  • Data: 2020-09-22 15:21:37
    Temat: Re: Źródła światła (lampy) LED w Kauflandzie
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2020-09-22 o 06:03 -0700, Dawid Rutkowski napisał:
    > I będzie teraz komputer w każdej tzw. żarówce (bo w każdej klamce -
    > przynajmniej w hotelach - to już od dawna jest)?

    "Teraz" to chyba tak nie jest - ale w przyszłości być może tak. Mogłoby
    też być, że źródło światła otrzymuje informacje RGB via zasilanie albo
    jakieś radio, a po całym domu rozsyła je jakiś kontroler.

    > Bo czy ten Twój monitor sam z siebie tak zmienia barwę, czy też może
    > powoduje to podłączony do niego komputer?

    Oczywiście, że "komputer" - ale co za różnica?

    > Ten czas i datę zna

    Ano zna - via NTP.

    > a położenie geograficzne z małym (bo PL mały kraj) może
    > sobie zgadnąć z wersji językowej.

    Nie musi.

    > Jakbyś pojechał z tym zestawem do Afryki albo do Laponii (albo np. do
    > Korei, nie zmieniając strefy czasowej) to mógłby się zacząć mylić.

    W mojej konfiguracji to akurat ja mu sam wstukałem na sztywno swoje
    współrzędne geograficzne. Ale gdybym dużo podróżował po świecie, to po
    prostu ustawiłbym robota który odświeża te współrzędne via geoip.

    Mateusz