    From: "MaW" <n...@a...bbb>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Żarówki , k..wica już człeka bierze
    Date: Sat, 29 Dec 2012 10:37:40 +0100

    Użytkownik "Sylwester Łazar" <i...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:op.wp1swczzxkmktq@fujitsu-siemens...
    > Zupełnie akceptowalna.
    > To Ty masz sprawdzić, nie ja.
    > Coś około 30-40 złotych jakiś rok, czy 2 lata temu.
    > Allegro/Google.
    > Jak akurat nie mogę sobie pozwolić na kaprysy, jeśli chodzi o finanse.
    > Jeżeli masz różnicę w płaceniu rachunków 500 vs. 200 zł miesięcznie,
    > to w roku masz 3000 zł oszczędności.
    > Nie stać mnie na wyrzucanie 3k w błoto dla kaprysu.

    3600 jak już

    Ale zastanawia mnie jedno - 4 żarówki 100W świecące nn stop przez 8h/dobe
    zuzywają prądu za około 60 zł. Ile ty masz żarówek, że masz 200 zł
    miesięcznie oszczędności???

    > To już widziałem na jakimś filmie:
    > "Kargul podpisał? O nie to ja się nie podpiszę!"

    i znowu widzisz rzeczy których nie powiedziałem. Nie mówie "nie bo nie"
    mowie tylko że w normalnym świecie człowiek MA prawo wyboru.

    > I co zainstalowałeś?
    > Nie. Zrobili to Ci, którzy Cię łoją co miesiąc za energię.
    > Żarówkami jeszcze im pomagasz:-)
    > To, ze coś jest stare, nie oznacza złe.

    Taak? A kto pisał "O rany!!
    Halllooo! Mamy rok 2012.
    Żarówka ma już 133 lata!!!"

    a potem smęty o bambusie. Do twojej wiadomości - żarówek nie robi się z
    bambusa.

    > W kontekście żarówek pokazałem, że 133 lata temu po kilku miesiącach
    > badań, można było
    > wyprodukować trwalszą żarówkę niż dzisiaj robia to wykwalifikowane
    > firmy, z dużym kapitałem,
    > technologią i zatrudniającymi ludzi często niegłupszych od nas.

    Ale o to chodzi, że obowiązek wymiany żarówek na energooszczędne to własnie
    skutek lobbingu tych firm zatrudniających niegłupszych. Zrozum, że
    dyrektywie unijnej chodzi o kasę dla producentów a nie o oszczędności.
    Technologię produkcji opracowano w latach 80-90 XX wieku ale popyt na ich
    energooszczędne cuda był znikomy i kasa wydana na badania nie chciała się
    zwrócić. Pierwszą świetlówke kompaktową przywiezioną z Niemiec widziałem w
    roku 1992. Potrzebowała ok 5 minut na uzyskanie pełnej jasności.

    MaW