  • Data: 2023-01-30 17:12:54
    Temat: Re: Zamiennik elektrozaworu, dostępny w Polsce
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > Tak, ale wtrysk benzyny jest co 2 obroty :-)
    > Co prawda byly jakies rozwiazania, gdzie wtryskiwacz byl 1,
    > albo 2 - i kazdy obslugiwal 2 cylindry.

    Tak, pamiętam, że kiedyś marketing operował pojęciem "wielopunktowy
    wtrysk paliwa". Wnioskuję z tego, że mógł być też jednopunktowy,
    a to oznacza kopa co pół obrotu.

    > Sam wtrysk byl krótszy niz poł okresu, co podnosi wymagania
    > predkosciowe.

    No więc właśnie, te wymagania w stosunku do zaworów i pompek wcale
    nie wydają się być wygórowane.

    > A w dieslu ... mowi sie, ze wtryskiwacz podaje nawet 5 dawek paliwa
    > w jednym cyklu pracy.

    To teraz. Kiedyś wszystko było mechaniczne. I też silniki działały, choć
    diesle zwykle kręciły się nieco wolniej. Średnioprężne (z gruszką żarową)
    jeszcze wolniej.

    https://youtu.be/0SmRypjAUcU

    https://youtu.be/02i02czjcfs

    > No, ciekawe czy sie taka cewka na 230V AC rózni od cewki na 230V DC.
    >
    > Niby impedancja wieksza, co powinni uwzglednic.
    > A moze tez wymagania na wielkosc pola magnetycznego rozne.
    >
    > 230V DC sie raczej nie stosuje, wiec sie nie dowiemy,
    > ale moze sa wersje 24V DC i AC :-)

    Tu akurat chodziło o zastępnik 24V, być może AC. Ja miałem więcej do
    czynienia z DC.

    --
    Jarek