    From: a...@p...pl
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: ZAKAZ INSTALOWANIA ANTEN SATELITARNYCH ????????
    Date: Sun, 21 Apr 2013 21:43:19 +0200

    On Sun, 21 Apr 2013 19:53:17 +0200, Pawel Hatala <p...@g...pl>
    wrote:

> [...]
    instalowania anten satelitarnych w nowowznoszonych budynkach wielorodzinnych. Czy to
    prawda?
    informacji, m.in. prawo Unii Europejskiej i wiele innych.

    >nie zabronił tylko nakazał.
    >
    >wszystkie budynki wielorodzinne, na które wydawana jest zgoda na budowe
    >od lutego b.r. mają mieć międzi innymi miejsce na anteny, pełną
    >instalację łącznie ze światłowodem. mam gdzieś ten dziennik ustaw.
    >generalnie chodzi o to, iż każdy mieszkaniec takiego budenku
    >ma mieć dostęp do sygnału telewizji naziemnej, satelitarnej,
    >oraz telekomunikacyjnej. nawet ustawodawca przewidział rodzaj anten
    >i satelitarna np. ma mieć dwa konwertery (A + HB) i średnicę 120 cm!!

    tez to slyszalem i generalnie intencje sa dobre, ale.... Zawsze jest
    jakies ale.

    Jezeli Astra 19,2 i HotBird 13 to sa jedynie sluszne pozycje
    satelitarne, to co zrobic w sytuacji, gdy ktos chcialby miec dostep do
    innej Astry np. na 28,2 - Czy te pozycje sa wymienienio z nazwy, czy
    dlugosci/szerokosci (jak zwal tak zwal) ? Albo jakis Arab/Skandynaw
    zamieszka i beda chcieli z innych pozycji ogladac? Bedzie zakaz
    zakomontowania, czy tylko prosba (dla tych co z A/HB) aby nie
    istalowali, bo maja blokowa instalacje....Czy tez NIE NADA?

    A moze obowiazek udostepnienia miejsca na dachu, ze tam mozna
    zainstalowac....tylko to bedzie 30 m kabla z dachu do domu....

    Poza tym instalacja wew. tez powinna byc z glowa, bo co z tego, ze na
    korytarzu w pionie bedzie kabel....jak po mieszkaniu bedzie problem,
    jakies rury do wciagniecia swojego kabla (jednego, kilku.....) Nie
    jest to proste....i beda omijac wiec za duzo sie nie zmieni.

    A wy co myslicie???

    --
    ThinkXtra