-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Znowu o rondach
Date: Sun, 18 Mar 2018 14:26:44 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 34
Message-ID: <p8lpel$bt9$1@node1.news.atman.pl>
References: <5aae2179$0$31352$65785112@news.neostrada.pl>
<t...@4...net>
NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1521379605 12201 89.69.207.111 (18 Mar 2018 13:26:45
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 18 Mar 2018 13:26:45 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.6.0
In-Reply-To: <t...@4...net>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2626843
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-03-18 o 12:39, Tomasz Pyra pisze:
> Oczywiście milej zjechać do lewej jak się nie skręca w prawo, żeby
> umożliwić komuś wjazd, ale specjalnego zagrożenia z powodu niezrobienia
> tego to nie ma.
Tomku, temat wałkowany często. Nie masz racji moim zdaniem.
Stłuczki na rondach nie są rzadkością. O ile jednopasmowe są ok, to przy
rondach wielopasmowych i nie turbinowych to zmora. Chodzi głównie o
zmianę pasa. Chyba wspominałem o tym Tobie w innej dyskusji - znajomy z
drogówki opowiadał mi jaka jest różnica między młodym "drogówkowiczem" a
doświadczonym w kontekście badania zdarzeń na takich rondach. Młodzian
ponoć patrzy na znaki i kończy sprawę. Bardziej doświadczony bada
wgniecenia, ustala kąt uderzenia itp. Oczywiście w skrócie. A wszystko
to było w kontekście rond wielopasmowych i ciągłych wezwań do tych
stłuczek. Otóż typowa sytuacja to jednoczesny wjazd na rondo gdy ktoś
inny zmienia pas z lewego na prawy. Tej sytuacji praktycznie nie ma w
wersji "wyprostowanej" jak w Twoim przykładzie. Owszem, też się zdarza
ale to wynik braku wyobraźni / kultury kierowców i łatwo unikać kolizji.
Przy wielopasmowych rondach odcinek kiedy pas trzeba zmienić by zjechać
w prawo często jest bardzo krótki względem mijanego kolejnego wjazdu na
to rondo. Druga rzecz to widoczność w prawym lusterku na zakręcie
ciągłym lewym (jakim jest rondo) jest bardzo ograniczona. To drugi
czynnik ryzyka. Warto liczyć użycie klaksonu przez kierowców w tym
obszarze by oszacować kolizyjność.
Tak na marginesie, bardzo spodobało mi się wykonanie nowego ronda
wielopasmowego turbinowego. Rozdzielenie pasów wykonano za pomocą
przerywanych betonowych krawężników. Jak dla mnie - ideał.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 18.03.18 14:37 Cavallino
- 18.03.18 14:38 Cavallino
- 18.03.18 16:42 yabba
- 18.03.18 17:36 Marek S
- 18.03.18 19:24 Shrek
- 18.03.18 19:44 Shrek
- 18.03.18 19:49 z
- 18.03.18 20:19 Shrek
- 18.03.18 21:15 t-1
- 18.03.18 21:32 Flaros
- 18.03.18 21:42 Shrek
- 18.03.18 21:49 z
- 18.03.18 21:54 z
- 18.03.18 21:58 Shrek
- 18.03.18 22:13 Akarm
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław