  • Data: 2011-01-24 18:35:40
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "The_EaGle" napisał w wiadomości grup
    > Każda skrzynia kłowa ma znacznie krótsze przebiegi niż skrzynia skrzynia
    > ze skośnymi zębami pomimo że jest wytrzymalsza - zastanów się dlaczego tak
    > jest?

    Nie obraz sie - nie nabijam sie ani nic, ale wez mi wyjasnij:
    co maja sprzegla klowe (te na pow. czolowej kola) do rodzaju uzebienia (tego
    na pow. walcowej kola)?

    Moze cos przegapiam, moze zmeczony juz jestem, ale naprawde nie widze
    zwiazku.

    > Sprzęgło rozłączne służy do :
    > - przekazywania momentu obrotowego
    > - wyrównywania obrotów wałów napędowego i napędzanego

    Z zaznaczeniem, ze nie kazde sprzeglo rozlaczne sluzy do wyrownania obrotow
    walow. Przykladem niech beda sprzegla jednokierunkowe (tez rozlaczne).

    --
    pzdr:
    Ivam