  • Data: 2022-05-09 15:19:35
    Temat: Re: Zasilacz 11.5V do głośników Creative
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 09.05.2022 10:28, Cezar wrote:

    > Daj spokój. Creative to nie Bowers & Wilkins. To pewnie konstrukcja
    > sprzed 20 lat. Kiedyś tak robiono na transformatorze bo było taniej.
    > Dzisiaj nikt by się nie zastanawiał czy dać zasilacz impulsowy czy
    > transformator.

    Potencjalnie jedna rzecz mnie jeszcze niepokoi. Diody w mostku
    prostowniczym. Przy AC pracują one naprzemiennie, a więc na jedną parę
    przypada tylko połowa mocy. W przypadku DC pracuje połowa mostka: dwie
    diody będą więc bezczynne, a na dwóch będzie się wydzielała cała moc.
    Tanie diody prostownicze potrafią wytrzymać całkiem spory peek prądu,
    ale dopuszczalne wartości dla jego ciągłego przepływu są już znacznie
    mniejsze. Skoro transformator miał mieć wydajność 1,6A to istnieje
    ryzyko, że diody (przy założeniu, że są to typowe 1N400x) będą pracowały
    powyżej swoich katalogowych parametrów.