  • Data: 2011-05-24 09:29:34
    Temat: Re: Zmiany w prawie - jest coś i o motocyklach
    Od: duddits <p...@N...fz6.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 24.05.2011 11:16, Jarek Pudelko wrote:
    > Oczywiscie, wiec moge jechac po prostu przy krawezniku i tyle - nie, nie
    > zamierzam jak jezdzic i robic na zlosc rowerzystom :)
    > Wiec jade przy krawezniku i widze z tylu rowerzyste. Dalej moge jechac
    > przy krawezniku bo jest "mozliwie blisko". Czy mam go zatem przepuscic
    > chociaz moge jechac "mozliwie blisko" zeby mogl przejechac? Jesli mam go
    > przepuscic to zlamie przepis o jechaniu "mozliwie blisko" (bo mozliwosc
    > mam, nie ma tam wilczych dolow, nie stoi karetka, autobus etc),
    > natomiast bede w zgodzie z przepisem o umozliwianiu przejazdu :)

    Nie siedzę ustawodawcy w głowie, ale rozumiem "możliwie blisko" jako:
    tak jak w danej chwili warunki na to pozwalają. Jeśli warunki na to nie
    pozwalają, bo widzę, że mam ciąglę jakiś rowerzystów śmigających z
    prawej to oczywiste dla mnie jest, że się nieco odsuwam w stronę lewej
    krawędzi pasa. Dalej jadę "możliwie blisko" - dokładnie tak jak w tej
    chwili mogę, nie powodując zagrożenia dla innych uczestników ruchu.

    --
    [GoMoto.TV]
    Faceci na kanapach