    Date: Thu, 23 Mar 2023 17:15:36 +0100
    Subject: Re: Znowu - artykuł o rondach
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <641aac94$0$9591$65785112@news.neostrada.pl>
    <tvegss$1ejen$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <641ad37d$0$9599$65785112@news.neostrada.pl>
    <tvekj0$1epk0$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <641ae3af$0$9589$65785112@news.neostrada.pl>
    <tvg3u5$1h6us$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <641ba6af$0$9594$65785112@news.neostrada.pl>
    <tvh67g$1jqvl$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <641c2528$0$19625$65785112@news.neostrada.pl>
    <tvhc32$1k3kl$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <641c52b8$0$19602$65785112@news.neostrada.pl>
    <tvht17$1kvem$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    From: Akarm <a...@w...pl>

    > I co pokazuje ta dłoń/kciuk? To znaczy, że ułożenie dłoni tworzy pole
    > magnetyczne/elektrony?
    >
    > Bez układania dłoni nie występuje tam pole magnetyczne/elektrony?
    >
    > Czy możesz DOKŁADNIE zacytować tą regułę, bez usuwania ISTOTNYCH
    > twierdzeń (może być wikipedia) i cudzymi słowami? Ciekawi mnie jednak,
    > czy jest tam wspomniana NAJWAŻNIEJSZA rzecz, z którą masz problem od
    > samego początku dyskusji, czyli KIERUNEK.
    >
    > Nie wstydź się, że nie rozumiesz określenia "kierunek" to nie powinno
    > być wstydliwe, chętnie wytłumaczę :)

    Przecież już chyba kilka razy o tym pisałem tutaj.
    Ale jeśli jeszcze nie dotarło, to mogę napisać kolejny raz, trochę
    dokładniej, to co zapamiętałem ze szkoły.

    Jeśli prawą ręką chwycimy przewodnik w taki sposób, żeby wyprostowany
    kciuk był ułożony zgodnie z przepływem elektronów, to palce będą
    wskazywały przebieg linii pola magnetycznego.

    To godne pochwały, że tak nagle zapragnąłeś się dokształcić.

    --
    -
    Akarm