  • Data: 2023-01-30 17:37:28
    Temat: Re: Zamiennik elektrozaworu, dostępny w Polsce
    Od: Mordoklejek Zygzakowaty <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    poniedziałek, 30 stycznia 2023 o 16:50:28 UTC+1 J.F napisał(a):

    > Tak, ale wtrysk benzyny jest co 2 obroty :-)
    > Co prawda byly jakies rozwiazania, gdzie wtryskiwacz byl 1,
    > albo 2 - i kazdy obslugiwal 2 cylindry.
    > Sam wtrysk byl krótszy niz poł okresu, co podnosi wymagania
    > predkosciowe.
    >
    > A w dieslu ... mowi sie, ze wtryskiwacz podaje nawet 5 dawek paliwa
    > w jednym cyklu pracy.

    > No, ciekawe czy sie taka cewka na 230V AC rózni od cewki na 230V DC.
    >
    > Niby impedancja wieksza, co powinni uwzglednic.
    > A moze tez wymagania na wielkosc pola magnetycznego rozne.

    Aż żem zerknął do katalogu relpol, tam stoi AC obok DC.
    Po części mechanizm przekaźnika można przełożyć na cewki elektrozaworów.

    Przy tej samej konstrukcji przekaźnika rezystancja dla cewki DC większa niż cewki AC.
    Od kilkudziesięciu % do 400%. DC można sporo przeciążyć nawet x2,5.

    Teraz możemy dorobić teorię dlaczego tak się dzieje?
    AC kłapie stykami, DC jest stabilne. Coby kompensować kłapanie , w tym mniejszy
    docisk, prąd/moc dla AC muszą byś sporo większe niż dla rozwiazania opartego o DC.

    W takim razie nic nie przemawia za stosowaniem cewek AC.
    No chyba że coś się później magnesuje.