-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
a.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <p66ajo$anm$1@node2.news.atman.pl>
<5a86bda5$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
<p66fds$fbi$1@node2.news.atman.pl>
In-Reply-To: <p66fds$fbi$1@node2.news.atman.pl>
Subject: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciążą pieszego (sprawa śmierci prof.
Vetulani)
Date: Fri, 16 Feb 2018 12:55:44 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 57
Message-ID: <5a86c6c1$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.94.28
X-Trace: 1518782145 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 553 83.26.94.28:49439
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2624932
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:p66fds$fbi$...@n...news.atman.pl...
W dniu 2018-02-16 o 12:16, J.F. pisze:
>> https://krakow.onet.pl/krakow-wyrok-w-procesie-kiero
wcy-ktory-potracil-prof-vetulaniego/hnplxmm
>>> "Biegły z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych w opinii
>>> ocenił, że zarówno kierowca samochodu, jak i pieszy przyczynili
>>> się do zaistnienia wypadku. Kierowca poruszał się z prędkością ok.
>>> 65 km na godzinę i tym samym ograniczył sobie możliwość uniknięcia
>>> wypadku. Mógł uniknąć potrącenia pieszego, gdyby jechał z
>>> dopuszczalną prędkością 50 km na godzinę i zastosował ekstremalny
>>> manewr hamowania.
>
>>> *Z kolei pieszy przyczynił się w sposób bezpośredni do zdarzenia w
>>> ten sposób, że wszedł na pasy bez uwzględnienia rzeczywistej
>>> prędkości zbliżającego się i oświetlonego auta."*
>
>> Ale o co chodzi - ze sad uznal, iz pieszy przed wejsciem na pasy
>> powinien sie rozejrzec,
>> czy ze mozna dostac wyrok za tak drobne przekroczenie predkosci ?
>Wyroku nie dostał za przekroczenie prędkości, tylko za spowodowanie
>wypadku.
Poniekad dostal. Nie ma u nas "za spowodowanie wypadku", tylko
"Kto, naruszając, chociażby nieumyślnie, zasady bezpieczeństwa w ruchu
lądowym, wodnym lub powietrznym, powoduje nieumyślnie wypadek ..."
Ale ja nie o tym.
> Ma jechać tak, aby móc zatrzymać się przed 81-latkiem chcącym
> przejść przez jezdnię na przejściu dla pieszych (to tak jakby ktoś
> chciał używać argumentu, że nagle ktoś się pojawił).
Ciagle jeszcze u nas zabrania sie pieszemu wchodzenia na jezdnie
bezposrednio przed jadacy pojazd.
Stwierdzenie "Mógł uniknąć potrącenia pieszego, gdyby jechał z
dopuszczalną prędkością 50 km na godzinę i zastosował ekstremalny
manewr hamowania" IMHO swiadczy o tym, ze pieszy jednak nie zachowal
wymaganej ostroznosci i "sam sie prosil" ... bo co by bylo, gdyby
kierowca zareagowal ulamek sekundy pozniej, albo mial gorsze opony
itp.
No chyba ze pan profesor pokonal juz jeden pas ruchu i byl
pelnoprawnie na przejsciu - szerokosci pasow u nas takie, ze zazwyczaj
daje to kierowcy jadacemu 50 czas na zahamowanie, a z kolei 81-letni
staruszek raczej nie przebiega przez jezdnie ...
A tak swoja droga to ciekaw jestem rzeczywistej predkosci - swietnie
widac zdarzenie na filmie, bylo z 80, ale zdazyl wyhamowac do 65,
czy bieglemu wyszlo 65, a z uczciwym rachunkiem bledow to byloby
jeszcze +20/-30 ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.02.18 13:05 Marek
- 16.02.18 13:19 Liwiusz
- 16.02.18 13:52 WS
- 16.02.18 14:40 J.F.
- 16.02.18 14:45 J.F.
- 16.02.18 15:11 Marek
- 16.02.18 15:49 Shrek
- 16.02.18 16:39 Liwiusz
- 16.02.18 16:40 Liwiusz
- 16.02.18 17:30 Zenek Kapelinder
- 16.02.18 17:41 J.F.
- 16.02.18 17:44 J.F.
- 16.02.18 18:35 Zenek Kapelinder
- 16.02.18 18:42 J.F.
- 16.02.18 18:45 Jacek Maciejewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
Najnowsze wątki
- 2025-07-25 Re: Boeing Bad Dream (Koszmar) Liner rozbity w Delhi ...
- 2025-07-24 Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- 2025-07-23 Teoria Organizacji w Ujęciu Totaliztycznym - NOWA MONOGRAFIA
- 2025-07-24 Warszawa => MENA New Business Manager <=
- 2025-07-24 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-24 Fundacja Wolność od Religii domaga się wyjaśnień ws zawierzenia Powiatu Wschowskiego Maryi Królowej Polski
- 2025-07-23 Teoria Organizacji w Ujęciu Totaliztycznym - NOWA MONOGRAFIA
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=