  • 1. Data: 2022-05-02 23:04:26
    Temat: Zabezpiecznienie gniazdka podtynkowego przed wyrwaniem
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Jest gniazdko używane m.in. do podłączania kabla do kosiarki.
    Czasem ktoś może na kosiarce za bardzo się skoncentrować i zapomnieć o
    długości kabla.

    Jak zabezpieczyć kabel?
    Myślałem o czymć w rodzaju knagi, jak do linki cumowniczej. Ale też
    chciałbym dodatkowo, aby to było nieco elastyczne, nawet na kilka
    centymetrów. Jakieś suwadło na sprężynie?

    Są może jakieś gotowce?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2022-05-02 23:29:46
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W poniedziałek, 2.05.2022 o 23:04, Adam napisał:

> [...]
    > chciałbym dodatkowo, aby to było nieco elastyczne, nawet na kilka
    > centymetrów. Jakieś suwadło na sprężynie?

    Końcówka od smyczy Trixie. Pies się bez tego obejdzie.
    https://www.bitiba.pl/shop/sklep_dla_psa/agility_tre
    ning_psa/spacer_trening/381082?origin=hopps&q=smycz%
    20ze%20spr%C4%99%C5%BCyn%C4%85&i=1&ro=1

    --
    Collie

  • 3. Data: 2022-05-02 23:46:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

    > Są może jakieś gotowce?

    A może to gniazdo po prostu porządnie w ścianie obstalować?
    Jakoś nie zdarzył mi się wyrwać gniazdo z muru przez ciągnięcie
    kabla, czy to wewnątrzdomowyego, czy kosiarkowego.

    Jarek

    --
    Wyrwij murom zęby krat
    Zerwij kajdany połam bat

  • 4. Data: 2022-05-03 00:53:17
    Od: ptoki <s...@g...com>

    poniedziałek, 2 maja 2022 o 16:04:29 UTC-5 Adam napisał(a):
> [...]
    > chciałbym dodatkowo, aby to było nieco elastyczne, nawet na kilka
    > centymetrów. Jakieś suwadło na sprężynie?

    Owinac o slupek w poblizu zostawiajac nieco luzu miedzy slupkiem a gniazdkiem.
    Ewentualnie wbic sobie w trawnik kolik z oczkiem zeby kabel zawsze byl ciagniety na
    wprost gniazdka a nie w bok.
    Tyle w temacie fabrycznego stanu.

    Stan niefabryczny to ewentualne lekkie rozgiecie stykow w gniazdku tak aby kabel
    latwo wychodzil. Ale tu jest trudna sprawa bo nie wiadomo jaki metal robi za styki
    ani czy da sie go jakos odksztalcic aby nadal trzymal na tyle dobrze aby kosiarka nie
    przegrzewala tych stykow ale kabel wychodzil lekko.

    W praktyce warto jednak sie nauczyc z kablem obchodzic bo jak sie czlowiek zapomni to
    po jakims czasie nie tylko gniazdko wyrwie ale i kabel wewnatrz porozrywa.

    Moje rozwiazanie to chodzenie w przod i w tyl majac kabel od boku. Wtedy mozna
    spokojnie pochodzic oddalajac sie od kupki kabla stopniowo nie majezdzajac na niego i
    nie muszac wokolo niego tancowac.
    Ale ogrodek musi byc nieco sensownie rozplanowany zeby mialo to sens.

    Od biedy mozesz poszukac przedluzacza ktory fabrycznie slabo wtyczke trzyma i sobie
    zamocowac od strony gniazdka.

    I uwaga poboczna, najpierw odlacz kabel z gniazdka a potem zwijaj. Jak uszkodzony to
    latwo sobie reka wjechac w takie zaciecie i sie dac porazic.

  • 5. Data: 2022-05-03 00:55:58
    Od: ptoki <s...@g...com>

    poniedziałek, 2 maja 2022 o 16:46:52 UTC-5 Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > A może to gniazdo po prostu porządnie w ścianie obstalować?
    > Jakoś nie zdarzył mi się wyrwać gniazdo z muru przez ciągnięcie
    > kabla, czy to wewnątrzdomowyego, czy kosiarkowego.

    Widac wypuszczales sie do ogrodka tylko prostopadle od miejsca montazu gniazdka.
    Sprobuj kiedys pociagnac kabel pod katem 45stopni lub wiecej od osi gniazdka.
    O gniazdkach/wtyczkach ktore nie do konca trzymaja normy i okrutnie trudno je
    spic/wypiac przez grzecznosc nie wspomne. U mnie co drugie urzadzenie agd ma taka
    wtyczke ze trudno wpiac...

  • 6. Data: 2022-05-03 01:29:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ptoki piszą:

> [...]
    > normy i okrutnie trudno je spic/wypiac przez grzecznosc nie wspomne.
    > U mnie co drugie urzadzenie agd ma taka wtyczke ze trudno wpiac...

    No więc nie. Przy orientacji innej niż perpendykularnej i solidnym
    obstalowaniu gniazdka czuje się po prostu porządny opór materii -- i
    nic ponad to. Do wyrwania konektora ze ściany jeszcze daleko. Zaznaczam
    przy tym, że nie znam obowiązujących norm, odnoszę się do przypadku
    instalacji robionej przez teoretyka (może i wybitnego, ale w innej
    dziedzinie techniki).

    Jarek

    --
    Nic już nie rzekł naturalny Trurl cyfrowemu, lecz obiegłszy maszynę
    dokoła, wyjął po cichu z kontaktu ściennego jej wtyczkę, za czym

  • 7. Data: 2022-05-03 03:19:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 2 maja 2022 o 23:29:49 UTC+2 Collie napisał(a):

> [...]
    > https://www.bitiba.pl/shop/sklep_dla_psa/agility_tre
    ning_psa/spacer_trening/381082?origin=hopps&q=smycz%

    To ciebie sołtys z Wąchocka do budy na sprężynie uwiązał. A na poważnie. Pokaż
    zdjęcie żony. Posmiejemy się.

  • 8. Data: 2022-05-03 09:30:52
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2022-05-02 o 23:04, Adam pisze:
> [...]
    > chciałbym dodatkowo, aby to było nieco elastyczne, nawet na kilka
    > centymetrów. Jakieś suwadło na sprężynie?

    Gniazdo z blokadą:

    https://www.tim.pl/gniazdo-stale-16a-3p-230v-niebies
    kie-ip44-113-6

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 9. Data: 2022-05-03 09:45:39
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    > Od biedy mozesz poszukac przedluzacza ktory fabrycznie slabo wtyczke trzyma i sobie
    zamocowac od strony gniazdka.

    Prawie, ale trochę inaczej. Do gniazdka w ścianie wkładamy 10cm
    przedłużacz z możliwie krótką, prostą wtyczką z jednej strony i
    gniazdkiem kablowym z drugiej strony.
    Jak szarpniesz nieosiowo, to rozłączy się połączenie 10cm od gniazdka na
    ścianie :)

    > I uwaga poboczna, najpierw odlacz kabel z gniazdka a potem zwijaj. Jak uszkodzony
    to latwo sobie reka wjechac w takie zaciecie i sie dac porazic.

    Bardzo rozsądna rada. Temat ratuje wyłącznik różniocowoprądowy, ale nie
    zawsze jest zainstalowany. Swoją drogą jak nie jest, to warto założyć,
    choćby na to jedno zewnętrzne gniazdko.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 10. Data: 2022-05-03 10:02:32
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2022-05-03 o 09:45, Irek.N. pisze:
    > Temat ratuje wyłącznik różniocowoprądowy, ale nie
    > zawsze jest zainstalowany.

    I nie zawsze *sprawny*. Mało kto regularnie testuje.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza