-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zmiana sposobu jazdy?
Date: Mon, 12 Mar 2018 21:18:29 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 29
Message-ID: <p86naq$nhr$1@node1.news.atman.pl>
References: <d...@g...com>
NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1520885914 24123 89.69.207.111 (12 Mar 2018 20:18:34
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 12 Mar 2018 20:18:34 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.6.0
In-Reply-To: <d...@g...com>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2626478
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-03-12 o 17:23, Bolko pisze:
> Czyli trzeba silnik kręcić wyżej że poczuć te dodatkowe KM i Nm?
W autach zabytkowych nie ma sensu takie porównanie jakiego dokonujesz.
Tak jak Radek Ci napisał - jeśli masz dziurawy cylinder, to z definicji
tracisz moc :-)
Jeśli chcesz się w to bawić, to mógłbym Ci zaproponować wydatek rzędu
150zł (przynajmniej tyle biorą w moich okolicach) aby sprawdzić czym w
ogóle jeździsz. Pojedź do jakiejś firmy tuningowej. Oni zawsze mają
hamownię, gdzie zdejmują charakterystykę silnika. Może okazać się, że
połowa koni jakie kupiłeś dawno zdechła i tylko wysuszone szkielety masz
pod maską. Wtedy będziesz z grubsza wiedział czy najpierw jechać do
mechanika czy może na skup złomu.
Co do kM vs Nm, to podczas tuningowania mojego auta dowiedziałem się, że
sprawa nie jest taka jednoznaczna. Gość w skrócie powiedział mi, że dla
benzyny należy patrzeć na kM a dla diesli na Nm w sensie odczuć z
przyspieszania. Bezmyślnie powtarzam opinię jedynie. To jedna strona
medalu. Drugą jest kształt charakterystyki mocowej silnika. Może okazać
się, że od 0 do X obr/min silnik zachowuje się jak szmata a dopiero
powyżej X aż do Y zaczyna jechać a powyżej znów szmata. To może rzutować
również na Twoje odczucia. Gdy dostaniesz wykres będziesz wiedział jak
jeździć autem by wykorzystać jego potencjał.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 12.03.18 21:42 Shrek
- 12.03.18 21:47 Shrek
- 12.03.18 21:49 Cavallino
- 12.03.18 22:00 Marek S
- 12.03.18 22:12 Marek S
- 12.03.18 22:17 Czarek
- 12.03.18 22:26 Shrek
- 12.03.18 22:33 Shrek
- 12.03.18 22:30 Tomasz Pyra
- 12.03.18 22:53 Axel
- 12.03.18 23:26 Tomasz Pyra
- 13.03.18 00:27 PiteR
- 13.03.18 01:37 RadoslawF
- 13.03.18 09:37 robot
- 13.03.18 09:39 robot
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
- Silnik Stirlinga - energia mechaniczna wytwarzana z ciepła bez dostarczania paliwa!
- Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- Elektryk przytarł podłogę
Najnowsze wątki
- 2024-05-12 app do udostepniania ekranu tel (obraz + audio) na ekran tv
- 2024-05-12 Smukły, długi ściągacz izolacji do kynaru
- 2024-05-12 Afera II LO w Nowym Sączu wypracowanie
- 2024-05-12 rezystor 3 omy 400W
- 2024-05-12 Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- 2024-05-12 Co oznacza Wi-Fi? - po prostu nic!
- 2024-05-11 Chess
- 2024-05-11 Chess
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-11 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-05-11 Poznań => Business Development Manager - obszar bezpieczeństwa IT <=
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 1-6
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 1-6
- 2024-05-11 Wrocław => Lider Serwisu/Programista PLC z językiem niemieckim <=