-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!no
t-for-mail
From: BartekK <s...@d...org>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: avr - uart działa, ale nie do końca
Date: Mon, 31 Dec 2012 18:13:58 +0100
Organization: Netia S.A.
Lines: 22
Message-ID: <kbshh8$oqm$1@mx1.internetia.pl>
References: <kbq6kf$6nh$1@node2.news.atman.pl> <kbq78d$dfe$1@node1.news.atman.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<kbsem5$jd5$1@node1.news.atman.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: drut.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1356974440 25430 77.252.249.9 (31 Dec 2012 17:20:40 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 31 Dec 2012 17:20:40 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <a...@n...neostrada.pl>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:17.0) Gecko/17.0 Thunderbird/17.0
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:639968
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-12-31 17:57, Marek pisze:
> On Mon, 31 Dec 2012 17:32:05 +0100, Jakub Rakus <s...@o...pl> wrote:
>> Tylko z tego co kojarzę układ "przygotowania" i rozprowadzania
> sygnału
>> zegarowego w PICkach ;) jest trochę inny od tego w AVR - IMHO
>> pewniejszy, dokładniejszy i bardziej "elastyczny" dla użytkownika.
>
> W datasheetach PICkow w większości przypadków (nie kojarzę w tej chwili
> innych wartości) podawane jest dokładność wew. oscylatora 1%. Ale jestem
> zdziwiony, że atmega różni się "technologicznie", dotąd i atmegi i
> picki traktowałem jako konkurencyjne procesory: oba tak samo dobre.
Tu nie chodzi o dokłądność oscylatora. Chodzi o to, że do taktowania
UARTu musisz ustawić dzielnik (a w zasadzie wartość startową licznika).
Ustawić do jego rejestru możesz wszystko z zakresu 0-255, i dla
niektórych ustawień - nijak nie wychodzi równy podział, bo np wpis 4 = o
wiele za szybko, a wpis 5 - już znacznie za wolno...
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
Następne wpisy z tego wątku
- 31.12.12 18:43 Grzegorz Niemirowski
- 31.12.12 18:49 Marek
- 01.01.13 11:10 As
- 01.01.13 13:43 Sebastian Biały
- 01.01.13 13:53 identyfikator: 20040501
- 01.01.13 18:27 BartekK
- 01.01.13 18:48 Jakub Rakus
- 01.01.13 19:02 Sebastian Biały
- 03.01.13 09:32 Marek
- 03.01.13 11:46 BartekK
- 03.01.13 13:33 Mario
- 04.01.13 18:39 Marek
- 04.01.13 18:43 Grzegorz Niemirowski
- 04.01.13 18:46 Grzegorz Niemirowski
- 04.01.13 19:37 Marek
Najnowsze wątki z tej grupy
- William Shockley, co-inventor of the transistor
- Gazowy kocioł CO regulacja cyklingu i regulacja pogodowa
- Zamek elektroniczny
- szablon do pasty DIY
- Głośnik potrzebny
- Silikonowy przewód ekranowany
- Wtyk bananowy ekranowany
- Co może być gorsze od pożaru elektryka?
- daltonizm
- Mały Linux
- Superkondensator. Czy to się uda?
- Stare filmy o technice
- Zasilanie własnych konstrukcji przez PoE
- Jak działa domofon?
- Co oni mierzą miernikiem
Najnowsze wątki
- 2025-11-01 Komitet kolejkowy :-)
- 2025-11-01 Warszawa => System Administrator <=
- 2025-11-01 China => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-11-01 Warszawa => Senior Algorithm Developer (Java/Kotlin) <=
- 2025-11-01 Prokuratura Barszczyka rozpatruje czy prawo uchwalone przez pisowców jest dobre czy złe
- 2025-11-01 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-11-01 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-11-01 William Shockley, co-inventor of the transistor
- 2025-10-31 Gazowy kocioł CO regulacja cyklingu i regulacja pogodowa
- 2025-10-31 Warszawa => Starszy Konsultant SAP - obszar PP <=
- 2025-10-31 Zamek elektroniczny
- 2025-10-31 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2025-10-31 Warszawa => Senior SAP Consultant - PP area <=
- 2025-10-31 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-10-31 Warszawa => Engineering Manager (doświadczenie w branży lotniczej lu




Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei