-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
From: kk <k...@o...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zatrzymywanie auta przed przejściem dla pieszych
Date: Fri, 10 May 2019 23:13:38 +0200
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Lines: 47
Message-ID: <qb4pir$dlb$3@news.icm.edu.pl>
References: <qan1tl$101$1@node2.news.atman.pl>
<5cd5bd32$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
<5cd5bdd3$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 78-10-177-126.static.ip.netia.com.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.icm.edu.pl 1557522843 13995 78.10.177.126 (10 May 2019 21:14:03 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...icm.edu.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 10 May 2019 21:14:03 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.6.1
In-Reply-To: <5cd5bdd3$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Language: en-US
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2656204
[ ukryj nagłówki ]On 2019-05-10 20:07, Uzytkownik wrote:
> W dniu 2019-05-10 o 20:04, Uzytkownik pisze:
>> W dniu 2019-05-05 o 18:10, Marek S pisze:
>>> Witam,
>>>
>>> Typowa sytuacja, którą obserwuję bardzo często. Stoją piesi przed
>>> przejściem, zauważyli kilka samochodów jadących w obu kierunkach więc
>>> czekają aż przejadą. Nawet nie obserwują sytuacji, bo wiedzą, że za
>>> parę chwil (kwestia powiedzmy 20 sekund) będzie można swobodnie przejść.
>>>
>>> Ze strony kierowców sytuacja wygląda tak, że widząc iż przechodnie
>>> nie zamierzają wtargnąć, jadą swobodnie. Jednakże jeden z kierowców
>>> zamierza zatrzymać się przed przejściem i hamuje. Jadący z
>>> naprzeciwka nie mają bladego pojęcia, że tak się dzieje. W końcu
>>> samochody nie mają świateł stopu z przodu.
>>>
>>> W konsekwencji zawsze scenariusz jest ten sam:
>>>
>>> 1. Ktoś zatrzymuje samochód przed przejściem.
>>> 2. Ktoś inny z naprzeciwka praktycznie zawsze przejeżdża przejście
>>> wbrew przepisom.
>>> 3. Piesi nie wchodzą na przejście bo widzieli, że zaraz będzie pusto
>>> na drodze i np. gadają ze sobą lub patrzą się nie wiadomo gdzie.
>>> 4. Samochody stoją, piesi również.
>>>
>>> Moje pytanie brzmi: karać tych z punktu #2?
>>>
>> PoRD określa to jednoznacznie - jeżeli odbywa się to na przejściu
>> przez drogę jedno jezdniową to kara się należy.
>>
>> Art. 13 8. Jeżeli przejście dla pieszych wyznaczone jest na drodze
>> dwujezdniowej, przejście na każdej jezdni uważa się za przejście
>> odrębne. Przepis ten stosuje się odpowiednio do przejścia dla pieszych
>> w miejscu, w którym ruch pojazdów jest rozdzielony wysepką lub za
>> pomocą innych urządzeń na jezdni.
>>
>> W tej sytuacji kara się nie należy, kiedy pieszy znajdował się na
>> innej jezdni w trakcie przejazdu kierowcy.
>>
> P.S.
>
> Tom było w przypadku, kiedy piesi weszli na przejście.
>
> Jeżeli piesi nie weszli jeszcze na przejście to kara się nie należy.
>
Nie zrozumiałeś intencji pytającego.
Następne wpisy z tego wątku
- 10.05.19 23:28 r...@k...pl
- 10.05.19 23:27 r...@k...pl
- 10.05.19 23:30 r...@k...pl
- 10.05.19 23:32 r...@k...pl
- 10.05.19 23:36 r...@k...pl
- 11.05.19 00:28 Uzytkownik
- 11.05.19 00:31 Uzytkownik
- 11.05.19 00:44 kk
- 11.05.19 00:45 Uzytkownik
- 11.05.19 00:47 Uzytkownik
- 11.05.19 00:52 kk
- 11.05.19 04:26 JaLa
- 11.05.19 04:39 JaLa
- 11.05.19 08:22 Liwiusz
- 11.05.19 08:56 Uzytkownik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=