  • 1. Data: 2023-03-31 18:04:55
    Temat: HBBTV - ktoś używa?
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    Czy ktoś ogląda kanały HBBTV w telewizji naziemnej (te które wymagają
    podłączenia telewizora do internetu)? Bo wydaje mi się że na siłę
    próbuje się wprowadzać technologię której nikt nie chce, marnując
    miejsce na multipleksach i pieniądze podatników. A może się mylę i jest
    to technologia której tylko ja nie chcę?

  • 2. Data: 2023-04-03 12:38:47
    Temat: Re: HBBTV - ktoś używa?
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 31.03.2023 18:04, mirekc wrote:
> [...]
    > miejsce na multipleksach i pieniądze podatników. A może się mylę i jest
    > to technologia której tylko ja nie chcę?

    A to nie jest tak, że HBBTV działa głównie jako dodatkowa usługa na już
    istniejących kanałach? Co do celowości - też nie wiem, po co to w epoce
    szerokopasmowego internetu i zamierania "klasycznej" telewizji. Chyba że
    jakaś nisza dla tych, kto nadal ją ogląda...

  • 3. Data: 2023-04-04 07:45:28
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    W dniu 03.04.2023 o 12:38, Uncle Pete pisze:

    > A to nie jest tak, że HBBTV działa głównie jako dodatkowa usługa na już
    > istniejących kanałach?

    Gdyby tak było to w ogóle bym się nie czepiał. Tak działa np.
    telegazeta. Jeśliby ktoś miał telewizor niekompatybilny z tą usługą
    (teraz już takich nie ma ale kiedyś były), to mógłby dalej bez przeszkód
    oglądać program telewizyjny, nie miałby tylko telegazety.

    Inaczej jest z HbbTV. To nowy standard niekompatybilny z tym co było
    dotychczas, a posiadacz odbiornika lub dekodera który go nie obsługuje
    (podobno wszystkie odbiorniki wyprodukowane po 2020 roku mają
    obsługiwać, a co ze starszymi?) w ogóle nie może oglądać takiego kanału.

  • 4. Data: 2023-04-04 08:08:36
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    W dniu 04.04.2023 o 07:45, mirekc pisze:
    > W dniu 03.04.2023 o 12:38, Uncle Pete pisze:
    [...]
> [...]
    > (podobno wszystkie odbiorniki wyprodukowane po 2020 roku mają
    > obsługiwać, a co ze starszymi?) w ogóle nie może oglądać takiego kanału.

    Właściwie to może trochę namieszałem. Chodzi mi o takie kanały jak
    platforma TVP GO, Legia TV czy UA Perszyj, które do swojego działania
    wymagają włączenia HbbTV w telewizorze. Być może HbbTV może też działać
    jako usługa dodana na ,,zwykłych" kanałach, ale to jest OK.

  • 5. Data: 2023-04-04 08:40:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]

    > (podobno wszystkie odbiorniki wyprodukowane po 2020 roku mają
    > obsługiwać, a co ze starszymi?) w ogóle nie może oglądać takiego kanału.

    Kto Ci to powiedział?

  • 6. Data: 2023-04-04 14:35:31
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    W dniu 04.04.2023 o 08:40, Cavallino pisze:

    > Kto Ci to powiedział?

    Wyjaśniłem w we wpisie powyżej że chodzi mi o kanały które wymagają
    włączenia HbbTV, takie jak należące do platformy TVP GO, UA Perszyj,
    Legia TV czy Polsat Go HbbTV. A mówić mi nikt nie musiał: mam dekoder
    nieobsługujący wymienionych kanałów (mimo że bez problemów działa
    ,,zwykłe" DVB-T2), a pojawiająca się plansza informuje, że trzeba
    telewizor podłączyć do Internetu i włączyć HbbTV (co w tym przypadku nie
    jest możliwe).

  • 7. Data: 2023-04-05 16:56:02
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 3.04.2023 o 12:38, Uncle Pete pisze:
    > A to nie jest tak, że HBBTV działa głównie jako dodatkowa usługa na już

    W przybliżeniu "kanał HBB" to link do streamingu danego kanału.

    > istniejących kanałach? Co do celowości - też nie wiem, po co to w epoce
    > szerokopasmowego internetu i zamierania "klasycznej" telewizji. Chyba że

    No to właśnie kanały HBB wykorzystują ten szerokopasmowy internet.

    > jakaś nisza dla tych, kto nadal ją ogląda...

    Wbrew pozorom, te linki mają zalety: nie trzeba instalować osobnych
    aplikacji do oglądania dodatkowych kanałów (zresztą nie każda aplikacja
    jest na każdy system), wygodniej się włącza.

    --
    SW3

  • 8. Data: 2023-04-05 17:06:11
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    W dniu 05.04.2023 o 16:56, SW3 pisze:
    [...]
    > Wbrew pozorom, te linki mają zalety: nie trzeba instalować osobnych
    > aplikacji do oglądania dodatkowych kanałów (zresztą nie każda aplikacja
    > jest na każdy system), wygodniej się włącza.

    Ale trzeba mieć telewizor/dekoder który to obsługuje, a niestety nie
    wszystkie tak mają. Dlatego interesuje mnie czy ktoś to realnie ogląda,
    czy też jest to kolejna ,,rewolucja" wciskana na siłę.

  • 9. Data: 2023-04-06 17:43:49
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 05.04.2023 16:56, SW3 wrote:

> [...]
    > aplikacji do oglądania dodatkowych kanałów (zresztą nie każda aplikacja
    > jest na każdy system), wygodniej się włącza.

    A po co mieć dodatkowe urządzenia i nie zrobić to po prostu poprzez
    przeglądarkę internetową?

  • 10. Data: 2023-04-07 13:41:43
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    W dniu 2023-04-06 o 17:43, Uncle Pete pisze:

    > A po co mieć dodatkowe urządzenia i nie zrobić to po prostu poprzez
    > przeglądarkę internetową?

    Ano właśnie. To ja zapytam inaczej: skoro można przez przeglądarkę
    internetową (albo aplikację mobilną), to po co umieszczać te ,,kanały
    HBB" (czy też linki do streamingu) na multipleksach? Jaka jest tego
    zaleta? Czy zamiast tej planszy (jednej lub kilku) nie lepiej byłoby
    uruchomić ,,normalny" kanał telewizyjny, choćby tylko w jakości SD?