  • Data: 2014-04-25 18:51:42
    Temat: Re: aluminium i miedź w jednej instalacji - problem
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    >No dobra, ale tak na poważnie, to w Polsce jest stosunkowo wysokie
    >ciśnienie w sieci wodociągowej. Są miejsca na świecie gdzie pół bara
    >i dość.

    Hm, pol bara to raptem 5m slupa wody. Teren musi byc plaski jak stol,
    a domki parterowe, a przynajmniej bez lazienki na gorze, lub z
    hydroforem w piwnicy.

    Za to bardzo mnie ciekawi jak wyglada siec w Karpaczu - tam roznica
    poziomow jest z kilkaset metrow..

    >A w Polsce, przy typowych sześciu, to trzeba mieć ułańską fantazję z
    >tym amelinium :-) Wiem wiem, kolanko z alu można było odlać bez
    >odlewni a >żeliwo to już przemysł. Który w PRLu był jaki był...
    Sa bloki silnikow z aluminium, a cisnienie tam na pewno podnad pol
    bara.

    Zreszta ile u kolegi wytrzymalo kolanko - 30 lat, i to byc moze tylko
    z powodu wprowadzenia miedzianych rurek.
    Ciekawe czy "nowoczesne plastikowe" instalacje tyle wytrzymaja.

    J.