  • 1. Data: 2023-03-20 13:17:48
    Temat: Antena combo do dvb-t2
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W internetach widzę anteny combo, ale część z nich ma opis typu:
    "Antena umożliwia odbiór w polaryzacji poziomej lub pionowej, wystarczy
    że przykręcisz dipol w pozycji odpowiadającej polaryzacji nadajnika w
    swoim regionie"

    Nie ma takich, które bez żadnego przekręcania pozwalają na odbiór
    zarówno poziomej, jak i pionowej polaryzacji?

    Bo w większości kraju tak się nadaje - Mux8 w pionowej, reszta w poziomej.

    A jeśli są - to jakiś link by się przydał....

  • 2. Data: 2023-03-21 09:04:31
    Temat: Re: Antena combo do dvb-t2
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 20.03.2023 o 13:17, Cavallino pisze:
> [...]
    > poziomej.
    >
    > A jeśli są - to jakiś link by się przydał....

    Antena "Combo" to najprawdopodobniej jakiś chwyt marketingowy. Odbieram
    mux8 (191,5MHz) zarówno na starej antenie siatkowej jak i niewiele
    młodszej kierunkowej, bez żadnych kombinacji.

  • 3. Data: 2023-03-21 12:37:42
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-03-2023 o 09:04, Trybun pisze:

    > Antena "Combo" to najprawdopodobniej jakiś chwyt marketingowy. Odbieram
    > mux8 (191,5MHz) zarówno na starej antenie siatkowej jak i niewiele
    > młodszej kierunkowej, bez żadnych kombinacji.

    Ale gdzie?
    Bo w Wielkopolsce mux8 jest w polaryzacji poziomej.
    To nie jest tak, że w całym kraju jest identycznie.

    Tam gdzie ma iść antena o którą pytam, mux8 jest w pionowej (pomorskie),
    a reszta muxów w poziomej.

  • 4. Data: 2023-03-21 16:28:43
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 21.03.2023 o 12:37, Cavallino pisze:

> [...]
    > To nie jest tak, że w całym kraju jest identycznie.
    >
    > Tam gdzie ma iść antena o którą pytam, mux8 jest w pionowej

    Aż sprawdziłem sprawdziłem w necie -
    https://sklep.satserwis.pl/blog/mapa-zasiegu-mux-8.h
    tml, Konin/Żółwiniec
    - Poznań/Śrem, odbieram z obydwu miejscowości bez problemu mimo że
    polaryzacje różne. Aczkolwiek mogli w ostatnim czasie coś pozmieniać.

  • 5. Data: 2023-03-21 16:44:11
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-03-2023 o 16:28, Trybun pisze:

    > Aż sprawdziłem sprawdziłem w necie -
    > https://sklep.satserwis.pl/blog/mapa-zasiegu-mux-8.h
    tml, Konin/Żółwiniec
    > - Poznań/Śrem, odbieram z obydwu miejscowości bez problemu

    Z tej kierunkowej?

    Bo siatka to nie antena, tylko coś do niej podobnego.
    Ale przy mocnym sygnale może działać (jakoś).

  • 6. Data: 2023-03-22 00:32:18
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 20.03.2023 13:17, Cavallino wrote:
> [...]
    >
    > Bo w większości kraju tak się nadaje - Mux8 w pionowej, reszta w poziomej.
    >
    > A jeśli są - to jakiś link by się przydał....

    Jak dobra kierunkowa, to chyba tylko dwie anteny przez sumator. Chyba że
    masz blisko nadajnik, wtedy może odebrać nawet "niewłaściwą" polaryzację.

  • 7. Data: 2023-03-22 12:25:06
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 21.03.2023 o 16:44, Cavallino pisze:

    tml,

    > Z tej kierunkowej?
    >
    > Bo siatka to nie antena, tylko coś do niej podobnego.
    > Ale przy mocnym sygnale może działać (jakoś).

    W tym wypadku obie na obu kierunkach sprawują się dobrze. O mocy sygnału
    trudno coś mądrego powiedzieć.. Z niedalekiego Żółwieńca mimo podobnej
    mocy nadajników mam gorszy sygnał niż z Śremu. Pewnie  wpływ na to ma
    pobliskie lotnisko wojskowe.

  • 8. Data: 2023-03-22 16:17:00
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-03-2023 o 12:25, Trybun pisze:

    > W tym wypadku obie na obu kierunkach sprawują się dobrze. O mocy sygnału
    > trudno coś mądrego powiedzieć.. Z niedalekiego Żółwieńca mimo podobnej
    > mocy nadajników mam gorszy sygnał niż z Śremu.

    Pewnie jest słabszy.
    A to że ci z bliskiego i w miarę mocnego nadajnika jakoś odbiera, to
    pewnie dlatego właśnie, nawet na drucie byś to odebrał.

    Nie każdy ma tak fajnie.
    Ja mam w chacie ze 30 km do Śremu, więc też łapię na byle czym, również
    z odbicia, ale już na daczy na morzem tak fajnie nie będzie.

  • 9. Data: 2023-03-23 08:43:57
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 22.03.2023 o 16:17, Cavallino pisze:

> [...]
    > Ja mam w chacie ze 30 km do Śremu, więc też łapię na byle czym,
    > również z odbicia, ale już na daczy na morzem tak fajnie nie będzie.

    Ten bliski to w stosunku do twojego o jakieś20 kilosów więcej, a do
    Śremu mam 70-80km, a więc jakiś drut to za mało. A tak w ogóle
    pochrzanili z tymi nadajnikami, teraz antena musi być ustawiona w miarę
    na wprost. Jakieś 15 lat temu stawiałem antenę na dachu i miałem sygnał
    z Śremu, Konina, Kalisza i Gniezna, czasem miałem nawet zasięg  z
    Niemiec, wszystko na tej samej której teraz używam antenie siatkowej.
    Wydaje się że od kiedy jankesi zaczęli się bawić w operatorów to
    generalnie spieprzyli zasięg. "Antena combo",  ja cie pi*lę..