  • 121. Data: 2012-12-30 21:06:27
    Temat: Re: Żarówki , k..wica już człeka bierze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 30 Dec 2012 19:58:30 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):
    > A dlaczego by miało być? To co nazywa się "częstotliwością odświeżania"
    > nie mówi dzisiaj nic o odświeżaniu czy migotaniu, tylko określa jak
    > często *może* zmieniać się treść obrazu. Przynajniej może teoretycznie,
    > bo monitory LCD mają jeszcze podawany drugi parametr -- czas reakcji,
    > zwykle jednak dłuższy niż by to wynikało ze wspomnianej częstotliwości.
    >
    > Nawet monitory CRT nie emitują światła głęboko modulowanego częstotliwością
    > odchylania pionowego -- czas powrotu plamki, to zaledwie kilka procent
    > cyklu, a jeśli pokazywana treść jest w miare jednolita, to z daleka
> [...]

    Z daleka nie, z bliska juz miga, i to dosc mocno.
    Tzn ja nie widze, ale wystarczy np wiatraczek czy penseta.

    LCD TFT faktycznie nie ma juz podstaw do migania ..

    J.

  • 122. Data: 2012-12-30 21:08:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > No bo jest kolejna dyrektywa, ze lampy zawierajace rtec beda zabronione,
    > to moze juz nie warto ? :-)
    > Mowiac szczerze to nie bardzo sobie tego wyobrazam (chyba ze ten jeden
    > prototyp wejdzie do sprzedazy), wie ktos moze o co w tym chodzi ?

    Może znowu o żarówki?

    > A projektanci troche przespali ... ale coz, artysci :-)

    Ci na przykład zadbali, by przejście odbyło sie bez zbędnego szoku:

    http://www.treehugger.com/interior-design/cfl-bulb-2
    0-by-felix-stark-looks-like-an-incandescent.html

    --
    Jarek

  • 123. Data: 2012-12-30 21:15:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Z daleka nie, z bliska juz miga, i to dosc mocno.
    > Tzn ja nie widze, ale wystarczy np wiatraczek czy penseta.

    -- Panie dzielnicowy, ci sąsiedzi z naprzeciwka to wstydu nie mają,
    nago po mieszkaniu chodzą.
    -- Niech no obywatelka wskaże, bo ja tu nic nie widzę.
    -- Panie władzo, bo to trzeba wejść na ten taboret, odsunąś paprotkę
    i trzymając się rury od kaloryfera wychylić się przez okno.

    --
    Jarek

  • 124. Data: 2012-12-30 21:24:26
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    m...@w...pl wrote:

> [...]
    dziwicie ze nie dziala, miga, jara sie i dymi.
    > Nic mi sie nie pomylilo. Wypraszam sobie personalne wycieczki.

    Nie ma tu żadnej personalnej wycieczki.

    > W najtanszych ledach to wlasnie ten kondensator pada. To powinien byc solidny
    kondensator polipropylenowy samonaprawiajacy, najlepiej klasy X2, dostosowany do
    pracy przy przy napieciu miedzyfazowym. To nie jest po prostu kondensator ilestam
    nanofaradow na wysokie napiecie.
    > Moje pierwsze doswiadczenia z ledami byly takie, ze po kilku tygodniach padly
    wszystkie 3 "ledówki" ktore kupilem. W kazdej z nich wlasnie ten kondensator szlak
    trafil. To byl kondensator dostosowany do pracy przy napieciu stalym 400V a nie
    napieciu zmiennym. Dlatego padl po krotkim czasie.

    Czyli bubel producenta, nie genarlizuj że wszystkie tanie tak mają, moje
    świecą już jakoś 2 lata a płaciłem po 5zł sztuka.
    [..]

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 125. Data: 2012-12-30 21:58:20
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia 30 Dec 2012 20:15:29 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> [...]
    > -- Panie władzo, bo to trzeba wejść na ten taboret, odsunąś paprotkę
    > i trzymając się rury od kaloryfera wychylić się przez okno.

    60Hz na jakimś większym monitorze CRT (17-19") to widzę bez problemu,
    podobnie zapewne wiele innych osób.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 126. Data: 2012-12-30 22:21:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello AlexY,

    Sunday, December 30, 2012, 8:20:15 PM, you wrote:

    > Jesteś tego pewny? Masz jakąś fotodiodę? Podepnij prosty układ coby
    > sprawdzić czy nie ma tam czegoś w zakresie 60-80Hz. Między Tobą a
    > podświetleniem jest matryca LCD.

    Nie ma potrzeby migania matrycą. Chyba, że robisz 3D z podziałem
    czasowym.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 127. Data: 2012-12-30 22:44:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    badworm napisał:

    > 60Hz na jakimś większym monitorze CRT (17-19") to widzę bez problemu,
    > podobnie zapewne wiele innych osób.

    No i właśnie o to tu chodzi, że na dużych i jasnych płaszczyznach widać.
    Monitor 50Hz pokazujący jasne litery na ciemnym tle jest całkiem
    w porządku, ale oświetlenie pomieszczenia lampą, która błyska sto razy
    na sekundę jest zupełnie nieakceptowalne.

    Jarek

    PS
    Tym samym wyrafinowanym instrumentem pomiarowym co poprzednio (fotodioda
    i słuchawki) sprawdziłem trochę zacniejszą lampe trójledową. Bzyczy jak
    komar, a więc jakieś setki herców.

  • 128. Data: 2012-12-30 23:03:39
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 30.12.2012 21:58, badworm wrote:

    > 60Hz na jakimś większym monitorze CRT (17-19") to widzę bez problemu,
    > podobnie zapewne wiele innych osób.
    Dla mnie nawet na mniejszym do komfortowej pracy potrzeba 85Hz. Nawet 75
    sprawiało nieprzyjemne wrażenie podczas zmianiania punktu skupienia wzroku.

    Na razie najładniejsze co widziałem to e-ink do czytania i oled z nowych
    smartfonów. A najbardziej mnie wkurza większość "ledowych" lcd, które
    zamiast kilku khz jak miały te ze świetlówką migają z
    (sto)kilkudziesięcioma Hz. (Wystarczy niezbyt szybko ręką przesunąć
    przed takim, żeby zobaczyć jaka to porażka.)

    Michoo

  • 129. Data: 2012-12-31 12:24:16
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    > Brak wyobraźni u urzędasów nie przestaje mnie zadziwiać -- ten od
    > dyrektywy też mógł być z cieplejszych miejsc, a jak jest w Skandynawii,
    > czy choćby w Polsce, to mu przez myśl nie przeszło.

    Ciekawi mnie, czy ta decyzja o zakazie używania żarówek została
    podjęta przez jedną osobę, jakąś komisję (specjalistów?),
    czy przez głosowanie "europosłów"? Bo na razie wiem, że zakaz
    wydała anonimowa "Komisja Europejska".

    Oglądałem kiedyś obrady polskiego sejmu na temat różnych szczegółowych
    przepisów jakiejś ustawy - chyba dotyczącej rolnictwa. Najpierw
    czytana była proponowana poprawka, na końcu: "komisja wnosi
    o przyjęcie poprawki" albo "...o odrzucenie poprawki".
    Za KAŻDYM razem znudzeni, nieliczni posłowie głosowali tak,
    jak "komisja" zalecała.

    P.

  • 130. Data: 2012-12-31 12:30:15
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Ale do wchodzenia na drabinę trzeba mieć (nie, nie o to chodzi, by być
    > w biurze kierownikiem najwyższego szczebla).

    Dobrze, że nikt nie widział, jak w kinie na sali projekcyjnej
    wymienialiśmy żarówki. Do dyspozycji trzy drabiny, z czego najdłuższa
    rozkładana ok. 5 metrów, zaś do lamp maksymalnie chyba ponad 8 metrów :(

    Ale tak się pracowało w Domach Kultury :(

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.