    Date: Thu, 2 Feb 2023 11:55:35 +0100
    Subject: Re: Zamiennik wentylatora do sprzętu komputerowego
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 01.02.2023 o 11:30, Krystek pisze:
    > Będąc ze znajomym w miejscu wykorzystywanym przez firmę natrafiliśmy na
    > uszkodzenie wentylatora w switchu KVM od HPE do serwerów. Monitor
    > zewnętrzny do switcha na stronie zarządzania pokazywał awarię jednego z
    > wentylatorów. Rozkręciliśmy sprzęt i okazało się, że są tam zamontowane
    > 2 wiatraki - konkretny model nie od HPE, ale występujący w sprzedaży.
    >
    > Konkretnie to taki - ARX CeraDyna FAN FD0540-A1151D 40x40x20 5V 0.27A 3
    > przewody -
    > <https://archiwum.allegro.pl/oferta/wentylator-arx-f
    d0540-a1151d-40x40x20-5v-0-27a-3wi-i10479946180.html

> [...]
    > odpowiednika w Polsce, żeby miał zbliżone parametry do oryginału i
    > najlepiej wtyczkę, bo sprzęt jest daleko i osoba zdalnie, po otrzymaniu
    > przesyłki z wiatrakami będzie musiała je zamontować w sprzęcie, bez
    > potrzeby lutowania, skręcania przewodów.
    >
    > Dlatego teraz pytanie B: ten wentylek ma 3 przewody - żółty to rozumiem
    > sterowanie obrotami? Tylko nie udało mi się ustalić, czy przewód steruje
    > obrotami prędkością (+R) / czy częstotliwością (+F)...
    >
    > I jaki model wtyczki Molex 3-pin jest stosowany do takich wentylatorów?

    latory-dc-5v/sunon/mf40200v1-1000u-g99/>, bo ma łożyska stabilizowane VAPO
    (wymieniałem kiedyś na tego typu wentylator SUNON z Vapo padnięty wiatrak w zasilaczu
    komputera, do którego to zasilacza nie było zamiennika od ręki - komputer PC
    Fujitsu-SIEMENS i skończyło się terkotanie wiatraka), ale on chyba ma za małą moc?

    > I jeśli kupię taki z samymi przewodami to czy do odpowiedniej do
    > wentylatorów wtyczki da się te przewody upchnąć na wcisk, czy trzeba do
    > tego specjalnych narzędzi?
    >
    > Ktoś mógłby zasugerować jakiś zamiennik tego uszkodzonego wentylatora?

    OK, doprecyzowując. Stary, niedziałający wentylator zamontowany w
    sprzęcie wygląda tak:

    <https://i.imgur.com/Uacx3kQ.jpg>
    <https://i.imgur.com/rEJXzNm.jpg>
    <https://i.imgur.com/jLQ7rw7.jpg>

    Wygląda na to, że dobrym zamiennikiem tego ARX CeraDyna FAN
    FD0540-A1151D 40x40x20 5V 0.27A będzie wentylator DELTA EFB0405HD-F00
    <https://www.delta-fan.com/products/EFB0405HD-F00.ht
    ml> dostępny w
    sklepie Mousera.

    Czy ktoś z Was w takim razie mógłby poratować symbolem wtyczki 3-pin do
    wentylatorów? Po jakim symbolu / modelu szukać takich wtyków do płyt
    elektronicznych pod wiatraki? Zamówiłbym je wtedy od razu za jednym
    zamachem, razem z wentylatorami.

    I czy takie wtyki da się zamontować na przewodach na wcisk, czy trzeba
    używać do tego jakichś specjalnych narzędzi?

    Z góry i z dołu dzięki.

    K.

    --
    Adresy e-mail w domenie art.pl, jak i sama domena nie są już aktywne