  • Data: 2023-03-19 23:29:51
    Temat: Re: Znowu - artykuł o rondach
    Od: io <i...@o...pl.invlid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19.03.2023 o 18:44, Myjk pisze:
    > Sun, 19 Mar 2023 18:19:26 +0100, pueblo

    > W świetle Art. 3. to aż tylko.

    " Art. 3. o ruchu drog.
    Obowiązki uczestnika ruchu w zakresie bezpieczeństwa
    1.
    Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani
    zachować ostrożność albo gdy ustawa tego wymaga - szczególną ostrożność,
    unikać wszelkiego działania, które mogłoby spowodować zagrożenie
    bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego, ruch ten utrudnić albo w
    związku z ruchem zakłócić spokój lub porządek publiczny oraz narazić
    kogokolwiek na szkodę. Przez działanie rozumie się również zaniechanie.
    2.
    3.
    Jeżeli uczestnik ruchu lub inna osoba spowodowała jednak zagrożenie
    bezpieczeństwa ruchu drogowego, jest obowiązana przedsięwziąć niezbędne
    środki w celu niezwłocznego usunięcia zagrożenia, a gdyby nie mogła tego
    uczynić, powinna o zagrożeniu uprzedzić innych uczestników ruchu.
    "

    To ten artykuł? W którym fragmencie niby kręcenie się po rondzie łamie
    ten artykuł?

    > Jak ktoś twierdzi że można się w kółko kręcić po skrzyżowaniu,
    > bo jest taka *fizyczna* możliwość, choć jest to wprost niezgodne
    > z przepisami, co więcej przepisami na które się w artykule powołuje,
    > to jest po prostu debilem. Ktoś, komu takie stwierdzenie nie
    > przeszkadza przy jednoczesnym polecaniu jako wzoru, i uważa
    > że to tylko czepianie się biednego autora gniota, podobnie.

    Nie fizyczna możliwość. Na rondzie po prostu należy jeździć w kółko
    biorąc pod uwagę prowadzenie pasów. No chyba, że rondo turbinowe, to nie.