  • 1. Data: 2023-01-25 15:04:35
    Temat: Re: Zaimprowizowany UPS z aku sam dla laptopa
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 24.01.2023 o 11:48, Yerine Ictimai pisze:
    > Kupuje akumulator samochodowy aby zapewnial zasilanie laptopa na
    > pare dobrych godzin podczas braku pradu w sieci energetycznej.
    >
    > Przetwornice mam z aku 12V na regulowany zakres napiec 10-30V
    >
    > Mam prostownik do akumulatpra z wyswietlaczem cyfrowym, moze
    > jakies pozyteczne info o stanie akumulatora bedzie
    > wyswietlal?
    >
    > Teraz pytanie jak to polaczyc zeby pelnilo role swoistego UPS?
    >
    > Po prostu prostownik rownolegle z aku i przetwornica?
    >
    > Czy trzeba pokombinowac bardziej?
    >

    > ----Android NewsGroup Reader----
    > http://usenet.sinaapp.com/

    Ja znalazłem na śmietniku (autentycznie!) sprawny prostownik do
    ładowania akumulatorów samochodowych i motocyklowych, ot, coś takiego:
    https://mastwell.pl/sklep/spawarki-urzadzenia-rozruc
    howe/prostowniki-do-ladowania-akumulatorow/do-ladowa
    nia-akumulatorow/tradycyjnych-zelowych-mf-agm-pb-ca-
    efb/prostownik-do-ladowania-akumulatorow-praktik-cha
    rger-4-lcd-6-12v/

    Wziąłem bo trzymam na działce quada z żelowym akumulatorem, który mi
    zdychał zimą, a kosztuje niemało. Podłączyłem, wyjechałem a on pilnuje
    napięcia na aku z powodzeniem:)

    Podłączasz wszystko równolegle et voila!

    --
    Wiesiaczek - dziś z DC
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: