  • 1. Data: 2023-02-01 11:30:45
    Temat: Zamiennik wentylatora do sprzętu komputerowego
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    Będąc ze znajomym w miejscu wykorzystywanym przez firmę natrafiliśmy na
    uszkodzenie wentylatora w switchu KVM od HPE do serwerów. Monitor
    zewnętrzny do switcha na stronie zarządzania pokazywał awarię jednego z
    wentylatorów. Rozkręciliśmy sprzęt i okazało się, że są tam zamontowane
    2 wiatraki - konkretny model nie od HPE, ale występujący w sprzedaży.

    Konkretnie to taki - ARX CeraDyna FAN FD0540-A1151D 40x40x20 5V 0.27A 3
    przewody -
    <https://archiwum.allegro.pl/oferta/wentylator-arx-f
    d0540-a1151d-40x40x20-5v-0-27a-3wi-i10479946180.html

    Wentylatory tego modelu dostępne są w Chinach na AliExpress. Szukam
    odpowiednika w Polsce, żeby miał zbliżone parametry do oryginału i
    najlepiej wtyczkę, bo sprzęt jest daleko i osoba zdalnie, po otrzymaniu
    przesyłki z wiatrakami będzie musiała je zamontować w sprzęcie, bez
    potrzeby lutowania, skręcania przewodów.

    Dlatego teraz pytanie B: ten wentylek ma 3 przewody - żółty to rozumiem
    sterowanie obrotami? Tylko nie udało mi się ustalić, czy przewód steruje
    obrotami prędkością (+R) / czy częstotliwością (+F)...

    I jaki model wtyczki Molex 3-pin jest stosowany do takich wentylatorów?
    Jaki symbol?

    Pomyślałem o takim wentylatorze -
    <https://www.tme.eu/pl/details/mf40200v1-g99-a/wenty
    latory-dc-5v/sunon/mf40200v1-1000u-g99/>,
    bo ma łożyska stabilizowane VAPO (wymieniałem kiedyś na tego typu
    wentylator SUNON z Vapo padnięty wiatrak w zasilaczu komputera, do
    którego to zasilacza nie było zamiennika od ręki - komputer PC
    Fujitsu-SIEMENS i skończyło się terkotanie wiatraka), ale on chyba ma za
    małą moc?

    I jeśli kupię taki z samymi przewodami to czy do odpowiedniej do
    wentylatorów wtyczki da się te przewody upchnąć na wcisk, czy trzeba do
    tego specjalnych narzędzi?

    Ktoś mógłby zasugerować jakiś zamiennik tego uszkodzonego wentylatora?

    Dziękuję

    Krystian

    --
    Adresy e-mail w domenie art.pl, jak i sama domena nie są już aktywne

  • 2. Data: 2023-02-02 11:55:35
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 01.02.2023 o 11:30, Krystek pisze:
> [...]
    > tego specjalnych narzędzi?
    >
    > Ktoś mógłby zasugerować jakiś zamiennik tego uszkodzonego wentylatora?

    OK, doprecyzowując. Stary, niedziałający wentylator zamontowany w
    sprzęcie wygląda tak:

    <https://i.imgur.com/Uacx3kQ.jpg>
    <https://i.imgur.com/rEJXzNm.jpg>
    <https://i.imgur.com/jLQ7rw7.jpg>

    Wygląda na to, że dobrym zamiennikiem tego ARX CeraDyna FAN
    FD0540-A1151D 40x40x20 5V 0.27A będzie wentylator DELTA EFB0405HD-F00
    <https://www.delta-fan.com/products/EFB0405HD-F00.ht
    ml> dostępny w
    sklepie Mousera.

    Czy ktoś z Was w takim razie mógłby poratować symbolem wtyczki 3-pin do
    wentylatorów? Po jakim symbolu / modelu szukać takich wtyków do płyt
    elektronicznych pod wiatraki? Zamówiłbym je wtedy od razu za jednym
    zamachem, razem z wentylatorami.

    I czy takie wtyki da się zamontować na przewodach na wcisk, czy trzeba
    używać do tego jakichś specjalnych narzędzi?

    Z góry i z dołu dzięki.

    K.

    --
    Adresy e-mail w domenie art.pl, jak i sama domena nie są już aktywne

  • 3. Data: 2023-02-02 12:14:19
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.02.2023 o 11:55, Krystek pisze:

> [...]
    >
    > I czy takie wtyki da się zamontować na przewodach na wcisk, czy trzeba
    > używać do tego jakichś specjalnych narzędzi?

    Słówko do "wujka google" brzmi "3 pin molex fan"
    https://www.google.pl/search?q=3+pin+molex+fan&tbm=i
    sch&ved=2ahUKEwjGzdDo2fb8AhVyxwIHHSXUCgsQ2-cCegQIABA
    A&oq=3+pin+molex+fan&gs_lcp=CgNpbWcQAzIGCAAQCBAeMgYI
    ABAIEB4yBggAEAgQHjIGCAAQCBAeOgcIABCABBATUPQWWJdMYLtR
    aABwAHgAgAF6iAHGD5IBBDAuMTiYAQCgAQGqAQtnd3Mtd2l6LWlt
    Z8ABAQ&sclient=img&ei=KZrbY4aVIPKOi-gPpairWA&bih=757
    &biw=1600

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 4. Data: 2023-02-03 21:56:55
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 01.02.2023 o 11:30, Krystek pisze:
    > Dlatego teraz pytanie B: ten wentylek ma 3 przewody - żółty to rozumiem
    > sterowanie obrotami?

    zazwyczaj odczyt impulsów rpm

    > Tylko nie udało mi się ustalić, czy przewód steruje
    > obrotami prędkością (+R) / czy częstotliwością (+F)...

    jak 3 pin to zazwyczaj napięciem, przy czterech pwm

  • 5. Data: 2023-02-05 14:25:00
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2023-02-03 o 21:56, m4rkiz pisze:

    > zazwyczaj odczyt impulsów rpm

    > jak 3 pin to zazwyczaj napięciem, przy czterech pwm

    Gość ze sklepu, w którym zamówiłem wentylator wspominał mi, że w
    wentylatorach - wiatrakach z wykrywaniem blokady obrotu wirnika tą 3-cią
    żyłą idą też impulsy z informacją o zablokowaniu obracania łopatek.

    Można to sprawdzić podłączając wentylator do zasilania, a trzeci przewód
    do oscyloskopu. Gdy zatrzymamy łopatki to trzecia żyła powinna wysyłać
    impulsy z czujnika w wentylatorze.

    K.