  • Data: 2009-07-06 21:17:38
    Temat: Re: Zabezpieczenie PCB przed utlenianiem
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

    Sebastian Biały pisze:

    > W przypadku past lutowniczych do rurek miedzianych całość jest
    > idiotoodporna i sprowadzona do użycia opalarki + wody. Warto spróbować,
    > do chemii nie ma już po co wracać skoro dostaje to samo 10x szybciej.
    Nie robiłem tym Bisanem LB-3, tylko "bardziej markowy" ROTHENBERGER
    ROSOL (chyba 3, albo 5? w każdym razie ciężko go teraz dostać, bo z
    ołowiem coś ma). I miało to taką samą przykrą przypadłość jak SENO - tzn
    płytka pocynowana była piękna i śliczna i lutowała się jak marzenie, ale
    tylko tak do tygodnia-dwóch po pocynowaniu.
    Jeśli nie pokryje się dodatkowo kalafonią, to płytki leżące parę
    miesięcy trzeba dobrze potrzeć szmatką "ścierną" by w ogóle coś łapało.
    Bez tego - lutowanie gorsze niż mocno zaśniedziała miedź.

    BTW - kto robi cokolwiek z płytkami, to nie wyobrażam sobie by nie
    posiadał i nie używał czyścików-szmatek
    http://www.bisan.com.pl/bisan/zdjecia/8%20-%20czysci
    ki%20do%20miedzi.jpg
    Do dostania w dowolnym sklepie gdzie jest coś "do instalacji z rur
    miedzianych" ale też w sklepach narzędziowych (można pytać o włókninę
    ścierną do matowania powierzchni metali/lakierów)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173