  • 1. Data: 2023-01-28 16:12:45
    Temat: Zamiennik elektrozaworu, dostępny w Polsce
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Cześć,

    Wiecie może gdzie dostanę zamiennik takiego elektrozaworu - Robertshaw
    K-12930-290 24V 50/60Hz 10W
    https://www.softenerparts.com/pe413-134-24.htm - żeby nie musieć
    zamawiać go aż z USA czy Meksyku?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2023-01-28 16:53:20
    Temat: Re: Zamiennik elektrozaworu, dostępny w Polsce
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Bogusz napisał:

    > Wiecie może gdzie dostanę zamiennik takiego elektrozaworu - Robertshaw
    > K-12930-290 24V 50/60Hz 10W
    > https://www.softenerparts.com/pe413-134-24.htm - żeby nie musieć
    > zamawiać go aż z USA czy Meksyku?

    Zamiennik całego elektrozaworu, czy samej cewki? W linku jest cewka.
    Niemal identyczne cewki były w starych pralkach Polar, tyle że na 220V.
    Ale pasowało wiele rodzajów, nawet różnie wyglądających, bo średnica
    wewnętrzna jest ta sama. Za komuny wymieniałem kilka razy. Co więcej,
    powinny też pasować solenoidy od pneumatyki przemysłowej (nigdy nie
    porównywałem wprost, ale na oko i pamięć jedna ze stosowanych średnic
    podobna, a jest ich kilka). Tego się stosuje zdecydowanie więcej, zatem
    łatwiej znaleźć. Gugiel pokazuje dużo, np:

    https://allegro.pl/listing?string=cewka%20elektrozaw
    oru%2024v

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2023-01-30 08:32:17
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 28.01.2023 16:53, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Zamiennik całego elektrozaworu, czy samej cewki?

    Cewki, zgadza się. A właściwie to problem jest z elementem który blokuje
    obracanie się cewki, a który jest/był wybrzuszeniem na plastikowej
    obudowie które to się "ścieło"...no nic. Dzięki za kierunek, poszukam
    coś podobnego.

    A tak swoją drogą to cena za taką cewkę (10W) 200-400zł to normalna cena
    za taką rzecz? Przy cenie 500-700zł (z zaworem) to zakładam że te rzeczy
    się po prostu nie psują za często?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2023-01-30 11:20:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Bogusz napisał:

> [...]
    > obracanie się cewki, a który jest/był wybrzuszeniem na plastikowej
    > obudowie które to się "ścieło"...no nic. Dzięki za kierunek, poszukam

    Czyli cewka działa, a uszkodzenie jest mechaniczne, z zewnątrz? Nie da
    się tego jakoś naprawić? A przy okazji poprawić konstrukcję, by nie
    dochodziło do recydywy. Nowa też sie pewnie znajdzie gdzieś blisko,
    dużo tego widzę. Przy poszukiwaniach warto podać średnicę (tu chyba 9 mm).

    > A tak swoją drogą to cena za taką cewkę (10W) 200-400zł to normalna cena
    > za taką rzecz? Przy cenie 500-700zł (z zaworem) to zakładam że te rzeczy
    > się po prostu nie psują za często?

    W pralce za komuny jednak mi te cewki padały. W nowym ustroju musiałem
    wymienić cewkę w aplikatorze zimnego kleju. Ale to już z tego powodu,
    że ktoś podłączył za wysokie napięcie. Głowica klejowa kosztuje setki
    euro, więc cewka też musiała mieć słuszną cenę. Jak ją przysłali, to
    się okazało, że jest taka sama, jak cewki do zaworów pneumatycznych.
    Trzeba więc przyjąć, że "normalna" cena zależy od przeznacznia cewki.
    W mojej pralce były trzy elektrozawory, trudno uwierzyć, że ich wartość
    łączna wynosiła 2000 zł.

    Aha, jeszcze jedno mi się przypomniało pod wpływem tego kleju. Cewki 24V
    mogą być AC i DC. Tak jak przekaźniki i styczniki. W pralkopodobnych
    zastosowaniach będzie raczej AC, ale cewka od kleju mogła przełączać
    wiatry nawet częściej niż sto razy na sekundę, więc DC.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2023-01-30 12:15:58
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

> [...]
    > zastosowaniach będzie raczej AC, ale cewka od kleju mogła przełączać
    > wiatry nawet częściej niż sto razy na sekundę, więc DC.

    Elektrozawór 100 cykli/sek?!
    Poniosło Cię nieźle :)))

    Aż mi się nie chce komentować :)

    --
    Wiesiaczek - dziś z DC
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 6. Data: 2023-01-30 15:00:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 30 Jan 2023 12:15:58 +0100, Wiesiaczek wrote:

    > Elektrozawór 100 cykli/sek?!
    > Poniosło Cię nieźle :)))
    >
    > Aż mi się nie chce komentować :)

    W elektrozaworze od pralki?

    Bo wtryskiwacze benzyny do silnikow jakos tak maja.
    Wtryskiwaczene ON ponoc nawet wiecej.

    Wytryskiwacze w drukarkach ... a to chyba inna zasada.

    Swoją droga - jak rozwiązywano kwestię AC w pralkach to nie wiem.
    W przekaznikach bylo prosto, ale jak to zrobic w elektrozaworach?

    J.

  • 7. Data: 2023-01-30 15:46:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > W elektrozaworze od pralki?
    >
    > Bo wtryskiwacze benzyny do silnikow jakos tak maja.
    > Wtryskiwaczene ON ponoc nawet wiecej.

    Dlaczego ON więcej? 6000 rpm to dokładnie 100 obrotów na sekundę,
    niezaleznie od rodzaju paliwa.

    > Wytryskiwacze w drukarkach ... a to chyba inna zasada.

    W drukarkach jest piezo albo termicznie (coś wrze i strzela). Głowica
    klejowa też działa inaczej niż wtryskiwacz w silniku. To połączenie
    pneumatyki (nawet dwóch, bo powietrze pcha klej ze zbiornika i porusza
    tłoczek) ze sterowaniem elektromagnetycznym. W głowicach kontaktowych
    jest iglica w samej dyszy. Przy strzelaniu kropkami słychać jak mruczy
    lub wręcz piszczy.

    > Swoją droga - jak rozwiązywano kwestię AC w pralkach to nie wiem.
    > W przekaznikach bylo prosto, ale jak to zrobic w elektrozaworach?

    Nie zaglądałem do środka, więc nie będę zgadywał. W opisach cewek jest
    to zaznaczone, więc zaanonsowałem.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2023-01-30 15:49:15
    Od: Mordoklejek Zygzakowaty <m...@g...com>

    Wiesiaczek napisał(a):
    > Elektrozawór 100 cykli/sek?!
    > Poniosło Cię nieźle :)))
    >
    > Aż mi się nie chce komentować :)

    Cewka + magnes da 50Hz, np. w pompce do akwarium.
    Cewka + rdzeń niemagnetyczny wydaje się powinny dać 100Hz
    i przy odpowiedniej konstrukcji powinny wypchnąc dość precyzyjnie dawkę
    np. kleju. Wystarczy ruch w te i we w te na poziomie 0,1 -0,5 mm.

    Podejrzewam znajdziesz full rozwiązań od 50Hz do 20kHz,
    przy czym 20KHz już oparte nie o cekwe i rdzeń tyko o przetwornik
    ultradzwiekowy.
    1kHz.
    https://youtube.com/watch?v=-Y-bEkpGfIc&feature=shar
    es

    Jak kto chce, w patentach są przekroje różnych konstrukcji.

  • 9. Data: 2023-01-30 15:52:38
    Od: Mordoklejek Zygzakowaty <m...@g...com>

    > Cewka + rdzeń niemagnetyczny wydaje się powinny dać 100Hz

    Magnetyczny ofkors inny niż magnes.

  • 10. Data: 2023-01-30 16:11:57
    Od: Mordoklejek Zygzakowaty <m...@g...com>

    Jedno z wielu rozwiazań: