  • Data: 2021-03-04 19:03:57
    Temat: Re: Zabronienie bootowania
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 04/03/2021 16:58, pueblo wrote:
    > czy tworzona jest wtedy partycja esp(fat32)?

    Nie musi być partycji. Zdaje się że wystarczy zainicjować dysk go GPT z
    pustą tablicą partycji. gparted ładuje coś w bootblock, co powoduje że
    BIOS stara się go odpalić. parted tego nie robi.

    > Może dzięki sektor editor z bootice coś ci zaświta?

    Pewnie tak zrobie, tzn obejrze jaka jest różnica parted/gparted. Nie mam
    teraz ochoty na takie zabawy, trzeba odpalić disassembler pewnie ;)

    > Aha, zakładam, że sprawdzałeś czy jest jakiś nowszy bios dla tej płyty i
    > czy nie pomoże?

    Wyczytałem że wręcz pogorszy, zdaje się że wycieli jakiś ficzer. Wybacz,
    dawno to było, na M700 czaiłem się od pół roku i nareszcie kupiłem w
    sensownej cenie. Nie mam co wybrzydzać ;)

    O ile wiem, NVME natywnie nie odpali, nawet najnowszy.

    Abyśmy nie popadali w paranoje: to nie jest w ogóle istotny problem. Tak
    tylko, zaskoczył mnie srodze i zainteresował. Prawidłowe rozwiązanie to
    było by kupić jakiś na i11 a nie starocia ;)

    Do tej pory myślałem że BIOS sprawdza czy partycja jest jakaś i czy
    aktywna. A tu moze nie być partycji, a i tak stara się odpalić dysk.
    Moze bug w BIOSie a może nowe/stare doświadczenie.