  • Data: 2022-11-12 00:04:16
    Temat: Re: anatomia padania ssd
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-11-11, Szwambuł Trantiputl <t...@d...com> wrote:
    > Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 11 Nov 2022 03:33:59 GMT
    > doszła do mnie wiadomość <HojbL.1572752$%fx6.1407141@fx14.ams1>
    > od Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> :

    > Tu trzeba by wniknąć trochę głębiej w mechanizm działania FTL(flash
    > translation layer, punkt 4):
    > https://codecapsule.com/2014/02/12/coding-for-ssds-p
    art-3-pages-blocks-and-the-flash-translation-layer/
    > Może tablice FTL są popsute (secure erase je najprawdopodobniej
    > wyzeruje), może poprostu firmware trafił na coś, z czym nie daje sobie
    > rady(reflash firmware na nowszy nie zaszkodzi).

    Dzięki. Jak przyjdzie zamiennik to poeksperymentuję. Samsung ma
    jakiś-tam cały kombajn programowy pod Windowows do obsługo swoich ssd,
    zobaczymy co zawyrokuje.

    Przy okazji, być może głupie pytanie, czy takie pamięci jak leżą poza
    urządzeniem (bez prądu znaczy), przez np. 3-4 lata, to coś się złego
    może z nimi dziać?

    --
    Marcin