    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Zabezpiecznienie gniazdka podtynkowego przed wyrwaniem
    Date: Wed, 4 May 2022 12:19:07 +0200

    Pan Adam napisał:

    > Kabel ma 50 metrów, czasem dodatkowy przedłużacz kolejne 50 metrów.
    >
    > W pewnym momencie nie widać początkowego odcinka, bo krzaczory i drzewa
    > zasłaniają.
    >
    > Przynajmniejk o tyle dobrze, że kilka lat temu nauczyłem, aby luźny zwitek
    > (nadmiar) kabla był zawsze w miejscu widocznym, aby nie ciągnąć "w ciemno".

    W takim razie tytułowy problem staje się jeszcze bardziej niejasny.
    Przy pociągnięciu prędzej wypnie się wtyczka tego drugiego przedłużacza
    (chyba że ktoś zwiąże oba kable -- ale po co miałby to robić?). Sto
    metrów kabla w ogrodzie przy koszeniu nigdy nie biegnie idealnie po
    linii prostej, przy pociągnięciu będzie się on prostował, a trawa czy
    chabazie, wśród których leży, pochłoną znakomitą część energii. Nie
    wiem jak mocno by trzeba szarpać, by siła dotarła do samego gniazdka.

    To nie tak, że sie czepiam. Po prostu nie umiem sobie tego problemu
    wyobrazić. Poczynając od tego, co zauważyłem na początku, czyli samej
    możliwości wyrwania normalnie obstalowanego w ścianie gniazdka (w
    gomułkowskim mieszkaniu, w którym się wychowałem, bakelitowe kontakty
    wyskakiwały ze ściany od samego patrzenia, ale to co innego).

    --
    Jarek