-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Zatrzymywanie auta przed przejściem dla pieszych
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <qan1tl$101$1@node2.news.atman.pl>
<a...@g...com>
<5ccf4600$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@g...com>
<5ccf526d$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@g...com>
<5ccf59b1$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
<3...@g...com>
<5cd01f56$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
<8...@g...com>
<5cd02fbf$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
<e...@g...com>
<5cd04af1$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
<qapjfr$daq$1@news.mixmin.net>
<5cd051fa$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
<qapk9t$eog$1@news.mixmin.net>
<5cd05722$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
<b...@g...com>
<5cd0799c$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
<9...@g...com>
<qaq0dk$k1g$2@node2.news.atman.pl>
From: Uzytkownik <a...@s...pl>
Date: Fri, 10 May 2019 21:28:00 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.6.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <qaq0dk$k1g$2@node2.news.atman.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Content-Language: pl
Lines: 66
Message-ID: <5cd5d0bd$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 5.173.105.224
X-Trace: 1557516477 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17347 5.173.105.224:39583
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2656192
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2019-05-06 o 21:03, Cavallino pisze:
>> Wlasnie caly czas jest ten sam problem, czyli trzeba dorabiac zawila
>> ideologie/magiczna logike zeby uzasadnic pierwszenstwo pieszych
>> wchodzacych na przejscie. Powinno by to jasno zapisane w PoRD,
>
> I jest.
> Zakaz wchodzenia przed samochód.
Bzdury piszesz, bo nie ma takiego zakazu.
Jest natomiast zapis:
Art. 14. Zabrania się:
1) wchodzenia na jezdnię:
a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla
pieszych,
Wskaż teraz definicję kiedy to jest "bezpośrednio przed jadący pojazd".
Kiedy to "bezpośrednio" wystąpi: na 1000m przed pojazdem, 100m przed
pojazdem, czy może 10m, a może 1m, a może też 10cm, albo 1mm?
Jak podasz definicję to uznam, że masz rację.
Natomiast jest zapis i to dwukrotny w PoRD o tym, że kierujący
bezwarunkowo ma ustąpić pieszemu pierwszeństwa na przejściu.
Jest też definicja co to jest ustąpienie pierwszeństwa:
Art. 2
23) ustąpienie pierwszeństwa - powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch
mógłby zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo
istotnej zmiany prędkości, a pieszego - do zatrzymania się, zwolnienia
lub przyspieszenia kroku;
Zauważ, że nie ma też nigdzie w PoRD wyraźnego zapisu, że nie dotyczy
pieszego zbliżającego się do przejścia lub stojącego przed przejściem.
Zatem kierowca jest zobowiązany ustąpić pierwszeństwa pieszemu nie
tylko, kiedy znajduje się ten pieszy już na przejściu, ale także temu,
który zbliża się do przejścia z wyraźnym zamiarem wejścia na to przejście.
To, że PoRD daje pierwszeństwo pieszemu, kiedy już się znajdzie na tym
przejściu tylko i wyłącznie daje warunkowe pozwolenie kierowcy na
przejazd przez to przejście, kiedy pieszy jeszcze nie wszedł na to
przejście, ale musi to zrobić tak, żeby nie zmusić pieszego "do
zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku" czy to na
przejściu czy też przed przejściem.
Ponadto zobowiązuje kierowcę do "powstrzymanie się od ruchu", kiedy
pieszy postawi choćby jedną stopę na przejściu.
Reasumując:
Kierowca zbliżając się do przejścia dla pieszych, przed którym znajdują
się piesi z zamiarem przejścia, powinien zwolnić do takiej prędkości,
aby móc w każdej chwili zatrzymać pojazd, kiedy pieszy postawi choć
jedną nogę na przejściu.
Może warunkowo przejechać przez przejście, kiedy piesi stoją przed
przejściem lub zbliżają się do tego przejścia, ale musi to tak zrobić,
aby móc w każdej chwili wywiązać się ze swojego obowiązku "ustąpienia
pierwszeństwa"
Następne wpisy z tego wątku
- 10.05.19 21:35 Uzytkownik
- 10.05.19 22:47 Zenek Kapelinder
- 10.05.19 22:57 kk
- 10.05.19 22:58 kk
- 10.05.19 23:00 kk
- 10.05.19 23:01 kk
- 10.05.19 23:09 kk
- 10.05.19 23:13 kk
- 10.05.19 23:13 kk
- 10.05.19 23:28 r...@k...pl
- 10.05.19 23:27 r...@k...pl
- 10.05.19 23:30 r...@k...pl
- 10.05.19 23:32 r...@k...pl
- 10.05.19 23:36 r...@k...pl
- 11.05.19 00:28 Uzytkownik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
Najnowsze wątki
- 2025-07-25 Warszawa => Konsultant Wiodący SAP PP <=
- 2025-07-25 Re: Brawo !!! Osy chronione w Niemczech. Za usunięcie gniazda grozi mandat
- 2025-07-25 cudzoziemiec bez biletu
- 2025-07-25 Gdynia => Sales Executive / KAM <=
- 2025-07-25 Inżynierzy z prawomocnym...
- 2025-07-25 Łódź => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-25 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-25 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-25 Skrobanie
- 2025-07-25 Lublin => Konsultant ds. Wdrożeń ERP (moduł FK) <=
- 2025-07-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-07-25 Re: Boeing Bad Dream (Koszmar) Liner rozbity w Delhi ...
- 2025-07-24 Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie