci, że nie ja mam jakieś problemy z gubieniem
    > tego i owego. :) (czyli z unysłową samoobsługą)

    Więc przypomnij NAM kto ma takie problemy czym konkretnie. Albo lepiej
    nie, nie przypominaj. Strach mnie obleciał jak jeszcze zaczniesz pisać.

    > Chciałeś pomysłu na coś taniego z SSD i przeglądarką -- otrzymałeś.

    Otrzymałem propozycję które autor zapytania (nie ja) odrzucił na wstępie
    argumentując to w sposób który jest dla mnie kłopotliwy w pojęciu ale
    akceptowalny.

    To jak pytać jaki samochów kupić na miasto i dowiedzieć się że najlepiej
    rower. Rada tyle warta ile kosztowała.

    > Stary tablet ze slotem mikroSD może obsłużyć przeglądarkę i może
    > posłużyć jako magazyn danych. Brak jedynie idealnego USB3, ale co
    > komu po USB3, skoro ten ktoś nie ogarnia dyndających peryferiów?

    Z uwagi na prędkość.

    > Zgubić można 'telefon' i 'tablet', nie 'telefona' i 'tableta'.

    Nie ogarniasz w internety.

    > Można też powarczeć -- wyładować swą frustrację tak, jak pseudokierowcy
    > lub pisać o rzekomych słowotokach...

    Można też pokazać że ktoś ma problem. Widzisz, jesteś jednym z tych
    bajkopisarzy na grupach którzy docelowo zamierzają dygresyjnie opisywać
    wągra na dupie jeśli tylko tyle mogą z danej chwili, bo coś przecież
    muszą. Co zrobić, nie każdy może mieć prawdziwe problemy.

    Dobra, karma mi się chyba kończy, pa.

  • 8. Data: 2019-10-20 19:02:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "heby" qoi0ho$avs$...@d...me

    > To jak pytać jaki samochów kupić na miasto i dowiedzieć się że najlepiej rower.
    Rada tyle warta ile kosztowała.

    Który konkretnie?

    https://www.google.pl/search?q=rover&client=opera&hs
    =YVH&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj6od2HpKvl
    AhXGmIsKHXCpBtMQ_AUIESgB&biw=1280&bih=703

    Na miasto bym brał szary, ale nad morze -- chyba niebeski...

    > Z uwagi na prędkość.

    Prędkość dyndania?... Na USB2 dynda a na USB3 nie dynda?

    IMO ten ktoś (mając problemy z gubieniem peryferiów)
    chciał coś kompaktowego do przeglądarki -- dostał poradę.
    MikroSD bywa szybkim łączem -- niekoniecznie opartym o USB2.
    Podczas kopiowania karty chyba jej nie zgubi.

> [...]

    > opisywać wągra na dupie jeśli tylko tyle mogą z danej chwili, bo coś przecież
    muszą. Co zrobić, nie każdy może mieć prawdziwe

    Mogę zacytować siebie:

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5dab1aa7$0$17342$6...@n...neostrada.pl

    heby>> Tak, widzę te słowotoki.

    > Tym różnię się od analfabetów -- umiem pisać.
    > Analfabeci wypowiadają się inaczej: warcząc,
    > plując, kopiąc, zastawiając wjazdy do garażu...
    > Quasianalfabeci wypowiadają się tak, jak Ty. :)

    ale co wówczas, gdy ktoś zaliczy Twą odpowiedź znad cytatu do plucia?
    Uzna tym samym, iż gubię się w swych klasyfikacjach -- raz zaliczam
    Cię do quasianalfabetów, innym razem do plujących analfabetów...
    [czuję się pokonany...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 9. Data: 2019-10-20 19:25:56
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/10/2019 19:02, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > Który konkretnie?
    > https://www.google.pl/search?q=rover&client=opera&hs
    =YVH&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj6od2HpKvl
    AhXGmIsKHXCpBtMQ_AUIESgB&biw=1280&bih=703

    Ten przez w.

    > Prędkość dyndania?... Na USB2 dynda a na USB3 nie dynda?

    Transferu. Na USB2 jest ale na USB3 jest lepszy.

    > IMO ten ktoś (mając problemy z gubieniem peryferiów)
    > chciał coś kompaktowego do przeglądarki -- dostał poradę.

    Ktoś chciał zapytać czy można gdzieś w okolicy tanio zjeść obiad a Ty
    zachwalasz marchewkę nie dostrzegając pozostałych składników dania. To
    internet wiec się nie dziwie, ale jednocześnie licze na to że może tym
    razem...

    > MikroSD bywa szybkim łączem -- niekoniecznie opartym o USB2.

    SD w tabletach sporadycznie bywa podpięte czymś szybkim do CPU. Bardzo
    często nie masz co liczyć na prędkości powyżej 20MB/sek, dotyczy to
    nawet, wydawało by się, wypasionych laptopów produkowanych w ostatnich
    latach. Dodatkowo bywa że podczas kopiowania z SD procesor jest
    zajmowany w 100% ponieważ CPU uczetniczy dość intensywnie w tym
    kopiowaniu z uwagi na blejakość hardware. I to nie jest oparte o ssanie
    z palca tylko o obserwacje i pomiary na kilkunastu modelach.

    > Podczas kopiowania karty chyba jej nie zgubi.

    Ale wtedy pozostaje problem gdzie wsadzić tą drugą z której chce
    kopiować. Dwie na raz nie da rady, już sprawdzałem.

    > ale co wówczas, gdy ktoś zaliczy Twą odpowiedź znad cytatu do plucia?

    A jeśli zaliczy ją taki na ten przykład Eneuel, to czy w ogóle warto się
    tym przejmować? Czymże jest ten Eneuel wobec choćby drobiny piasku?
    Iluzją jeno, popiskiwaniem na kabelkach ethernetu, duchem zamglonym z
    czeluści usenetów wyjętym, wręcz nikim.

    Ciekawe jak zaliczyć wypowiedzi o analfabetach. Przypuszczam że do
    plucia nia pasuje. Może do łaski?

    > Uzna tym samym, iż gubię się w swych klasyfikacjach -- raz zaliczam
    > Cię do quasianalfabetów, innym razem do plujących analfabetów...

    Celów nie pojmuje ale to chyba jakaś krucjata wobec <smieszna
    literka>analfabetów złośliwie tylko mylona z brakiem sensu w życiu.

    > [czuję się pokonany...]

    Ja zaś jestem przekoanny że niebawem i o wągrach na dupie coś poczytam.
    Czekam z cierpliwością, lista stanów fazowych wypowiedzi Eneuelów
    wszelakich jest długa ale skończona. Powinieneś zdążyć.

  • 10. Data: 2019-10-21 16:25:26
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-10-20 o 19:25, heby pisze:
    > Ale wtedy pozostaje problem gdzie wsadzić tą drugą z której chce
    > kopiować. Dwie na raz nie da rady, już sprawdzałem.

    Skopiuj na twardy dysk komputera i z niego prześlij na tę pierwszą.

    --
    animka